Skocz do zawartości

kontrolka chłodzenia silnika


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

KOLEDZY TO JEZELI MI SIE NIE WLANCZA ODRAZU TO JEST WSZYSTKO OKII?? BO MYSLALEM ZE TAKA DZIWNA KONTROLKA Z SILNIKIEM I TAKIM PIORUNEM W SRODKU TO JEST TA PRZYCZYNA A JEDNAK NIE. BARDZO BYM PROSIL KOGOS O POMOC BO NIE WIEM CO Z TA CHORENA KONTROLKA SIE DZIEJE. POZDRAWIAM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

W mojej asterce dzieją się również bardzo ciekawe rzeczy. Jesienią zaczęła mi się zapalać kontrolka od układu chłodzenia (prostokąt z wiatraczkiem i kominkiem). Działo się to gdy jechałem z włączoną klimatyzacją i musiałem zatrzymać się na np. światłach. po chwili kontrolka gasła. Co do chłodzenia, to chyba nie było w tych momentach zbyt wydajne.

Od kilku miesięcy po włączeniu klimatyzacji przepala się bezpiecznik 7.5 A chyba nr 40 od układu chłodzenia. gdy auto jest "zimne", klimatyzacja pracuje przez kilka minut. Gdy ją wyłączę i za momencik załączę ponownie - bezpiecznik się przepala. Gdy auto jest rozgrzane, to bezpiecznik przepala się najczęściej natyczmiast.

Jesienią miałem przegląd układu chłodzenia - na maszynie wyszło, że wszystko jest szczelne, ale w ubiegłym tygodniu musiałem uzupełnić czynnik roboczy w klimatyzacji. Pewnie mam niewielki wyciek..... Mam pytanie, czy poziom czynnika ma wpływ na przepalanie się bezpiecznika? Gdzie szukać przyczyny (na błędzch pokazuje mi się 1530) :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam, zapomniałem napisać co się stało dokładnie przez co załączała się ta kontrolka od układu chłodzenia otóż po pewnym czasie znowu zaczela sie zapalać i wkoncu pojechałem na techa zczytać błędy i wyszło coś w stylu obieg prądu w systemi chłodzenia przerwany czy coś takiego i coś w stylu chłodnica chłodzenia nie działa nie pamietam co dokładnie kolega powiedział że to albo wiatrak do wymiany albo coś w tym stylu ale profilaktycznie dostał się do modułu chłodzenia wyjął popękane wtyczki spryskał powietrzem jakimś preparatem włożył wtyczki scisnąłem na takie plastikowe obejmy po dwie na kazdą wtyczkę skasował błedy i od tej pory wszystko sprawne także dla zainteresowanych może coś pomoże pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No i po sprawie. Auto na kanał i znalazłem zwarcie w wiązce zasilajścej wentylator. Przetarta była osłona kabli, a oba plusowe przewody wentylatora były pozbawione izolacji z ubytkiem linki. Podczas jazdy zwierały do aluminiowych rurek od kilmy na pierwszym biegu wentylatora, bo drugi bieg był zwarty na całego i wywalał nawet podczas postoju auta.

Pozostało jedynie zlokalizować nieszczelność układu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam, mam problem z kontrolką od chłodzenia. Zapala się po odpaleniu auta i pali się cały czas. Ostatnio wymieniłem czujnik na termostacie, ale było ok. Pózniej miałem problem z pompom wtryskowom , oczywiście wydałem kupe kasy, ale chodzi, po wyjeżdzie od mechanika właśnie zaczęła mi sie palić. Zauważyłem,że jak odłącze wtyczke od czujnika, odpale auto i włącze spowrotem lampka od chłodzenia gaśnie i jest ok. czy to oznacza, że czujnik jest zepsuty, a może jest jeszcze jakiś czujnik od chłodzenia, a ja o tym nie wiem. Pomóżcie!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Też mam problem z tą kontrolką chłodniczki - zapala się po ok.5 min pracy klimy. Przez dwa tygodnie po dobiciu gazu miałem spokój - nie zapalała się, teraz znowu to samo, klima chłodzi ale po 5 min zapala się kontrolka... Pewnie chłodnica klimy jest nieszczelna, prawda?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wentylatory są sterowane za pomocą sterownika zainstalowanego w okolicy nadkola. Podczas pracy klimy wentylatory muszą się włączać i to w zależności od potrzeb z różnymi prędkościami. Czasem, kiedy z jakiegoś powodu nie może włączyć się wyższy bieg wentylatora ( przerwana instalacji, uszkodzenie w sterowniku) wywala komunukat o awarii- wlaśnie tą kontrolkę. Brak czynnika w klimie nie spowoduje zapalenia się tej kontrolki, ale uszkodzony czujnik ciśnienia czynnika już tak. Przerabiałem temat i w końcu musiałem zalatwić inny sterownik- astra G, 1,6 16V. Uwaga- odczyty z TECH-a w przypadku uszkodzononego sterownika mogą wprowadzać w błąd!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

MI również świeciła się ta kontrolka. Niby nic ale strasznie denerwuje :). Pojechałem na Techa i okazało się że jest to jakiś opornik połączony z wiatrakiem na plastikowej obudowie. Był przepalony i uszkodzony.MInusem jest to iż nie można wymienić samego opornika tylko trzeba to zrobić razem z wiatrakiem. W ASO kosztuje to kupe kasy mi się udało i trafiłem na używke:) Koszt niecałe 200zł z robocizną. Po wymianie nic się nie świci i mnie nie drażni ;D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Już nie świeci sie kontrolka! Mechanik nie podłączył wtyczki do wentylatora! Amator, a mówił że czujnik płynu skopany!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

widzę, że tylko mi przetarła się ta wiązka przewodów zasilających wentylator klimy co powodowało zapalanie się lampki na tablicy kontrolnej. teraz ciekawsza sprawa.... czyściłem klimę - wymiennik i kanały powietrzne a przy okazji okazało się , że w salonie opla lub w "zaprzyjaźnionym" warsztacie bo tylko tam oddawałem auto do niewielkich napraw i przeglądów okresowych zakoszono mi sterownik układu przewietrzania. a wto miejsce założono uszkodzony, blokując opaską szmozaciskową ramię sterujące zapadką powietrza.

Sterownik to może za dużo - chodzi mi o silniczek zamontowany na wentylatorze który załącza obieg zewnętrzny/wewnętrznypomagający szybciej schłodzić auto za pomocą klimy. zawsze było to wyraźnie słyszalne - jak klapka obiegu wew. powietrza się zamykała. od dłuższego czasu było cicho i już poznałem przyczynę. szukałem na allegro - koszt 50 używka a 120 nowy.

pozdrawiam wszystkie warsztaty...... dzięki za tę opaskę, bo tylko ona wskazuje na ingerencję osoby trzeciej.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności