Skocz do zawartości

Opel sintra przekażnik świec żarowych 2.2 DTH


Gość zdzichowina

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro Tobie świece działają to może wiesz gdzie leży problem?

Dzisiaj rozmawiałem z innym koleszką i jemu też szwankują.

Sam nie wiem co to może być.

Na kompie pokazuje błąd P1590.

Koleś który zajmuje sie diagnostyką tylko i wyłącznie opli mówił że na problem ze świecami pomoże właśnie zmiana oprogramowania.

Sam juz nie wiem.

Ogólnie wszystko sprawne o świece się raz właczają a innym razem nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Najlepiej sprawdz czy to świece czy tylko lampka sygnalizacyjna się nie zapala bo to trochę różne działąnia. Lampka sygnalizuje kiedu mozesz przekreciś rozrusznik a przekaźnik świec robi swoje.

Zdejmij jeden kapturek ze świecy żarowej obojetnie jakiej. Zmontuj zarówkę z dwuwłóknową 2x55 watówi dołącz dwa kabelki żeby sie oba włókna paliły to da ok 10 Amperów czyli mniej wiecej tyle co świeca żarowa. Jeden kabelek podłącz do masy aku a drugi odizolowany wciśniej głeboko w odłączony kapturek. Jak przekręcisz stacyjkę to żarówka się zapali wtedy kiedy przekaźnik się załączy i bedeisz dokaldnie wiedział co sie dzieje ze śweicami a co z lampką. Zauważysz że to dwa trochę różne zdarzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano przy -2 * świece się grzały i odpalił ładnie.

Wczoraj + 1,5 i się nie włączyły.

Czyli świece grzeją.Zresztą tydzień temu wymienione na nowe i sprawdzone.

Jakie elementy są odpowiedzialne za włączanie świec.

Może czujnik temp. zewnetrznej szwankuje?

Tylko że temperaturę pokazuje faktyczną.

A co z przekażnikiem czy on może być przyczyną?

Co jeszcze sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprobramowanie ktore zmiena algorytm przeliczania temperatury tylko dla przekaznika swiec zarowych ale osobiscie watpie i mysle ze ktos trzepie kase na glupocie.

baki, Nie na głupocie tylko rzeczywistości! :) A poza tym ja już wspominałem! Że nie którzy panowie w ASO nie wiedza czy w ogóle ten silnik ma świece!!Widocznie tak jest z tym w Gliwicach! . Jedź w stronę Mikołowa! teraz jest bodajże objazd przez Bojków.i w tym Aso wgrają ci najnowsza wersję! Jezeli jej nie masz!! bo są tam kumaci mechanicy! a to dowód z zaprzyjaźnionego forum VB.. http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=35434

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprobramowanie ktore zmiena algorytm przeliczania temperatury tylko dla przekaznika swiec zarowych ale osobiscie watpie i mysle ze ktos trzepie kase na glupocie.

baki, Nie na głupocie tylko rzeczywistości! :) A poza tym ja już wspominałem! Że nie którzy panowie w ASO nie wiedza czy w ogóle ten silnik ma świece!!Widocznie tak jest z tym w Gliwicach! . Jedź w stronę Mikołowa! teraz jest bodajże objazd przez Bojków.i w tym Aso wgrają ci najnowsza wersję! Jezeli jej nie masz!! bo są tam kumaci mechanicy! a to dowód z zaprzyjaźnionego forum VB.. http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=35434

Jak widać miałem dobre informacje.

Szkoda tylko że odemnie do Mikołowa jest 480 km.

Szukałem w okolicy ale albo nie wiedzą że się da albo cena kolosalna nawet 250 zł.

Problemem jest też kod którego nie mam a bez którego podobno nie da się nic zmienić.

Koszt ok 100 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest też kod którego nie mam a bez którego podobno nie da się nic zmienić.

Koszt ok 100 zł.

Po raz pierwszy słyszę! Najnowszą wersie wgrywa sie na podstawie nowych parametrów.. A nie błędów!. w każdej chwili możesz sprawdzić swoja wersję ! softu Nawet zwykłym interfejsem. na Ab -Com 232. . http://moto.allegro.pl/search.php?string=interfejs+opel+&category=0&country=1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o Sekurity Code lub jak to mówili kod immobilaizera.

Pytali się o niego w serwisie.Czy go mam jeśli nie to trzeba go znaleść w centrali i kosztuje to ok 100 zł.

Na a ja niestety go nie mam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To dotyczy kodu P1590

 

Patrz krok testowy :C-003

P1590 - Za mocne wejscie sygnalu pracy silnika

Zwarcie w obwodzie pradowym modulów sterujacych zacisk 95(X80.1)

Dotyczy zacisków: 95

 

Patrz krok testowy :C-027

P1590 - Za slabe wejscie sygnalu pracy silnika

Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie pradowym modulów sterujacych zacisk

95(X80.1)

Dotyczy zacisków:95

Wadliwe dzialanie modulu sterujacego 1

Modul sterujacy rozpoznaje wewnetrzna usterke modulów sterujacych

 

A co do reszty to niebede sie juz wypowiadac , kazdy ma swuj rozum i bedzie postepowac wedlug swojego uznania.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra bo niedługo wyniknie z tego jakaś awantura :]

Jak już w końcu rozwiążę ten problem to napiszę co i jak.

