Skocz do zawartości

Opel sintra przekażnik świec żarowych 2.2 DTH


Gość zdzichowina

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

u mnie wogóle sie nie zapalaja kontrolki i oddaje cara do Opla albo go zepsuja :) albo zrobia bo juz nie mam siły, samochód mi zapala za 3-4 razem i świece się nie zapalają(kontrolka) a pzrekaźnika też nie znalazłem.

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie kontrolka swiec żarowych zapala sie przy < 5 stopniach i po chwili gasnie

normalnie jak jest cieplo to sie nie zapala

 

ja po zakupie zmienilem wszytskie 4 świeczki

 

porawilem - oczywiscie gdzies mi chuczalo 5 stopni chodzilo dokladnie o ponizej 5 stopni tak jak napisal zdzichowina

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zdzichowina

Przekażnik znalazłem jest nad chłodnicami jest duży obutowa aluminiowa razem z dwoma innymi żeby go wyjąc trzeba odkręcić listwę 2śruby.

 

[ Dodano: Nie Kwi 20, 2008 08:06 ]

świece żarowe zadziałają gdy tem. będzie mniejsza niż 5st. czas działania okresla komputer . jest to zależne od temp.zewnętrznej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Ostatni okazało sie że nie zapala się kontrolka świec i samochód ciężko odpala.

Czy za grzanie świec odpowiedzialny jest właśnie przekażnik czy coś innego?

 

[ Dodano: Wto Lis 04, 2008 07:47 ]

I po kłopocie za 100 zł fachowiec naprawił niegrzejące świece.

Niestety nie mogłem wyciągnąć z niego co było przyczyną.

Wnerwiają mnie tacy fachowcy.Ogólnie nieprzyjemny gość.

Ale fachowiec bardzo dobry.

Podobno nie był podawany prąd na świece i coś tam jeszcze z zasilaniem 5v.

Wykasowałi mi też błędy z komputera i teraz pali elegancko.

A to dla mnie najważniejsze ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość zdzichowina

Znowu problem ze świecami żarowymi . Temperatura mniejsza od 5 stopni a one raz się włanczają a raz nie .świece sprawdzone.Gdzie szukać przyczyny .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam ten problem.Standardowy problem w Sintrach z tym silnikiem.

Są na to dwa sposoby.

 

1.Wlutowanie rezystorka (opornika ?) w jeden z kabli czujnika temperatury silnika który oszuka komputer i pokaże mu że jest np. -5 * a faktycznie jest np. + 3.Komputer odczytuje ten sygnał właśnie jako oporność. Problem w tym jak duży wlutować aby nie pokazywał np. - 50*.Bo wtedy świece bendą się długo grzały i ulegną spaleniu.

 

2.Wgranie nowego oprogramowania w serwisie opla który poprawia ten błąd (bo jest to błąd w oprogramowaniu).I nie daj sobie wcisnąć że takiego nie ma bo jest tylko nie wszystkie serwisy to robiły i nie wiedzą.Podobno pasuje od Omegi czy Vectry już nie pamiętam.Gość z mojej miejscowości ma to zrobione.

Koszt zmiany oprogramowania to ok 300 zł.Zależny od serwisu.

Składa się na to koszt wgrania nowego oprogramowania sterownika (ok 200 zł) + koszt uzyskania Security Code bez którego nie można go przeprogramować.Chyba że go masz.

Koszt około 100 - 150 zł w zależności od serwisu.

Niestety sam do tej pory nie zrobiłem jeszcze nic w tej sprawie.

Jeśli zrobisz patent z rezystorkiem to napisz.

U mnie nikt nie chce się tego podjąć a sam nie bardzo potrafię.

Fachowcy 8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jak wlutujesz rezystor do czujnika temperatury to zmienisz opornosc samego czujnika i blednie bedzie Ci pokazywac temperature otoczenia na wyswietlaczu to jedno a po drugie to

zmiana oprogramowania nic nieda bo takiego niema , chyba ze chcesz sobie zmienic parametry silnika to tak.

Prawdopodobnie zawiesza sie sam przekaznik swiec.

Mozna by to sprawdzic w garazu w bardzo prosty sposob pod jednym warunkiem , ze czujnikiem jest termistor a nie dioda (mozna to sprawdzic miernikiem opornosci).

Rozlaczyc czujnik temperatury od ukladu i zmierzyc opornosc , zmienic koncowki miernika i dokonac pomiaru ponownie, jak ta sama opornosc to temistor a jak inna to dioda (dopuszczalne minimalne roznice kilanascie ohm) sprawdze ten czujnik jutro.

Jak juz wiemy czy czujnik to termistor to mozemy w to miejsce wstawic potencjometr montazowy(regulowany) o podobnej wartosci i tak regulowac aby uzyskac temperature ujemna na wyswietlaczu np -10 i wtedy sprawdzimy czy zapala sie kontrolka swiec i dziala prawkaznik.

Jutro sprawdze ten czujnik i podam wiecej danych jak dalej postepowac.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno jest oprogramowanie bo zrobiłem wywiad w serwisie a pozatym jak już pisałem w moim mieście jest człowiek który ma zmienione.

Dlatego też napisałem że większość serwisów mówi że nie ma.

Nawet dzwoniłem do tego serwisu w Gdańsku gdzie mu to robili i to potwierdzili.

Potwierdzili to nawet w drugim serwisie koło gdańska.Tak więc jest taka możliwość.

 

Rezystor wpia się koło czujnika tem. silnika.

Jak odnajdę forum gdzie o tym pisali to dam linka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wiec tak czujnik to napewno termistor czyli opornik ktory pod wplywem temperatury zmienia opornosc. Pomiar w garazu po wyjeciu czujnika w temperaturze ok 8 stC to ok 16,5koma.Jak temperatura rosnie to opornosc maleje i na odwrot , po wyjeciu czujnika idze w minus az pokaze sie temperatura w nieskonczonosc czyli F na wyswietlaczu. Mozna w to miejsce wstawic potencjometr taki obrotowy 22kom a literka (A) liniowy lub montazowy taki do krecenia srubokretem . Nalezy srodkowa noge zewrzec z ktoras z boku i powstale dwie nogi wpiac w miesce czujnika i regulowc obserwujac wskazania na wyswietlaczu aby uzyskac ujemna temperature np -10stC i wtedy sprawdzamy czy zadziala nam przekaznik swiec zarowych. Jak wlutujemy opornik rownolegle do czujnika to zmienimy jego opornosc i temperatura na wyswietlaczu wzrosnie w plus a jak wepniemy szeregowo to temperatura zacznie spadac w minus ale nijak bedzie sie to mialo do naturalnych wskazan temperatury otoczenia wiec nalezy to stosowac do testow lub napraw

ewentualnie do korekcji jak zabudujemy inny czujnik ale wtedy nalezy stosowac oporniki weglowe bo sa najmniej wlazliwe na zmiane opornosci wzgledem temperatury i powinny miec 1% tolerancji.

Co do oprogramowania to jestem bardzo sceptyczny bo mam b.dobre wejscia w Oplu w Gliwicach inawet glowny specjalista nic niewie, nawet na Skandynawie szly wersje z tym samym oprogramowaniem , roznica polegala tylko na dobudowaniu dodatkowego przekaznika do swiatel. Niewykluczone ze powstalo alternatywne oprobramowanie ktore zmiena algorytm przeliczania temperatury tylko dla przekaznika swiec zarowych ale osobiscie watpie i mysle ze ktos trzepie kase na glupocie. Ja mam to samo oprogramowanie co wszyscy i mi dziala dobrze to co Cuda.

To tak na zdrowy rozsadek i do zastanowienia.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności