Gość AsDDsA Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Witam. Po wymianie świec dalej walczę z szarpaniem podczas jazdy w moim 2.2 16V. Dzisiaj biorę się za czyszczenie przepustnicy oraz EGR i mam jedno pytanie. Być może błahe, ale jestem samoukiem i wolę o wszystko zapytać przed robotą. A mianowicie - czy jeśli wyciągam przepustnicę i czyszczę sobie właśnie tę część "wyjmowalną", czyli to: To czy później czyszczę także gniazdo, w którym ona siedzi? Tam tak samo jest trochę czarno, ale nie jestem pewny czy tak ma być, jako jakiś smar, itd. czy może tak samo traktować to jako syf i wywalić starając się, żeby jak najmniej wpadło do środka? No i analogiczne pytanie w sprawie EGR. Czyszczę także gniazdo po wykręceniu samej części?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83473-czyszczenie-przepustnicy-egr/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 To co nazywasz gniazdem to kolektor ssący. Czyli jeżeli chcesz to musiałbyś zdjąć też kolektor do mycia. Jeżeli chodzi o przepustnicę to pamiętaj że ta którą pokazujesz jest sterowana elektrycznie i nie powinno się klapki przy czyszczeniu ruszać(otwierać ręcznie). Przy czyszczeniu przepustnicy kolektor zostawiam w spokoju. Co do EGR to dobrze jest wyczyścić też to gniazdo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83473-czyszczenie-przepustnicy-egr/#findComment-689729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AsDDsA Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 (edytowane) Udało mi się dzisiaj dostać do przepustnicy i EGRu. Mam jednak dwa pytania: czy klapka przepustnicy powinna miejscami nie stykać się ze ściankami? Na zdjęciu widać, że przelatuje światło przez szparki. Domyślam się, że musi mieć lekko luzu, żeby mogła się poruszać, ale wolę dopytać, czy może sama przepustnica nie jest odkształcona czy jak... Drugie pytanie tyczy się EGRu - na zdjęciu zaznaczyłem element (chyba grzybek?) który podczas pracy, jak rozumiem, jest ruchomy - wysuwa się. Nie mogę go jednak kompletnie ruszyć aby go w jakimś stopniu wyczyścić. Zanurzyłem na godzinę dolną cześć EGRu w środku do czyszczenia aby brud trochę puścił i patyczkami do uszu wyczyściłem ile mogłem drugi otwór, ale sam "grzybek" ani drgnie. Czy taki EGR jest do wymiany / zaślepienia? Czy to może naturalne, że jego się nie da wcisnąć do środka, a jedynie wychodzi na zewnątrz, jak na tym filmiku? Edytowane 30 Marca 2018 przez AsDDsA   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83473-czyszczenie-przepustnicy-egr/#findComment-689909 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 Podłącz go zasilania z aku i zobaczysz czy się wysunie. Jak to zrobić to są filmiki. Ale podłączasz luźnymi przewodami do pinów pierwszy i ostatni. Jeden przewód do plusa(np na stałe) a drugi dokładasz do minusa pulsowo . Gdy zewrzesz to powinien się wysunąć ,gdy rozłączysz powinien się schować.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83473-czyszczenie-przepustnicy-egr/#findComment-689916 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AsDDsA Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 Podłącz go zasilania z aku i zobaczysz czy się wysunie. Jak to zrobić to są filmiki. Ale podłączasz luźnymi przewodami do pinów pierwszy i ostatni. Jeden przewód do plusa(np na stałe) a drugi dokładasz do minusa pulsowo . Gdy zewrzesz to powinien się wysunąć ,gdy rozłączysz powinien się schować. Okej, sprawdzę w wolnej chwili. A co z tą przepustnicą? Wszystko okej? Sprawdziłem jak jeździ dzisiaj auto po podpięciu wszystkiego - czysta przepustnica, EGR przeczyszczony ile się dało. Niestety, nadal auto szarpie. Na benzynie, tak samo jak i na gazie. Co mogę jeszcze sprawdzić? Jest to bardzo uciążliwe - gdy puszczę pedał gazu, dajmy na to na drugim biegu, tocząc się w korku, to z momentem puszczenia pedału, auto szarpie ze dwa / trzy razy zanim dalej będzie się toczyć. Im wyższy bieg, tym mniej jest to odczuwalne. Na przykład na piątym biegu, jeśli się rozpędzę i puszczę nagle pedał gazu, auto minimalnie szarpnie. Do tego przy mocniejszym dodaniu gazu, bardziej gwałtownym, samochód jakby chwilę się dusi i dopiero rusza z pełną mocą. Póki co, wymieniłem filtr gazu, świece na GM, przeczyściłem własnie tą przepustnicę oraz EGR. Co może być jeszcze przyczyną?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83473-czyszczenie-przepustnicy-egr/#findComment-689921 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 Napisałem co masz zrobić z EGR? Napisałem jak ma pracować i kiedy? Sprawdź czy tak jest. Świece wymienione a co z gumkami na świecach? Teraz podłączenie do komputera i sprawdzenie co się dzieje sondami EGR czy MAP sensorem Do tego jeszcze pytanie czy po wyczyszczeniu robiłeś adaptację przepustnicy i wartości wyuczonych sond?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83473-czyszczenie-przepustnicy-egr/#findComment-689923 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.