 

 

Edit:

Załatwione.

Aczkolwiek bez żadnych napraw czy wymiany softu.

Użyłem tego modułu: Moduł

Tutaj Strona Producenta

 

Do tej pory byłem bardzo negatywnie nastawiony do tego typu urządzeń z tym było podobnie.Ale teraz stwierdzam że jest to dobre rozwiązanie.

I żeby nie było niedomówień wymieniłem już sporo rzeczy i wydałem dużo pieniędzy aby pozbyć sie tego problemu.

Po prostu miałem już dosyć wydawania kasy bez widocznej poprawy.

Skończyło sie kręcenie rozrusznikiem kilka sekund aby zapalił lub nawet odpalanie na dwa razy.Zastanawianie się czy świece będą grzały przy + 3* czy nie.

Teraz pali jak nowy :)

 

Jakość ?

O dziwo moduł jest bardzo dobrze wykonany (w moim przypadku pastylka).

Nie jakiś tam amatorski bubel.

Bardzo dobry kontakt z producentem który służy wszelkimi informacjami.

Ogólnie dość prosty montaż urządzenia.

 

Jak to działa:

Po włączeniu zapłonu moduł oszukuje komputer wskazując mu bardzo niską temperaturę silnika (nie powietrza).

Wtedy komputer włącza świece i ustawia na pompie wtryskowej większą dawkę rozruchową.Jeśli temperatura silnika to np. 5* urządzenie poprzez swoją budowę obniża ją o ok 20 * (dane producenta).

Świece grzeją sie około 10 sek. po czym kontrolka świec gaśnie i odpalamy silnik.

Następnie po 2-5 sek. urządzenie wyłącza się i sterownik odczytuje już faktyczną temperaturę silnika.Zapobiega to zarzucaniu komputera błędami oraz podwyższonemu zużyciu paliwa.

Ale najważniejsze jest to że jeśli silnik trochę się nagrzeje to świece już się póżniej nie właczają przez co nie są narażone na szybsze zużycie.

Sytuacja taka może mieć miejsce w innych podobnych modułach gdzie świece załączają sie za każdym razem czy silnik jest nagrzany czy nie.

Moduł nie powoduje żadnych widocznych uchybień w działaniu silnika.

Nie włącza się kontrolka silnika.Silnik pracuje normalnie.

 

Sposób podłączenia w Sintrze.

 

Aby podłaczyć urządzenie musimy zdjąć plastikową osłonę poniżej wlewu oleju aby dostać się do plastikowej rynienki z kablami sygnałowymi.

Następnie najlepiej będzie odkręcić plastikową osłonę z napisem ECOTEC i wyjąć przekażniki które są pod nią aby był łatwiejszy dostęp do rynienki.

Teraz zdejmujemy wieczko rynienki.

Uwaga na palce i samo wieczko bo bardzo ciężko je zdjąć ponieważ jest na kilku zatrzaskach i można je łatwo połamać.

Jeśli już mamy kabelki na wierzchu to możemy zabrać się za podłaczanie.

 

1.Odłączamy + od akumulatora.

2.Kabel sygnałowy czujnika temperatury ma kolor ŻÓŁTY i właśnie ten kabel przecinamy.

3.Teraz łączymy kabel NIEBIESKI modułu z ŻÓŁTYM przeciętym kablem od lewej strony czyli od strony czujnika.

4.Kabel CZARNY modułu łączymy z kablem ŻÓŁTYM idącym w prawą stronę do sterownika silnika.

5.Następnie w wiązce kabli poniżej szukamy GRÓBEGO CZARNEGO KABLA jest to masa.

Zdejmujemy z niego izolację na małym odcinku i podłączamy kabelek BIAŁY wychodzący z modułu.

6.Krok ostatni szukamy GRÓBEGO JASNEGO KABLA i podłączamy do niego kabelek koloru CZERWONEGO z naszego urządzenia.Jest to zasilanie czyli + które jest włączane przez przekręcenie stacyjki.

 

Teraz przekręcamy stacyjkę i sprawdzamy czy na urządzemiu miga dioda kontrolna.

Jeśli tak urządzenie jest gotowe do pracy.

Wszystkie połączenie najlepiej polutować i dobrze zaizolować taśmą lub koszulką termokurczliwą.

Całość chowamy w rynience razem z kablami.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość zdzichowina

Witam .Ja teź zamontowałem ten moduł . Wszystko zgodnie z opisem .I przestały działać świece żarowe .Temperatura -5 , 0, 2 świece nie działają . Ale załączą się po około 2 min.jak przestanie działac moduł . Gdzie szukać przyczyny ? . Co sprawdzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności