Skocz do zawartości

X20DTL - EGR po raz kolejny, siwy dym, brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem w Astrze. Przewertowałem chyba wszystkie tematy jakie podsuwa Google, ale nic nie pasuje do mojego przypadku. 

Po rozgrzaniu silnika, zgaszeniu i ponownym odpaleniu jeszcze ciepłego silnika (nie od razu, ale po kilkudziesięciu minutach) pojawia się chmura siwego gryzącego dymu, kompletna niechęć do wkręcania się na obroty i brak mocy. Po wciśnięciu gazu silnik bardzo powoli i nierówno wychodzi z niskich obrotów, o ruszeniu z miejsca nie ma mowy. Zwykle, gdy na postoju "wdrapie się" już na pułap 2-3 tys obrotów wszystko wraca do normy - dymienie ustaje,jest moc, dynamika i tak do kolejnego zgaszenia i odpalenia. Dlaczego podejrzewam EGR i układ podciśnienia? Oczywiście byłem sprawdzić błędy - P0400. Co ciekawe po odpięciu wężyka z samego Egr-a nie ma problemu z ponownym odpalaniem ciepłego, silnik pracuje normalnie, ale oczywiście świeci nieraz check i jest słabszy.

Co zostało już zrobione?

Podmiana samego EGR na inny  - brak efektu. 

Podciśnienie zmierzone - -0,8

Wężyki na elektrozaworach na właściwych miejscach, nie są zaolejone.

Rezystancja elektrozaworów - 5.8 om

Zamiana elektrozaworów oraz ich  test sposobem znalezionym w gdzieś w necie.

Jeszcze chcę sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania i na tym koniec moich pomysłów.

 

Proszę Was  o podpowiedź co jeszcze można zrobić.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85042-x20dtl-egr-po-raz-kolejny-siwy-dym-brak-mocy/
Udostępnij na innych stronach

EGR ma jeszcze przewody i jest podłączony do sterownika silnika.

Więc jeżeli jest błąd to trzeba się jeszcze tym zająć.

Nie mówię już o porządnej diagnostyce

Pewnie prędzej naprowadzi niż wymienianie czy podmienianie części.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85042-x20dtl-egr-po-raz-kolejny-siwy-dym-brak-mocy/#findComment-699084
Udostępnij na innych stronach

Tak .

Źle się wyraziłem.

Sprawdzałbym wiec tą wiązke i sterownik.

Bo elektrozaworki mają parametry w granicach normy.

Według autodaty powinno być ok 5 Ohma

 

Ale w Tisie znalazłem poradę aby sprawdzić szczelność dolotu.

Potem sprawdzić czy przepływka ma >350 mg/suw na biegu jałowym 

Sprawdzić czy zaworek kontroli poziomu zawirowania - jego drążek się porusza pod podciśnieniem(pisze aby pompką zewnętrzną wytworzyć podciśnienie na wyłączonym silniku.)

 

Czy nie ma zwarcia do masy na pin 97 sterownika przewód brązowo-biały który idzie z ego pinu do pin 1 w zaworku układu recyrkulacji

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85042-x20dtl-egr-po-raz-kolejny-siwy-dym-brak-mocy/#findComment-699086
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności