Skocz do zawartości

Nie działają spryskiwacze


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

nie działają spryskiwacze z przodu i tyłu ,oraz tylna wycieraczka i raz jest raz nie światło wstecznego biegu załączonego i brak klaksonu. Bezpieczniki wyglądają na dobre.

Proszę o opinie i rady z góry dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarasp, jesli nie działa to albo manetka w kierownicy albo pompka w zbiorniczku z płynem do spryskiwaczy,wsteczny to żarówki lub czujnik w silniku,klakson t w kierownicy są pod nią die blaszki lub pod atrapa z przodu odłaczył ci sie kabelek od klaksonu .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość loozack

Do spryskiwaczy to albo brak płynu (to pewnie sprawdziłeś) albo pompka umarła albo zapchane przewody.

Odnośnie wstecznego może kończy się włącznik wkręcony w skrzynie biegów, albo luźna wtyczka albo jakieś uszkodzenie na przewodach.

Do klaksonu: posprawdzaj czy przewody nie są odpięte albo uszkodzone. ewentualnie uszkodzony włącznik na kierownicy ale to na końcu bym sprawdzał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Moje opcje sprawdzania to:

 

Spryskiwacze:

Sprawdź pompkę bo jeżeli nie działa ci ani tył ani przód to raczej nie są ta zapchane przewody. Ściągnij kostkę z silniczka pompki i wepchnij do niej jakąś próbówkę albo miernik najlepiej. potem włączaj spryskiwanie, powinno się tam pojawić napięcie. Spryskiwanie przód / tył polega na tym ze manetka zamienia miejscami + i - tak że jeśli wetkniesz w kostkę jakąś próbówkę albo nawet zwykłą żarówkę na 12V (nadają się te z postojówek jak sie odegnie te druciki to można ja tak wcisnąć). Jak żarówka zaświeci to jest ok i wina leży po stronie pompki. Zresztą pompkę powinno być słychać jak działa. otwórz maskę i mich ci ktoś ruszy manetką a ty słuchaj czy coś buczy.

 

Światło wstecznego:

 

Ściągnij kostkę z czujnik przy skrzyni(znajduje się z przodu mniej więcej pod akumulatorem) zewrzyj ja jakimś drutem. Wbij wsteczny, włącz zapłon i patrz czy świeci jeśli tak to walnięty czujnik, a jak nie to sprawdź żarówkę i czy tam dochodzi napięcie.

 

Klakson:

 

Pod maską na grodzi silnika powinieneś nieć przekaźnik do klaksonu (w okolicy zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy) sprawdź czy klika jak naciskasz klakson (koło niego może również być bezpiecznik i też cza by go obadać)jak klika to ok i idziesz dalej. Odpinasz kable od klaksonu i żarówka albo probówka w dłoń i badasz czy dochodzi napięcie jak jak tak to klakson IS DEAD jak nie to sprawdzasz klakson podając mu + i - prosto z akumulatora. jak zadziała to jest jeszcze opcja taka jaką ja miałem czyli brak masy na kolumnie kierownicy to możesz sprawdzić podając masę na ten kabelek co masz pod tym wielkim guzikiem na kierownicy i jak zatrąbi to wtedy trzeba wleźć tam pod pedały i połączyć kawałkiem druta kolumnę kierownicy przed i za tym gumowym sprzęgłem które tam jest

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dziękuje bardzo za pomoc. Dwie kwestie rozwiązałem, a tylna wycieraczka? jaka może być przyczyna ,że nie chodzi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyny:

- zły styk przy klapie bagażnika

- zatarta tulejka przy silniku wycieraczki (wlanie tam odrobiny płynu hamulcowego u mnie pomogło)

- uszkodzony silniczek

- przerwa w obwodzie tylnej wycieraczki

 

Podłącz na krótko kabelki od aku do tych styków w klapie, jak będzie wycieraczka śmigać to wykluczysz zatarcie i uszkodzenie samego silniczka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeszcze sprawdź czy do klapy dochodzi prąd. Na tych blaszkach co są na dole powinien być stały plus na jednej, na 2 co jakić czas powinien pojawiać się krótki impuls prądu (potrzebny do startu wycieraczki, stały odpowiada tylko za jej powrot do pozycji bazowej) Na 3 nie pamiętam co jest. To bym sprawdził w pierwszej kolejności a dalej tak jak pisze GrzECHO

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Gość Anonymous

takie pytanko panowie - sprawdzilem silnik od pompki od spryskiwacza w kadziu i jest sprawny - natomiast miernik nie świeci gdy sprawdzam kostkę - to znaczy że trzeba zabrać się za manetke - jeśli tak to proszę o pomoc w tej sprawie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba zabrać się za manetke - jeśli tak to proszę o pomoc w tej sprawie

... z tego co tu opisywali koledzy, wielkiego problemu z rozebraniem i ewentualną wymianą nie ma....możesz sie zabierać do roboty... Pozdro...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności