Gość billi.sbk Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 w moim oplu, vectra c 3.2 v6 zapala się motor lampa, a komputer pokazuje dwa błędy: P0170-11 oraz P0173-11. Na forach wyczytałem, że jak te dwa błędy się pojawiają to najprawdopodobniej silnik ciągnie lewe powietrze. To by się zgadzało bo na luzie, jak samochód stoi a silnik pracuje to chwilowe spalanie mam około 2 litry, czasem 2,2, a z tego co się orientuje powinno być 1,2 do 1,4. W tamtym tygodniu zrzuciłem kolektor i uszczelniłem go porządnie od spodu specjalnym silikonem do silników. Spalanie na biegu jałowym nie spadło, a motor lampa znowu się zaświeciła i błędy wróciły. Ja załączę zdjęcie kolektora w tym temacie, i jakby mógł mi ktoś powiedzieć dokładnie w którym miejscu uszczelnić kolektor od góry, bo od dołu jest uszczelniony perfekt. Chyba że moja diagnoza problemu jest błędna i te dwa kody błędy wiążą się z czym innym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83934-uszczelnienie-kolektora-dolotowego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 W tym przypadku nie wiem czy to na pewno lewe powietrze. Aby to sprawdzić to po prostu na wolnych obrotach zatkaj wlot powietrza . Jeżeli nie zgaśnie to masz lewe powietrze. Ale te błędy to regulacja paliwa rząd cyl .1 i 2 Ale ten drugi człon 11 mówi o zwarciu do masy A to by raczej wyglądało na usterkę elektryczną wtrysków , pompy , zawór par paliwa czy sama sonda   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83934-uszczelnienie-kolektora-dolotowego/#findComment-692562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość billi.sbk Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 Nie wiem czy mogę wkleić link do innego forum, jak coś to admin usunie. https://forum.vectraklub.pl/topic/164230-rozwi%C4%85zane-32-v6-p0170-i-p0173-przep%C5%82yw-powietrza-i-spalanie-na-biegu-ja%C5%82owym/ w tym temacie dokładnie te same błędy i wszyscy wskazuja na lewe powietrze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83934-uszczelnienie-kolektora-dolotowego/#findComment-692563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 Nie mówię że musi być inaczej ale pisałem jak możesz w prosty sposób sprawdzić czy masz lewe powietrze. Możesz też pryskać po kolektorze np. plakiem i obserwować czy się obroty zmieniają. Ja ci podałem co pisze w Autodacie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83934-uszczelnienie-kolektora-dolotowego/#findComment-692564 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość billi.sbk Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 A czy gdyby był zawór pompy lub wtrysków to czy komputer nie pokazywałby może jakiś innych błędów dodatkowo? W takim razie ja sprawdzę wtryskiwacze i pompę. Pompę na pewno słychać że pracuje jak przekręcam kluczyk. Jak mogę sprawdzić wtryskiwacze?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83934-uszczelnienie-kolektora-dolotowego/#findComment-692565 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 Tego ci nie powiem. Wiem natomiast że u mnie w Mery tak szybko błędy nie wylatują gdybym sam je chciał wywołać wypięciem wtyczki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83934-uszczelnienie-kolektora-dolotowego/#findComment-692567 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość billi.sbk Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 (edytowane) Znalazłem w pracy takie urządzenie do sprawdzania szczelności, to narzędzie przez rurkę wdmuchuję dym i trzeba patrzyć z której strony dym wylatuje. Wiec podłączyłem to do auta i obserwowałem wokół kolektora gdzie wychodzi ten dym, i nigdzie go nie znalazłem dopóki nie odkręciłem wlewu oleju. W tedy wyskoczył caly dym. Wiec wychodzi na to ze kolektor mam szczelny i silnik nie ciągnie lewego powietrza. Zanim odkręciłem korek wlewu oleju to tam zebrało się spore ciśnienie wiec wszystko szczelne. Czyli te dwa błędy które pokazuje mi komputer to najprawdopodobniej albo wtrysku, albo pompa lub któraś sonda. Jak mógłbym sprawdzić czy te podzespoły działają poprawnie? Dodam ze silnik pracuje równo. Edytowane 21 Maja 2018 przez billi.sbk   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83934-uszczelnienie-kolektora-dolotowego/#findComment-692599 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 Podpiąć do komputera i patrzyć na bloki pomiarowe. Albo sprawdzić po kolei miernikiem. Są nawet filmiki jak to robić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83934-uszczelnienie-kolektora-dolotowego/#findComment-692615 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość billi.sbk Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Odgrzebuje po dość długim czasie. Popsikałem trochę plakiem od góry kolektor i po prawej stronie kolektora silnik łapie lewe powietrze. Załączam dwa zdjęcia, żeby było łatwiej wytłumaczyć o które miejsce mi chodzi. https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/...IYkaOhKN8Dc1yc https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/...~IZSk61MfXdM28 Tak więc silnik lekko podnosi obroty jak psikam w tym miejscu. Na samej górze kolektora, ta pokrywa kolektora jest szczelne, przejechałem palcem i nic tam nie czuć, te wężyki też po dotykałem i nic tam nie wyczułem, być może z tego "plastiku" który leży obok tego przewodu z żółtą końcówką, tam pod tym plastikiem jest jakaś sprężynka widoczna i nie za bardzo wiem co to jest i czy to tu może ciągnąć lewe powietrze, ewentualnie pod tym przewodem z żółtą końcówka. Może ktoś coś podpowie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83934-uszczelnienie-kolektora-dolotowego/#findComment-693446 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.