Gość adams1977 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Cześć to mój pierwszy post na forum. Potrzebuje pomocy - mam problem ze swoim Oplem Adamem, a dokładniej z elektrycznym wspomaganiem kierownicy. W pewnym momencie przestało pracować, sprawdzając na szybko wszyło, że nie ma odpowiedniego ładowania akumulatora. Auto wylądowało w serwisie i po dłuższej diagnostyce wyszło, że do wymiany jest moduł elektrycznego wspomagania kierownicy - sewris oszacował koszt na 7000 zł... Akumulator się wyładowuje, ponieważ cały czas (nawet na wyłaczonym silniku) elektryczne wspomaganie "ciągnie" prąd, nie dało się na nowo zaprogramować moułu wspomagania. Serwis stwierdził, że do wymiany jest moduł. Zachowanie akumulatora wskazuje na to, że jest gdzieś zwarcie. Potrzebuję pomocy, czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem, jak i gdzie to naprawić - po jakichś normalnych kosztach oczywiście. Jestem z Gliwic, Opel Adam 1,4 87kM rok prod. 2015 Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Adam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82161-problem-ze-wspomaganiem-opel-adam/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Można poszukać na necie firm specjalizujących się w regeneracji sterowników. Problem polega na tym, że takie wspomaganie ma w sterowniku wprowadzony VIN i tak naprawdę jest jednorazowe - nie da się raz zaprogramowanego wrzucić i zaprogramować w innym aucie. Tylko i wyłącznie w tym, w którym go zaprogramowano będzie działać. Co do ciągnięcia prądu: jest to bardzo możliwe, że sterownik żre prąd. Ma się włączać w chwili, gdy napięcie w instalacji wzrośnie powyżej pewnego progu (z tego co pamiętam 13,5V) czyli gdy alternator zacznie ładować. Jeśli sterownik zdechł, to może pobierać prąd ciągle i może też być tak, że nie będzie działało. Miałem raz taki przypadek w Corsie B z elektrycznym wspomaganiem, ale tam jest bajka - wymieniasz, nic więcej nie robisz i działa. Samemu możesz zmierzyć: napięcie ładowania - powinno wynosić książkowo ok. 14,5V (minimum 13,5V) i możesz sprawdzić pobór prądu z akumulatora - po zamknięciu auta odczekaj ok. 5 minut i sprawdź - nie powinno przekroczyć 0,05A. Może być też tak, że zaistniał zbieg kilku usterek, np. alternator świruje i dzięki temu załatwił sterownik np. zbyt wysokim napięciem ładowania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82161-problem-ze-wspomaganiem-opel-adam/#findComment-682288 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adams1977 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 dzięki za odpowiedz poleciłbyś jakąś firmę, która się takimi rzeczami zajmuje i jak przy okazji potwierdzić, że alternator jest ok? Serwis zarzeka się, że jest dobry   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82161-problem-ze-wspomaganiem-opel-adam/#findComment-682295 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Powiem tak: jak odpalam silnik i widzę, że jest ładowanie, to nie mam żadnych podstaw wątpić w sprawność alternatora. Skoro twierdzą, że jest sprawny, to pewnie było mierzone napięcie ładowania i jest prawidłowe. Na tej podstawie stwierdzono jego sprawność. Być może coś mu odbija, może się tak zdarzyć, ale ja osobiście dokonuję pomiaru 2-3 razy w przeciągu kilku minut i do widzenia. Nie będę przecież czekał, aż MOŻE coś nie halo będzie, bo mogę się przy takim pomiarze zestarzeć...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82161-problem-ze-wspomaganiem-opel-adam/#findComment-682301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.