Gość ppiotr Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 Witam Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem w Astrze. Przewertowałem chyba wszystkie tematy jakie podsuwa Google, ale nic nie pasuje do mojego przypadku. Po rozgrzaniu silnika, zgaszeniu i ponownym odpaleniu jeszcze ciepłego silnika (nie od razu, ale po kilkudziesięciu minutach) pojawia się chmura siwego gryzącego dymu, kompletna niechęć do wkręcania się na obroty i brak mocy. Po wciśnięciu gazu silnik bardzo powoli i nierówno wychodzi z niskich obrotów, o ruszeniu z miejsca nie ma mowy. Zwykle, gdy na postoju "wdrapie się" już na pułap 2-3 tys obrotów wszystko wraca do normy - dymienie ustaje,jest moc, dynamika i tak do kolejnego zgaszenia i odpalenia. Dlaczego podejrzewam EGR i układ podciśnienia? Oczywiście byłem sprawdzić błędy - P0400. Co ciekawe po odpięciu wężyka z samego Egr-a nie ma problemu z ponownym odpalaniem ciepłego, silnik pracuje normalnie, ale oczywiście świeci nieraz check i jest słabszy. Co zostało już zrobione? Podmiana samego EGR na inny - brak efektu. Podciśnienie zmierzone - -0,8 Wężyki na elektrozaworach na właściwych miejscach, nie są zaolejone. Rezystancja elektrozaworów - 5.8 om Zamiana elektrozaworów oraz ich test sposobem znalezionym w gdzieś w necie. Jeszcze chcę sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania i na tym koniec moich pomysłów. Proszę Was o podpowiedź co jeszcze można zrobić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85042-x20dtl-egr-po-raz-kolejny-siwy-dym-brak-mocy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 EGR ma jeszcze przewody i jest podłączony do sterownika silnika. Więc jeżeli jest błąd to trzeba się jeszcze tym zająć. Nie mówię już o porządnej diagnostyce Pewnie prędzej naprowadzi niż wymienianie czy podmienianie części.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85042-x20dtl-egr-po-raz-kolejny-siwy-dym-brak-mocy/#findComment-699084 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ppiotr Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 Sam EGR przewodów nie ma, przewody ma elektrozawór sterujący EGR-em.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85042-x20dtl-egr-po-raz-kolejny-siwy-dym-brak-mocy/#findComment-699085 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 Tak . Źle się wyraziłem. Sprawdzałbym wiec tą wiązke i sterownik. Bo elektrozaworki mają parametry w granicach normy. Według autodaty powinno być ok 5 Ohma Ale w Tisie znalazłem poradę aby sprawdzić szczelność dolotu. Potem sprawdzić czy przepływka ma >350 mg/suw na biegu jałowym Sprawdzić czy zaworek kontroli poziomu zawirowania - jego drążek się porusza pod podciśnieniem(pisze aby pompką zewnętrzną wytworzyć podciśnienie na wyłączonym silniku.) Czy nie ma zwarcia do masy na pin 97 sterownika przewód brązowo-biały który idzie z ego pinu do pin 1 w zaworku układu recyrkulacji   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85042-x20dtl-egr-po-raz-kolejny-siwy-dym-brak-mocy/#findComment-699086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.