Gość tats56 Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 Witam. Ostatnio postanowiłem sobie zmienić uszczelkę pod podstawą obudowy filtra oleju w corsie c 1.0 z10xe. Mechanizm rozbierałem 2 razy. Gdyż na dole podciekało za pierwszy razem jak złożyłem. https://imagizer.imageshack.com/img922/7454/NPMQ8J.jpg https://imagizer.imageshack.com/img921/3316/qVTKAr.jpg https://imagizer.imageshack.com/img921/8662/xG8vZ2.jpg Na jednym zdjęciu jest zaraz po wyjęciu rowek ładnie był zalany a dirko i tak spłynęło z uszczelki więc podejrzewam że na łączeniu z blokiem coś więc posmarowałem blok palcem cieniutką warstwą dirko i na uszczelkę dałem sporo. Od tamtej pory przestało lecieć ale zastanawiam się czy to dobrze zrobiłem, czy nie dałem za dużo. W końcu coś się na pewno rozpłynęło.Tyle powinno się dać? Może się coś urwać , zatkać i pozbawić smarowania silnik albo przytkać że nie bezie dochodził szybko w odpowiedniej ilości?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85953-czy-poprawnie-uszczelni%C5%82em-podstaw%C4%99-filtra-oleju-w-z10xe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Rzeczywiście nie żałowałeś, ja jak już coś muszę uszczelniać silikonem czy innym uszczelniaczem, to daje dwie cieniutkie warstwy (po jednej na każdy element). Zazwyczaj staram się nie zatykać otworów przez które idą spaliny/płyny itp., bo i tak przy skręcaniu silikon/uszczelniacz się rozejdzie i albo wywali go na zewnątrz albo w środek, dlatego nie warto przesadzać bo później może być problem z drożnością, albo się oderwie i dalej powędruje i coś przytka. Na zdjęciach wydaję się grubo ale zobacz jak silikon wygląda po złożeniu karterów, silnik od piździka 2T. Może czerwony nie jest estetyczny, ale ma działać nie wyglądać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85953-czy-poprawnie-uszczelni%C5%82em-podstaw%C4%99-filtra-oleju-w-z10xe/#findComment-704516 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzegorzj Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 Ja bym się bał składać z taką ilością masy uszczelniającej, bo nigdy nie wiesz jak wygląda w środku po złożeniu, dopóki się ponownie nie otworzy (a jak już się otworzy to trzeba zaczynać od początku i jest się znowu w punkcie wyjścia), nie wie się czy jakiś farfocel nie odklei się i nie zapcha jakiegoś otworu w magistrali (np. napinacz, popychacze itp.), które mają bardzo małe średnice. Ja jak składałem dałem cienka strużkę po zewnętrznej stronie uszczelki, tak aby nic nie dostało się do środka otworów, ważne aby dokładnie oczyścić drobnym papierem ściernym i odtłuścić powierzchnie. Możesz też sprawdzić czy podstawa nie jest pęknięta, bo podobno zdarza im się pękać. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85953-czy-poprawnie-uszczelni%C5%82em-podstaw%C4%99-filtra-oleju-w-z10xe/#findComment-704522 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tats56 Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 Witam. Postanowiłem dla pewności poprawić i rozkręciłem jeszcze raz. Tak to złożyłem: Rozsmarowałem cieniutko na uszczelce żeby się dobrze przykleiła i poza nią leciutko przesmarowane. Tylko na stronę obudowy dałem. Płaszczyznę przetarłem papierem 180 i odtłuściłem.Kanałka nie ruszałem bo tam mocno siedzi uszczelka przyklejona Na razie nic nie leci olej .Masa gumowata mocno się przykleja trzeba trochę skrzybać żeby usunąć. Teraz chyba jest okej ? powinno być w porządku. ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85953-czy-poprawnie-uszczelni%C5%82em-podstaw%C4%99-filtra-oleju-w-z10xe/#findComment-704528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.