Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Vectrab99

Spróbuję delikatnie jakoś się dostać i przemyć chłodnicę i nie pod ciśnieniem bo bym ją rozwalił :D

 

adam1954

 

Tak mi się wydaje też, że mogło to być spowodowane tym korkiem. Nigdy wcześniej auto mi się nie przegrzewało, a jeździłem już w upałach. Natomiast jak do tej pory wszystkie inne rzeczy wydają się działać prawidłowo. Szkoda, że wtedy jak mi się grzał samochód nie przyszło mi do głowy żeby po postoju dłuższym poluzować trochę korek i sprawdzić wtedy jak się zachowa samochód.

 

VC ma sztywniejsze zawieszenie niż VB ? W mojej vectrze już mi się wydaje że mam sztywne :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/page/2/#findComment-674425
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

Chociaż nie pojmuję dlaczego, bo ważniejszy jest silnik więc powinna być najpierw chłodnica od silnika żeby powietrze z grilla przedniego ją chłodziło

Ważniejsza jest chłodnica silnika to fakt.Dlatego jest schowana za chłodnicą klimy aby ta przyjęła ewentualne uderzenie przy drobnej stłuczce, gdy wleci kamień lub inne zwierzątko itp

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/page/2/#findComment-674430
Udostępnij na innych stronach

Gość Vectrab99

Masz racje :)

 

Szukam nowego korka i powiedzcie mi czy jest jakas roznica bo ja mam taki jak na zdjęciu:

 

http://4cars.com.pl/upload/imgMid/bdbbabf7b5d04fc0d269a5d32f27906f.jpg

 

A jak zacząłem szukać np na iparts.pl to sprzedaja cos takiego:

 

http://sklep.dixi-car.pl/images/1304666_korek_2SK.jpg

 

I nie wiem teraz czy moge kupic taki korek jak na 2 zdjeciu, czy szukac takiego jak ja mam ?

Edytowane przez Vectrab99

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/page/2/#findComment-674454
Udostępnij na innych stronach

Każdy korek musi mieć dwa zaworki.

Firmy lepsze mają zawsze zbliżone do oryginału.

Zamienniki nie raz kombinują aby zmniejszyć koszty i wymyślają różne inne konstrukcje zaworków abo po prostu przeszczepiają bebechy od innej marki do wielu korków.

 

Co zaś do jakości korków to ja do Felicji kupowałem 4 i w końcu w 4 korku aby otwierał pod wskazanym prze Skodę ciśnieniu musiałem przerobić sprężynkę.

Rozrzut ciśnień był od 0.8 1.9 bara.

 

Do Astry F od kolegi kupowaliśmy 2.

I drugi był dobry.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/page/2/#findComment-674458
Udostępnij na innych stronach

Gość Vectrab99

U mnie 1,4 bara jest ciśnienie, a na tych zamiennikach nie pisze nic jak tak patrzę po zdjęciach.

 

W aso oryginalny korek 82 zł, no nie dam tyle :D

 

Miał ktoś z Was styczność z taką firmą: Calorstat by Vernet ? Bo ich korki mają zaworki jak z tego drugiego zdjęcia, czyli nie takie jak oryginał ale na korku jest informacja o 1,4 bara, a faktycznie niektórzy producenci podają np 1,2 bara mimo, że przeznaczone do mojego auta...

 

adam1954:

 

A po czym poznawałeś że korek jest nie odpowiedni ? Sprawdzałeś go wcześniej, czy już na aucie jakieś objawy dawał ?

Edytowane przez Vectrab99

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/page/2/#findComment-674468
Udostępnij na innych stronach

Ja wykorzystałem ze szrotu zbiorniczek.

Do jednego króćca wpiąłem manometr do drugiego kompresor i po zakręceniu korka widziałem przy jakim ciśnieniu puszcza

U ciebie jeden zaworek ma zamykać układ przy 1 barze a drugi ma otwierać przy 1.4-1.5 bara

 

 

Verneta mam termostat już drugi rok.Nie narzekam.

Więc jego bym polecił.

Skoro robią dobre termostaty to mam nadzieję że i korki mają dobre

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/page/2/#findComment-674476
Udostępnij na innych stronach

Gość Vectrab99

Ja wykorzystałem ze szrotu zbiorniczek.

Do jednego króćca wpiąłem manometr do drugiego kompresor i po zakręceniu korka widziałem przy jakim ciśnieniu puszcza

U ciebie jeden zaworek ma zamykać układ przy 1 barze a drugi ma otwierać przy 1.4-1.5 bara

 

 

Verneta mam termostat już drugi rok.Nie narzekam.

Więc jego bym polecił.

Skoro robią dobre termostaty to mam nadzieję że i korki mają dobre

 

Dzięki za odpowiedź :) Sprawdzimy koreczek w takim razie, już nówka zamówiona :) Z tym, że ja go zamontuje i do końca wartości nie będę znał, mogę jedynie obserwować czy nic się nie dzieje :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/page/2/#findComment-674480
Udostępnij na innych stronach

Możesz zamontować na jakimś trójniku blisko zbiorniczka manometr i obserwować czy ciśnienie utrzymuje sie i na jakiej wartości

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81072-przegrzewanie-silnika-w-trasie/page/2/#findComment-674481
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności