Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Vectrab99

Cześć.



Proszę Was o pomoc.


Wczoraj jadąc w trasie przy upale 33 stopnie na dworze, zaczęło grzać mi się auto gdy jechałem szybciej (pow. 120 km/h). Temperatura potrafiła dojść do czerwonego pola. Jak stanę w korku czy na światłach to temperatura spada.


Pacjent to vectra b 2.0 dti z klima. W innych warunkach (poza trasą) lub przy temperaturze 25 stopni auto działa normalnie i ma temperaturę max 94 nawet gdy jadę 160 km/h. Wentylatory sprawne, wskazówka temperatury też sprawna bo porównywałem odczyty po podpięciu kompa, płynu nie ubywa, a wąż dużego obiegu gorący i spokojnie można go ścisnąć. Fakt, że temperatura 33 stopnie w cieniu to już ekstremalne warunki, ale nie powinno się chyba auto przegrzewać.



Ewentualnie czy w/w problem mógł wystąpić przez zbyt mocno dokręcony korek zbiorniczka wyrównawczego ? Bo normalnie jak miałem dokręcony to po nagrzaniu silnika poziom płynu trochę się podnosił, natomiast wczoraj miałem tak mocno zakręcony korek i pomimo ponad 100 stopni w układzie chłodzenia płyn praktycznie był na tym samym poziomie.



 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

spokojnie można go ścisnąć

 

Co dla ciebie oznacza to że można go ścisnąć?

Ja wiem że tam powinno być ciśnienie powinno byś ponad 1 bar.

Więc ja bym się przyglądnął (wymienił ) korek płynu.

A do tego sprawdziłbym termostat.

Ale jest to ciekawe.

Wygląda na to że jadąc szybciej auto się grzeje a powinno się bardziej wychładzać.

Myslę że przytyka się układ chłodzący.

Ale jest jeszcze inna możliwość.

Zmierzyłbym kompresję dla sprawdzenia UPG

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/#findComment-674382
Udostępnij na innych stronach

Gość Vectrab99

 

Co dla ciebie oznacza to że można go ścisnąć?

Ja wiem że tam powinno być ciśnienie powinno byś ponad 1 bar.

Więc ja bym się przyglądnął (wymienił ) korek płynu.

A do tego sprawdziłbym termostat.

Ale jest to ciekawe.

Wygląda na to że jadąc szybciej auto się grzeje a powinno się bardziej wychładzać.

Myslę że przytyka się układ chłodzący.

Ale jest jeszcze inna możliwość.

Zmierzyłbym kompresję dla sprawdzenia UPG

 

Bez użycia jakiejś dużej siły jestem w stanie trochę spłaszczyć ten wąż podczas pracy silnika po nagrzaniu :) Bo oczywiście całkowicie nie mogę go zgnieść :)

 

Hmm, termostat wydaje mi się dobry, wąż dużego parzy gdy się go dotyka po nagrzaniu silnika.

 

Kompresję na cylindrach ? Z tego co się zorientowałem to żadnego z objawów UPG nie mam, korek od oleju idealny, w płynie chłodniczym też czyściutko.

 

Nie mogę zrozumieć, że jadąc w trasie się grzał, a jak się zatrzymuję to temperatura spada :) I tak jak mówiłem, miało to miejsce tylko wczoraj przy 33 stopniach na dworze w cieniu, dziś max temperatura silnika to 93 stopnie (temperatura na zewnątrz 25 stopni)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/#findComment-674386
Udostępnij na innych stronach

Gość Vectrab99

Profilaktycznie wypłucz chłodnice od zewnątrz z błota, kurzu owadów itp.

 

Da się to zrobić bez wyciągania chłodnicy ? Chyba nie, co ? :D

 

Zainteresowała mnie jeszcze jedna rzecz, do zbiorniczka idą dwa kanały przelewowe (węże), jeden od termostatu a drugi od chłodnicy i patrząc na ten od chłodnicy to widać że wlatuje płyn do zbiorniczka, natomiast nie widać żadnego ruchu przy przewodzie który idzie od termostatu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/#findComment-674407
Udostępnij na innych stronach

 

 

Da się to zrobić bez wyciągania chłodnicy ? Chyba nie, co ?

 

Od zewnątrz na myjni karcherem.

Od środka ja bym wyciągnął i zalał octem i kilkukrotne płukanie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/#findComment-674410
Udostępnij na innych stronach

Chłodnicę dobrze jest przepłukać od strony silnika po podniesieniu maski nawet wodą z węża ogrodowego. Patrząc od przodu pierwsza jest chłodnica klimy a za nią silnika.

 

 

 

Ewentualnie czy w/w problem mógł wystąpić przez zbyt mocno dokręcony korek zbiorniczka wyrównawczego ? Bo normalnie jak miałem dokręcony to po nagrzaniu silnika poziom płynu trochę się podnosił, natomiast wczoraj miałem tak mocno zakręcony korek i pomimo ponad 100 stopni w układzie chłodzenia płyn praktycznie był na tym samym poziomie

Oryginalny korek ma wbudowany zaworek regulujący ciśnienie w układzie. Jeśli nie będzie dokręcony to może wywalić płyn na zewnątrz

 

.

 

Wczoraj jadąc w trasie przy upale 33 stopnie na dworze, zaczęło grzać mi się auto gdy jechałem szybciej (pow. 120 km/h)........ nawet gdy jadę 160 km/h.

Możliwe że to tylko jednorazowy przypadek i więcej się nie powtórzy.

A przy okazji to jaka jest teraz dopuszczalna prędkość na polskich autostradach ? :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/#findComment-674413
Udostępnij na innych stronach

Gość Vectrab99
adam1954

 

Trochę się boję tak myć żeby czegoś z elektroniki nie zalać :D Co do płukania, nie wykluczam, że może jest w chłodnicy jakiś syf, lub jest przytkana, bo sam płyn miałem rok temu w aso wymieniany więc świeży jest.

 

Kacper

 

Dzięki za wyjaśnienie :) Właśnie kopiąc internet w szukaniu co mogło powodować przegrzanie się, doszedłem do tego że najpierw jest chłodnica klimy :D Chociaż nie pojmuję dlaczego, bo ważniejszy jest silnik więc powinna być najpierw chłodnica od silnika żeby powietrze z grilla przedniego ją chłodziło :)

 

Ale jeśli był za bardzo dokręcony ten korek to też chyba nie był w stanie regulować ciśnienia bo nie miał jak upuścić go ? Jak już wróciłem z trasy po tym przegrzewaniu się i silnik ostygł to wiadomo że chciałem zajrzeć pod korek zbiorniczka, bardzo ciężko mi go było odkręcić, bardzo przesadziłem z siłą dokręcenia tego korka, a dokręcałem go praktycznie z dzień przed wyjazdem przy sprawdzaniu kontrolnie wszystkich płynów :)

 

W jednorazowy przypadek trochę nie chce mi się wierzyć :( W tym tygodniu też mają być większe upały, to wylecę na trasę sprawdzić czy dalej temperatura będzie tak rosnąć w gorące dni, bo na tą chwilę obstawiam albo coś z chłodnicą, albo ten nieszczęsny korek od zbiorniczka.

 

Wiem, wiem jakie są ograniczenia na naszych drogach :D Ale to auto tak dobrze się prowadzi :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/#findComment-674419
Udostępnij na innych stronach

Gość zbigniew_kujawski

Z ty myciem ciśnieniowym, to ostrożnie , bo możesz pogiąć blaszki i narobisz sobie kłopotu.

Możliwe też , że masz pozatykany przepływ powietrza przez chłodnice /obie/ i stąd niska sprawność.

Ja bym zdjął zderzak i pas przedni i wtedy masz dobry dostęp.

 

Pozdrawiam

Z.K.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/#findComment-674420
Udostępnij na innych stronach

Chłodnicę dobrze jest przepłukać od strony silnika po podniesieniu maski nawet wodą z węża ogrodowego. Patrząc od przodu pierwsza jest chłodnica klimy a za nią silnika.

 

Nie pamiętam jak jest w VB ale u mnie np. nie ma takiej możliwowści bo od strony silnika na chłodnicy jest osłona plastikowa z wycięciem na wiatrak.

 

 

 

to wylecę na trasę sprawdzić czy dalej temperatura będzie tak rosnąć w gorące dni, bo na tą chwilę obstawiam albo coś z chłodnicą, albo ten nieszczęsny korek od zbiorniczka.

 

Może być korek.O tym pisałem na początku.

Może być też tak że zaworki w korku są po prostu zarośnięte grzybem z płynu.

Kilka korków już rozbierałem i myłem.

 

Co do mycia chłodnic to ja myję zawsze tym płynem http://allegro.pl/plyn-do-mycia-silnie-zabrudzonego-silnika-jax-109-i6846998661.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=YzZmYjQ2ODctMzNiOS00MWEwLTgzMDQtZjFjYzUyOWRmYmNjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=ec55e19c-f927-4b3c-8206-28400ceba9b7

A potem hydronetką (posiadam taką) spłukuję.

Wcześniej gdy jej nie miałem jeździłem na myjnię i z odpowiedniej odległości aby jak koledzy piszą nie zniszczyć ciśnieniem lamelek w chłodnicy.

Płyn pięknie cały brud wyżera.

I nie trzeba wiele rozbierać.

 

 

Wiem, wiem jakie są ograniczenia na naszych drogach Ale to auto tak dobrze się prowadzi

 

 

A to jest fakt.Często prowadziłem VB gdy kolega nie mógł i sam nie wiem kiedy miałem 130 na liczniku.

Ten sam silnik co mój w Mery a przyspieszenie i komfort nieporównywalny.

Ale już VC nie mat miękkiego zawieszenia.Już czuć u niej sztywność.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/#findComment-674422
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności