Gość dadowski Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 (edytowane) To mój pierwszy wpis, więc witam wszystkich. Mam mały, ale irytujący problem z Merivą (z16xep). Niedawno dwukrotnie pojawił mi się błąd auta z kluczykiem - po sprawdzeniu P1113 (zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2 - zawór zablokowany). Kilka dni później, zaraz po odpaleniu (zimny silnik) wyjechałem na drogę szybkiego ruchu i pojawił się "check engine" - P0300 (błąd wypadania zapłonów na wszystkich cylindrach). W ciemno wymieniłem czujnik położenia klap (kilkanaście złotych), bo to jedna z typowych usterek w tym silniku, ale to nie rozwiązało problemu. Czujnik najwidoczniej poprawnie informuje komputer o braku poruszania się klap. Same klapy, po przesunięciu cięgna chodzą bez oporów i wracają na swoją pozycję. Nic nie wygląda na zerwane, zapieczone lub uszkodzone. Wychodzi na to, że tzw. nastawnik nie pracuje poprawnie, bo klapy stoją na odpalonym silniku mimo podnoszenia i odpuszczania obrotów. To tłumaczy wypadanie zapłonów i lekkie drżenie silnika na wolnych obrotach, bo mieszanka jest nieodpowiednio dobrana (klapy cały czas otwarte). Teraz pytanie do znawców tematu. Jak najłatwiej sprawdzić, czy uszkodzeniu uległ sam nastawnik, czy może nie dociera do niego napięcie (brak lub zbyt słaby sygnał ze sterownika) lub uszkodzony jest przewód podciśnienia? Pisząc najłatwiej mam na myśli opcję, bez rozkręcania całego kolektora. Op-com pozwoli na taką diagnostykę, czy jednak włożenie rąk do kolektora jest niezbędne? Edytowane 31 Lipca 2017 przez dadowski   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81003-klapy-wirowe-nie-poruszaj%C4%85-si%C4%99-b%C5%82%C4%85d-p1113/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 A tutaj masz tak fajnie opisany temat http://forum.opel24.com/topic/28946-problem-z-astra-h-16-twinport/page-1 W Opcomie masz opcje test el. wykonawczych. Może tam spróbuj jeżeli masz tą opcję podświetloną.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81003-klapy-wirowe-nie-poruszaj%C4%85-si%C4%99-b%C5%82%C4%85d-p1113/#findComment-673878 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dadowski Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 (edytowane) Sprawdzę to w op-comie. Co do podrzuconego tematu, to widzę, że wiele osób nie widzi różnicy między uszkodzeniem czujnika, a uszkodzeniem (nie działaniem) samego Twinportu. Przestawiając nastawnik zapewnia się odpowiednie odczyty w czujniku (gasi lampkę), ale zaburza się prawidłowy zakres pracy. Biorąc pod uwagę fakt, że klapki są domyślnie otwarte, to przesuwając listwę (nastawnik jest do niej przymocowany) zmienia się kąt położenia klapek, a co za tym idzie zakres ich pracy. Kontrolka nie świeci, ale silnik jest przyduszony w pewnym zakresie obrotów. Edytowane 31 Lipca 2017 przez dadowski   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81003-klapy-wirowe-nie-poruszaj%C4%85-si%C4%99-b%C5%82%C4%85d-p1113/#findComment-673882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Może i widzą ale najważniejszy problem jest zlikwidowany. Niestety ceny twinporta nie są rewelacyjnie niskie więc wydaje mi się że jest to mały kompromis między usunięciem usterki a wydaniem kupy kasy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81003-klapy-wirowe-nie-poruszaj%C4%85-si%C4%99-b%C5%82%C4%85d-p1113/#findComment-673885 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dadowski Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Zgadzam się, ale jeśli w grę wchodzi nastawnik za 160 złotych, czy potencjometr za 19 złotych, to chyba nie jest duża cena, za zdrowo pracujący silnik?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81003-klapy-wirowe-nie-poruszaj%C4%85-si%C4%99-b%C5%82%C4%85d-p1113/#findComment-673887 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Oczywiście że takie pierdoły nie są drogie. Ale najpierw trzeba by było rozebrać twinporta i oglądnąć czy wymiana pomoże.Czy nie jest to większa awaria. Do tego pytanie czy zamiennik chiński ,czy jakaś pewniejsza firma. Bo Opel nie lubi współpracować z Chińczykami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81003-klapy-wirowe-nie-poruszaj%C4%85-si%C4%99-b%C5%82%C4%85d-p1113/#findComment-673889 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ardzio05 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Witam. Czy czujnik polozenia przepustnicy z opla g bedzie pasowal do tego twinporta ? Niby identyczne, ale na innym forum ktoś pisał, że działa w inną stronę i nie wiem czy kupować, czy dalej szukać na jakimś szrocie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81003-klapy-wirowe-nie-poruszaj%C4%85-si%C4%99-b%C5%82%C4%85d-p1113/#findComment-685366 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Sprawdź sobie czy numery katalogowe są takie same https://opel.7zap.com/pl/car/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81003-klapy-wirowe-nie-poruszaj%C4%85-si%C4%99-b%C5%82%C4%85d-p1113/#findComment-685370 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ardzio05 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Niestety w tym katalogu nie ma nigdzie wyszczególnionego owego czujnika w schematach w astrze h numer na czujniku to 06682.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81003-klapy-wirowe-nie-poruszaj%C4%85-si%C4%99-b%C5%82%C4%85d-p1113/#findComment-685382 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.