Gość wezyr007 Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Witam. W ostatnim czasie rozwaliło mi się łożysko w kolumnie kierownicy. Po rozkręceniu i rozebraniu wszystkich części nadszedł czas na poskładanie nowej kolumny wraz z akcesoriami. Po poskładaniu wszystkich części i przekręceniu kluczyka w stacyjce pierwsze co mnie nie zaspokoiło to mrugająca pomarańczowa ikonka silnika, niestety również nie odpalał silnik i nawet nie zadziałał rozrusznik. Zorientowałem się, że chyba kluczyk czy immobiliser jest inny z nowej kolumny kierownicy. Przełożyłem stacyjkę ze starej kolumny immobilizer również. Ikonka silnika przestała mrugać. Ucieszony próbuję odpalić samochód lecz niestety nadal cisza… ani silnika ani rozrusznika nie słychać . Próbowałem już wszystkie sposoby, ikonki na desce rozdzielczej pokazują to co zawsze mi się wyświetlało przed uruchomieniem silnika. Podczas zamiany kolumny byłem zmuszony poprzecinać kable w kostce znajdującej się po przeciwnej stronie stacyjki i nie wiem czy czasem tam nie ma problemu – tzn to akurat składał teściu. Proszę również o jeszcze jedno czy ktoś może mi napisać za co odpowiedzialne są kable znajdujące się w w/w kostce o ile się nie mylę to m.in. wycieraczki i radio tak ? Widziałem tam 3 grube czarne kable może któryś z nich jest odpowiedzialny za „zapłon” czyt. Rozrusznik. Ma ktoś z was może jakiś schemat jak te kable prawidłowo ze sobą połączyć aby mieć pewność, że połączę je poprawnie. Macie jakiś pomysł jak połączyć takie kable bo lutownie będzie trochę ciężkie. Liczę na waszą pomoc. Astra G II 1999 rok 1.6 Benzyna 75 km   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Jeżeli chodzi o odpalanie to jeżeli ci nie mruga kontrolka a nie pali dalej to sprawdź kostkę stacyjki. Czy na zacisku +15 masz prąd po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699013 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wezyr007 Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 (edytowane) Cytat Jeżeli chodzi o odpalanie to jeżeli ci nie mruga kontrolka a nie pali dalej to sprawdź kostkę stacyjki. Czy na zacisku +15 masz prąd po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Co oznacza zacisk +15? Edytowane 24 Października 2018 przez wezyr007   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699015 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Widzę , więc sprawdź co napisałem wyżej +15 Zasilanie po zapłonie Z zacisku 50 wychodzi sygnał na rozrusznik 30 to stałe zasilanie z aku z bezpiecznika F1   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699016 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wezyr007 Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Dziękuję za odpowiedź. A masz pomysł w przypadku kiedy teściu źle polutował kable czym je połączyć? To co opisałeś wyżej sprawdzę w najbliższy weekend i dam znać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699018 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 3 minuty temu, wezyr007 napisał: A masz pomysł w przypadku kiedy teściu źle polutował kable czym je połączyć? Jak polutował to połączył U ciebie widać brak zasilania A czy dobrze połączył to lepiej sprawdź sam. Przewody mają przecież kolory. A teściu chyba nie jest daltonistą   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699020 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wezyr007 Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 Rozumiem, że gdyby była to np wina immobilizera to rozrusznik by kręcił ale nie odpalał silnik tak?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699030 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 Tak Immo odcina zapłon albo paliwo . Nie pamiętam co u ciebie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699039 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wezyr007 Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 Witam ponownie. Udało się. Problem okazał się w kostce kierownicy - brakowało blaszki która była odpowiedzialna za styk - zapłon w w/w kostce. Dziekuję za odpowiedzi i porady   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699364 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 Dla potomnych jeszcze by się przydało abyś podał o jaką blaszke chodzi. I jakim cudem jej nie było? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699365 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.