Skocz do zawartości

Wymiana kolumny kierownicy - brak pracy rozrusznika i silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W ostatnim czasie rozwaliło mi się łożysko w kolumnie kierownicy. Po rozkręceniu i rozebraniu wszystkich części nadszedł czas na poskładanie nowej kolumny wraz z akcesoriami. Po poskładaniu  wszystkich części i przekręceniu kluczyka w stacyjce pierwsze co mnie nie zaspokoiło to mrugająca pomarańczowa ikonka silnika, niestety również nie odpalał silnik i nawet nie zadziałał rozrusznik. Zorientowałem się, że chyba kluczyk czy immobiliser jest inny z nowej kolumny kierownicy. Przełożyłem stacyjkę ze starej kolumny immobilizer również. Ikonka silnika przestała mrugać. Ucieszony próbuję odpalić samochód lecz niestety nadal cisza… ani silnika ani rozrusznika nie słychać . Próbowałem już wszystkie sposoby, ikonki na desce rozdzielczej pokazują to co zawsze mi się wyświetlało  przed uruchomieniem silnika.  Podczas zamiany kolumny byłem zmuszony poprzecinać kable w kostce znajdującej się po przeciwnej stronie stacyjki i nie wiem czy czasem tam nie ma problemu – tzn to akurat składał teściu. Proszę również o jeszcze jedno czy ktoś może mi napisać za co odpowiedzialne są kable znajdujące się w w/w kostce o ile się nie mylę to m.in. wycieraczki i radio tak ? Widziałem tam 3 grube czarne kable może któryś z nich jest odpowiedzialny za „zapłon” czyt. Rozrusznik. Ma ktoś z was może jakiś schemat jak te kable prawidłowo ze sobą połączyć aby mieć pewność, że połączę je poprawnie. Macie jakiś pomysł jak połączyć takie kable bo lutownie będzie trochę ciężkie. Liczę na waszą pomoc.

 

Astra G II 1999 rok

1.6 Benzyna 75 km

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o odpalanie to jeżeli ci nie mruga kontrolka a nie pali dalej to sprawdź kostkę stacyjki.

Czy na zacisku +15 masz prąd po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699013
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jeżeli chodzi o odpalanie to jeżeli ci nie mruga kontrolka a nie pali dalej to sprawdź kostkę stacyjki.

Czy na zacisku +15 masz prąd po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon.

 

 

Co oznacza zacisk +15?  

Edytowane przez wezyr007

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699015
Udostępnij na innych stronach

Widzę , więc sprawdź co napisałem wyżej

2018-10-24_224446.png

 

 +15 Zasilanie po zapłonie 

Z zacisku 50 wychodzi sygnał na rozrusznik 

30 to stałe zasilanie z aku z bezpiecznika F1

 

 

2018-10-24_224903.png

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699016
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. A masz pomysł w przypadku kiedy teściu źle polutował kable czym je połączyć? To co opisałeś wyżej sprawdzę w najbliższy weekend i dam znać :) 
 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699018
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wezyr007 napisał:

A masz pomysł w przypadku kiedy teściu źle polutował kable czym je połączyć?

 

Jak polutował to połączył

U ciebie widać brak zasilania 

A czy dobrze połączył to lepiej sprawdź sam.

Przewody mają przecież kolory.

A teściu chyba nie jest daltonistą:D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699020
Udostępnij na innych stronach

Tak

Immo odcina zapłon albo paliwo .

Nie pamiętam co u ciebie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699039
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. Udało się. Problem okazał się w kostce kierownicy - brakowało blaszki która była odpowiedzialna za styk - zapłon w w/w kostce. Dziekuję za odpowiedzi i porady :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699364
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych jeszcze by się przydało abyś podał o jaką blaszke chodzi.

I jakim cudem jej nie było?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85033-wymiana-kolumny-kierownicy-brak-pracy-rozrusznika-i-silnika/#findComment-699365
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności