Gość angelofdeath Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 Temat poruszany po raz setny ale po przeczytanie różnych forów nadal nie znalazłem odpowiedzi. Mam problem z delikatnym szarpaniem w okolicach 2-2,5 tys obrotów przy wciskaniu lub odpuszczaniu gazu - przy mocniejszym wciśnięciu słabiej wyczuwalne - przy delikatnym wciskaniu bardziej szarpie. Auto mam od końca września i wcześniej tego nie było. Pojawiło się kiedy temperatury stały się niższe - nie wiem czy to zbieg okoliczności. Najbardziej odczuwalne na 3 i 4 biegu. Problem występuje zarówno na benzynie jak i LPG - po rozgrzaniu auta jest to mniej odczuwalne. Ostatnio doszło do tego szarpanie/duszenie (jakby nie dostawał paliwa) na zimnym silniku nawet na ssaniu - znika ten problem po przejechaniu jakiś 500 m. LPG było regulowane w odpowiedni sposób a według gazownika wtryski lpg, benzyny oraz sondy lambda w normie. Nie wiem już sam gdzie tkwi problem. Zrobione już w aucie: - wymienione świece oryginał GM - wymieniona cewka delphi - czyszczony EGR - czyszczona przepustnica - czyszczony przepływomierz Na tą chwilę żadnych błędów nie pokazuje. Prosiłbym was o zerknięcie na dane z opcoma i podpowiedź co może być przyczyną. Czy to normalne, że pozycja przepustnicy na postoju przy wciśnieciu gazu do 5 tys obrotów wynosi 18%? Po podłączeniu pod opcoma mam takie wartości (Wszystko co udało mi się zapisać a tak na dobrą sprawę nie wiem co może się przydać): Auto rozgrzane na biegu jałowym. Auto zimne po odpaleniu rano: Napięcie akumulatora,14.5 V Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 % TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.90 V TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.10 V Obliczona pozycja przepustnicy,7 % Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,8 % Położenie przepustnicy,Bieg jalowy Pożądane jałowe,1 050 obr/min Prędkość silnika,1 058 obr/min Przepływomierz powietrza,1.78 V Przepływomierz powietrza,18 kg/h Temperatura powietrza wlotowego,3.57 V Temperatura powietrza wlotowego,19 °C Temperatura cieczy chłodzącej,3.18 V Temperatura cieczy chłodzącej,30 °C Ciśnienie oleju,Normalne Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.7 V Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),440 kPa Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny Prędkość pojazdu,0 km/h Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy, Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),0 % Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 % Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.82 V Czujnik pozycji dezaktywacji portu,4.45 V Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 % Wzbogacenie siły,Nieaktywny Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny Glówny przekaznik,Aktywny Status zapłonu,Zał 12V Przekaźnik Rozrusznika,Aktywny Temperatura Otoczenia,0 °C Sensor zbiornika paliwa,31 Mala predkosc Czas zwarcia styków,1.6 ms Czas wtrysku,4.4 ms Kat wyprzedzenia zaplonu,-35 CA Odcięcie paliwa przy hamowaniu silni- kiem,Nieaktywny Odcięcie paliwa przy hamowaniu silni- kiem,Nieaktywny Przyspieszenie pojazdu,0 m/ s2 Normalna temperatura pracy silnika,Nieaktywny Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO Czujnik położenia przepustnicy 1 zaprogramowane położenie dolne,0.62 V Czujnik położenia przepustnicy 2 zaprogramowane położenie dolne,2.04 V Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny Brak trybu pracy awaryjnej ze względu na usterkę elektr. ster. przepustnicy,Nieaktywny Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.6 V Wzbogacenie mieszanki do ochrony katalizatora (grupa 1),Nieaktywny Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 % Obliczona pozycja przepustnicy,4 % Położenie przepustnicy,Bieg jalowy Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,14 % Przepływomierz powietrza,11 kg/h Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),59 mV B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),449 mV Obwód sondy lambda O2 B1 (Rząd cylindrów 1),Zamknięte B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),5 %   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85501-astra-h-14-z-lpg-z14xep-delikatne-szarpanie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 Ja bym sprawdził rozrząd (czy właściwie ustawiony) Masz duże opóźnienie zapłonu -29 To co podałeś to masz nic miarodajnego. Zrób zapis danych Live data. Na samym Pb.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85501-astra-h-14-z-lpg-z14xep-delikatne-szarpanie/#findComment-701805 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość angelofdeath Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 Zrobić live data wszystkich parametrów czy konkretnie kilku?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85501-astra-h-14-z-lpg-z14xep-delikatne-szarpanie/#findComment-701810 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 Wszystkich by było lepiej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85501-astra-h-14-z-lpg-z14xep-delikatne-szarpanie/#findComment-701811 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość angelofdeath Opublikowano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 (edytowane) W końcu udało mi się zapisać live data bo miałem problem z akumulatorem. Link z plikiem excel do pobrania (niestety za duży rozmiar żeby wstawić na forum a nie bardzo wiedziałem jak zmniejszyć xls) https://ufile.io/7cqo8 Prosiłbym o zerknięcie co może być problemem dlegliwości mojego auta. Mam nadzieje, że dobrze wszystko zrobiłem - pomiar robiony na ciepłym silniku do 4 tys obrotów. Zapisałem dodatkowo plik excela w innym formacie i rozmiar się zmniejszył więc mam nadzieję że będzie możliwy do odczytu i wszystkie dane i wykresy z 3 arkuszy będą widoczne LiVE DATA2.xlsb Edytowane 13 Stycznia 2019 przez angelofdeath   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85501-astra-h-14-z-lpg-z14xep-delikatne-szarpanie/#findComment-701968 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.