Skocz do zawartości

Problem z temperatura i ogrzewaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Gość ArcziArczi

Dzień dobry wszystkim forumowiczom, jestem tu nowy, i proszę się nie denerwować jeśli coś źle zrobiłem. Mam problem a nerwów brak, i już niewiem co robić. Opel Meriva 1.6 8v LPG. Przeczytałem już chyba wszystko co w internecie i nie mam odpowiedzi. Mam ogromny problem z temperatura jak i ogrzewanie. Temperatura na wolnych obrotach dojdzie do ponad 90st włączy się wentylator, w kabinie letnie powietrze, wylot z nagrzewnicy zimny lub letni. Jak rusze autem to spada do 80 i za chwilę jeszcze niżej dojdzie do 80 i znowu spada w kabinie letnie powietrze. . Wymienione już 3 termostaty, nagrzewnica przeplukana(mały syf był, ale niewiele) żadnych oznak na UPG, olej czysty, płyn ok nie ubywa, nie przybywa. Węże miękkie, korek od zbiorniczka wymieniony. Wąż od termostatu do chłodnicy gorący w parę minut, a wyjście z chłodnicy czasem gorące tak samo a czasem letni. Niewiem czy coś jeszcze jakieś informacje, bo już mam taki stres z tym autem że masakra. Był jeden dzień gdzie grzalo ciepłej i wszystkie węże gorące. Ale spadek temperatury nie zniknął. Samochód był u 3 mechaników ręce rozkładają. Bardzo proszę o pomoc!!! 

Edytowane przez ArcziArczi
Dodanie kilka informacj

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85549-problem-z-temperatura-i-ogrzewaniem/
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od początku.

Po pierwsze termostat.

Jedyny na tą chwilę miarodajny (najlepszy) to Vernet lub Wachler.

Wszystkie inne Termoty czy inne to szjas.

Sprawa druga .

Sprawdź sobie tak.

Po odpaleniu silnika sprawdzaj kiedy wąż chłodnica- termostat zaczyna się nagrzewać.

Czyli co chwilę sprawdzaj węża i patrz na temp. na wskaźniku .

Prawidłowo działający termostat puszcza dopiero po przekroczeniu 80 st. C .

U mnie to jest w połowie między 80 a 90 st. C

 

Pompa gdyby była winna to raczej było by przegrzewanie silnika.

 

 

 

9 godzin temu, ArcziArczi napisał:

Wąż od termostatu do chłodnicy gorący w parę minut, a wyjście z chłodnicy czasem gorące tak samo a czasem letni.

Tutaj bym się zatrzymał.

Zatkana chłodnica i dalej nie sprawny termostat.

Jest jeszcze opcja zatkania magistrali wodnej .

Wypiąć wszystkie węże od nagrzewnicy i sprawdzić czy nie zatkana magistrala.

Oraz czy nie zatkane wejście zasilania nagrzewnicy .

 

Nie wiem co umiesz zrobić sam .

Ale tyle będziesz umiał pewnie zrobić.

Więc aby nie rozgrzebywać ponownie termostatu to kup termostat od Dacii Vernet 4324.89

Kosztuje chyba ze 20 zł.

Spuść połowę płynu .

Korek jest na dole chłodnicy więc problemu nie ma.

Zdejmij sobie węża z króćca od wylotu z termostatu i do środka tego węża wsadź ten termostat

Wsadź go tak jak jest na zdjęciu.

 

2019-01-16_101006.png

Tak jak zaznaczyłem na zdjęciu

 

 

pobrany plik.jpg

 

 

I zobacz co się dzieje.

I jeszcze jedno.

Zalewaj płynem układ bardzo wolno.

Aby powietrze miało czas na ucieczkę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85549-problem-z-temperatura-i-ogrzewaniem/#findComment-702036
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności