Gość siwy515 Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 (edytowane) Witam! Mam w posiadaniu m.in. corsę C z12xe (1.2 16v, ecotec) bez LPG, ze skrzynią easytronic, którym na codzień porusza się Małżonka. W styczniu narodził mi się syn i przez ok 2m-ce była jeżdżona bardzo sporadycznie. Zaczął wyskakiwać po pewnym czasie błąd P0170 (mieszanka, sonda, itp.). Początkowo naiwnie myślałem, że to może 'zasługa' skrzyni, np. przy zbyt dynamicznym hamowaniu delikatnie zalała czy coś. Jednak z błędu co 3tyg zaczął się robić raz na parę dni, więc przestałem brać się za jego kasowanie. W dalszym etapie zaczęła gasnąć kiedy chce, rzucać obrotami na jałowym - również kiedy chciała (naprawdę niezależnie od temperatury na zewnątrz i wewnątrz czy też silnika). Wziąłem się więc za badania. Mechanik, bardzo zaufany, sprawdził bodajżę op-com'em wszystkie parametry i diagnoza padła na przepustnicę, sondy pracują ok. A że uparty ze mnie człowiek, zmieniłem od razu przepustnicę, przepływomierz (oryginalne boscha ze zgodnymi numerami) oraz świece. Przeszła oczywiście adaptację. Ponadto wymienione zostały wszystkie filtry - powietrza, paliwa, oleju i sam olej.Rzekomo miało być ok, jednak czasem gasła i wciąż rzucała obrotami (zawsze padało jak jeździła Małżonka-stąd nieustanne moje zdziwienie). Ok, wziąłem się za jazdę. Zauważyłem, że wskaźnik temperatury świruje - raz 80st+, raz schodzi do 0. Ambitnie wyrwałem się za zmianę czujnika temp. cieczy oraz termostatu (oczywiście nowe), teraz temperatura wskazuje jak lalka, płyn zalany nowy. Dziś Żona wyjechała 2km, podczas czego 3 krotnie samochód zgasł, mi cały weekend chodziła ok, jednak jak podjechałem, to rzeczywiście gasła i mi, a jak udało się nie zgasnąć, to delikatnie falowała obrotami. Podłączyłem komputerek - błędów brak. Zaraz unormowała się praca i jest ok. *Zauważyłem regułę - Po nocy lub jak się schłodzi - w momencie gdy dojdzie do otwarcia termostatu i trochę na liczniku zejdzie temperatura - zaczyna szaleć, tj. obroty falują, potrafi zgasnąć. Przed otwarciem dużego obiegu i po skutecznym nagrzaniu jest ok. Czyżby źle odpowietrzony układ ? Nie wiem.. Proszę o pomoc.. Pozdrawiam i z góry dziękuję za ewentualną pomoc. Edytowane 25 Lipca 2017 przez siwy515   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80947-corsa-c-z12xe-easytronic-faluj%C4%85-obroty-ga%C5%9Bnie-przy-otwarciu-du%C5%BCego-obiegu-ch%C5%82odzenia/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Zaczął wyskakiwać po pewnym czasie błąd P0710 (mieszanka, sonda, itp.). To nie jest błąd od mieszanki tylko od czujnika temp oleju przekładniowego. Od mieszanki jest P0170. Więc popraw jeżeli źle wpisałeś.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80947-corsa-c-z12xe-easytronic-faluj%C4%85-obroty-ga%C5%9Bnie-przy-otwarciu-du%C5%BCego-obiegu-ch%C5%82odzenia/#findComment-673551 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy515 Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 To nie jest błąd od mieszanki tylko od czujnika temp oleju przekładniowego. Od mieszanki jest P0170. Więc popraw jeżeli źle wpisałeś. Dzięki dzięki, popełniłem błąd No ale wciąż nie wiem co to może być... Na moją logikę zbyt drastycznie otwiera obieg termostat, podaje złą dawkę przy ciepłym silniku, po czym później się normuje (jak się zagrzeje) - jak temperatury cieczy się 'zmieszają'. Czy w dobrym kierunku myślę ? Ktoś coś uważa?Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80947-corsa-c-z12xe-easytronic-faluj%C4%85-obroty-ga%C5%9Bnie-przy-otwarciu-du%C5%BCego-obiegu-ch%C5%82odzenia/#findComment-673559 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Termostat nie ma wpływu na paliwo. Termostat ma za zadnie utrzymać temp. roboczą silnika. Czujniki są odczytywane przez sterownik i na ich podstawie jest regulowana mieszanka. Błąd 0170 już wiele razy na forum było pisane że może być spowodowany nieszczelnością dolotu,pompą paliwa ,wtryskami,zaworem par paliwa, czy też sondą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80947-corsa-c-z12xe-easytronic-faluj%C4%85-obroty-ga%C5%9Bnie-przy-otwarciu-du%C5%BCego-obiegu-ch%C5%82odzenia/#findComment-673569 