Gość Johnny1000 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam. Mam problem z Corsą ponieważ od jakiegoś czasu włączała się kontrolka układ elektroniczny silnika oraz check engine - przy wkręcaniu na obroty. Silnik stawał się coraz słabszy. Okazało się - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze (P0303) i trzeba było wymienić świece - zostały wymienione. Ale teraz jest taki problem, że coś stuka - bardzo na zimnym, trochę mniej na ciepłym. Pytanie co to może być biorąc pod uwagę powyższe informacje? Inne objawy to z rury dymiło i czuć było smród benzyny - to chyba na skutek tego, że 3 cylinder nie pracował. Teraz chyba pracuje już po wymianie świec, ale z kolei to stukanie i dalej silnik jakby słaby. Proszę o jakieś wskazówki. Czy trzeba rozbierać silnik? Dodam jeszcze, że brał olej 1,2 l na 1000 km. Olej to Valvoline max life 10w 40. Oprócz tego pomiar ciśnienia był i wyszło 10 bara coś takiego... Edytowane 17 Sierpnia 2017 przez Johnny1000   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81186-corsa-c-kod-b%C5%82%C4%99du-p0303/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Twoja kompresja powinna być 14-16 bar Na wszystkich cylindrach miałeś te 10 br? Pobór oleju 1.2 l na tysiąc km to jest jedna z przesłanek o remoncie. Pomiar kompresji się robi też z próbą olejową aby wiedzieć orientacyjnie czy to głowica czy pierścienie i tłoki. Stukanie to mogą być hydrokorektory zaworów.A mogą też panewki ,sworznie tłokowe itp.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81186-corsa-c-kod-b%C5%82%C4%99du-p0303/#findComment-675245 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Johnny1000 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Tak, na wszystkich cylindrach miałem 10. Na czym polega próba olejowa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81186-corsa-c-kod-b%C5%82%C4%99du-p0303/#findComment-675284 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 http://hotfighters.republika.pl/artykuly/proba_olejowa.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81186-corsa-c-kod-b%C5%82%C4%99du-p0303/#findComment-675289 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Johnny1000 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 (edytowane) Sytuacja wygląda następująco: okazało się, że pękł pierścień tłokowy. Skutkowało to tym, że cylinder został uszkodzony. W tym momencie przeprowadzany jest całkowity remont silnika. Mechanik nie wie dlaczego tak się stało... jak myślicie? p.s. jakim olejem go zalać po remoncie? Valvoline Syn Power? Max Life? Czy całkowicie innej marki? I 5w 30? Edytowane 24 Sierpnia 2017 przez Johnny1000   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81186-corsa-c-kod-b%C5%82%C4%99du-p0303/#findComment-675691 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.