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy515 Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Wiem o tym, czytałem wydaje się wszystko na wszelkich forach odnośnie błędu P0170 i jest on WYELIMINOWANY, Adamie. Nie mam żadnych błędów, a auto szaleje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80947-corsa-c-z12xe-easytronic-faluj%C4%85-obroty-ga%C5%9Bnie-przy-otwarciu-du%C5%BCego-obiegu-ch%C5%82odzenia/#findComment-673610 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 błędu P0170 i jest on WYELIMINOWANY Jak go wyeliminowałeś? Zrobiłeś wszystko co ci pisałem? Bład wyskakuje gdy zaistnieją dla niego te warunki przez określony czas. Jeżeli jedna z tych rzeczy o których pisałem wystąpi tylko chwilowo błędu może nie być. Ale gdy ona wystąpi dłużej to sterownik wywali błąd. Masz wiec napisane co masz sprawdzić. Do tego jeszcze podgląd parametrów pracy czyli sond ,przepływki,EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80947-corsa-c-z12xe-easytronic-faluj%C4%85-obroty-ga%C5%9Bnie-przy-otwarciu-du%C5%BCego-obiegu-ch%C5%82odzenia/#findComment-673613 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy515 Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Do EGR nie zaglądałem jeszcze, na zawór par paliwa nie wpadłem szerze mówiąc, no i pompa paliwa.. Będę robił to w przyszłym tygodniu, gdyż mechanik, u którego robię wszystko jest na urlopie..Jeśli chodzi o wyeliminowanie błędu, została zmieniona i zaadaptowana przepustnica oraz przepływomierz (zmieniłem na raz, dla bezpieczeństwa, licząc, że się uda. I poszło) Parametry były sprawdzane po wymianie przepustnicy i adaptacji, sondy chodzą ok, przepływka również, wtryski jak najbardziej. Dolot jest szczelny w 100%, sprawdzałem. A małe zmiany nie zapisują się przypadkiem, a w przypadku dłuższych zmian w warunkach wyskakuje błąd ? Bo jeśli tak, to u mnie nie ma żadnych 'zamrożonych'. Posprawdzam, jeśli chodzi o zawór par paliwa, jak sprawdzić, że jest ok? Działanie membranki? (jeśli takowa jest)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80947-corsa-c-z12xe-easytronic-faluj%C4%85-obroty-ga%C5%9Bnie-przy-otwarciu-du%C5%BCego-obiegu-ch%C5%82odzenia/#findComment-673614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Dolot jest szczelny w 100%, sprawdzałem. Można wiedzieć jak sprawdzałeś? Zawór par paliwa ma po prostu pracować.W parametrach jest wyświetlany w % Po wyjęciu wtyczki z niego pin 1-2 ma być ok .25 Ohma. Na wtyczce przy zapłonie wł. pin 1-masa ma być 11-14V Możesz jeszcze sprawdzić czujnik temp.płynu. pin 1-2 20 st.C 2260-2760 Ohma pin 1-2 40 st.C 1080-1280 Ohma pin 1-2 80 st.C 200-350 Ohma   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80947-corsa-c-z12xe-easytronic-faluj%C4%85-obroty-ga%C5%9Bnie-przy-otwarciu-du%C5%BCego-obiegu-ch%C5%82odzenia/#findComment-673620 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy515 Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Dzięki serdeczne, mam nadzieje, ze uda mi się to sprawdzić jak najszybciej w przyszłym tygodniu. A przepraszam, jeśli chodzi o dolot. Sprawdzałem z moim mechanikiem od puszki filtra powietrza, zmieniliśmy ten oring pod przepustnica. Chyba, że masz jeszcze jakieś sugestie Adamie, na co zwrócić uwagę to będę bardzo wdzięczny, być może coś pominąłem.. Ja 'wychowanek' 12 zaworowych m20 i m30 (R6) BMW, opel Malzonki, wiec przyznaje się bez bicia - będę czerpał każde z cennych wskazówek Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80947-corsa-c-z12xe-easytronic-faluj%C4%85-obroty-ga%C5%9Bnie-przy-otwarciu-du%C5%BCego-obiegu-ch%C5%82odzenia/#findComment-673650 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Najprostszy sposób to zatkać wlot powietrza i zobaczysz czy silnik zgaśnie. Jeżeli nie zgaśnie to masz lewe powietrze. I to w każdym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80947-corsa-c-z12xe-easytronic-faluj%C4%85-obroty-ga%C5%9Bnie-przy-otwarciu-du%C5%BCego-obiegu-ch%C5%82odzenia/#findComment-673656 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.