Skocz do zawartości

przyśpieszacz zapłonu 2,0 DTL


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam czy posiada ktoś z was może wiedze na temat przyśpieszacza zapłonu , gdzie sie znajduje , i czy to możliwe żeby sie zatarł i w ten sposób zmienia kąt zapłonu na zimnym silniku , tylko że potem komputer pokazuje mi że owy przyśpieszać działa bez zarzutu, taka była teoria jednego z mechaników który mi tak odpowiedział na cieżkie zapalanie rano, osobiście mam wątpliwości bo co mechanik to inna teoria i komu tu wierzyć?. Nawiasem mówiąc tylko na 8 warsztatów jedna sie powtórzyła uszczelniacze na wtryskach , jakby kto posiadał jakąś wiedzę to proszę o wiadomości dzięki!!!

 

ps. czytałem w tym temacie dużo na naszym forum ale z całym szacunkiem oprócz instrukcji odpowietrzania , nic więcej poważnego , a w odpowietrzaniu już mam wprawę, raz daje efekt raz nie , gruszki i zaworki już też przerabiałem i inne trawersy , przelewy itp pozdro. :oops:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Może się nie znam tak dobrze na mechanice samochodowej ale czy w dieslach jest coś takiego jak przyśpieszacz zapłonu :oops: według mnie to jest tylko w silnikach benzynowych.

Ja mam taki sam silnik i miałem problemy z odpalaniem i częstym zapowietrzaniem się układu. U mnie winę poniosły dwie rzeczy. Uszczelniacze na wtryskach, o których już wspomniałeś, i słaby akumulator. Wymiana uszczelek kosztowała mnie 400 zł, aku wyciągnąłem z drugiego auta (zbieram na nowy). Teraz auto pali na dotyk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wiesz co kolego ja też za bardzo sie na tym nie znam dlatego zarzuciłem tą kwestie na forum taki mi mówił koleś, który ma warsztat i niby sie na tym z na a mianowicie , że przyśpieszacz znajduje sie w obudowie pompy i od niego zależy zapłon i żę jak sie zatrze i stanie na 0 lub -3 (kat zapłonu) to auto nie zapali troche mi sie nie wydaje ale może niewiem sam,

 

a tak wogule to aku. mam nowe 74Ah wiec spoko ale chyba sie przejade na te uszczelniacze, skoro mówisz że pomogło to ja też se wymienie , tyklo zastanawiam sie gzie one są w końcówkach wtrysków czy na gwincie, bo z tego co wiem to tam zawsze były miedziane uszczelki ale może to to zobaczymy pozdro. :oops:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Może się mylę, ale według mojej wiedzy to w dieslu zapłon paliwa w tłoku następuje samoczynnie pod wpływem temperatury jaka się wytwarza pod wpływem sprężania oleju napędowego a nie układ zapłonowy. Trudności w odpalaniu może powodować także wadliwy czujnik temperatury silnika, który steruje grzaniem świec żarowych. A sprawdzałeś świece? One też mogą robić problemy przy starcie.

 

A co do uszczelniaczy wtrysków to nie znajdują się ani na końcówkach wtryskiwaczy ani na gwincie. Są to metalowe uszczelki pokryte gumą i znajdują się na wtryskiwaczach. Uszczelniają połączenie między wtryskiwaczem a rurką która doprowadza do niego paliwo. Jeśli uszczelka jest walnięta to zaciąga powietrze i zapowietrza cały układ.

Jednym z objawów walniętych uszczelek to zapowietrzanie się układu, szczególnie gdy parkujesz pod górkę. Tak mówił mój mechanik i sprawdziłem to na sobie i faktycznie tak jest. Auto parkowane przez tydzień z górki zapalało bez problemu, postawione pod górkę za pierwszym startem zapaliło ale za drugim już nie dało rady, zapowietrzyło się :oops:

Po wymianie problemu nie ma http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wogule to aku. mam nowe 74Ah wiec spoko ale chyba sie przejade na te uszczelniacze,

Robson135, najważniejszego nie napisałeś .Kont zostaw w spokoju pompa ta- to pompa vp44 która posiada sterownik elektroniczny. I to on sobie steruje kontem przestawiacza wtrysku Razem z ECU . Więc napisz co go boli zle pali gaśnie itp. Bo może masz zwalony układ podgrzewania a szukacie w pompie. :cry: I jeszcze jedno czy wiesz gdzie masz czujnik temperatury silnika. :roll: .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

brzoza jest dokładnie jak piszesz.

Zapowietrzanie się jest typową usterką w tym silniku. I ja bym zaczął szukać od tego jeśli nie świeci sie kontrolka silnika (błąd układu żarzenia) i świeczki żarzą jak należy.

Jeśli podejrzewasz uszczelniacze między mostkami a wtryskiwaczami to jest prosty sposób żeby to sprawdzić, jeśli po dłuższym postoju odłączymy przelewy wtryskiwaczy i zassiemy z nich paliwo to należy obserwować jego kolor. Jeśli paliwo wypływające z przelewów jest czarne (zmieszane z olejem) to na 100% masz te uszczelniacze do wymiany. jeśli paliwo jest normalne to warto sprawdzić przewody odpływowe z przelewów i obudowe filtra paliwa czy nie powoduje zapowietrzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam Brzoza, mianowicie chodzi oto , że auto rano po przestanej całej nocy ma problem z zapalanie a dokładnie trzeba kilka razy pokręcić aby zapalił (chyba ,że pod pompuje pompką którą założyłem na dolocie od filtra do pompy, oczywiście z przekręconym zapłonem to pali za drugim razem), w trakcie tego kręcenia jest tak normalnie z 4 razy leci siwy dym z rury natomiast za 5 razem zapala na dotyk, byłem u mechanika i z wężyka gumowego ,który zdjął bodajże z pompy dokładnie się nie przyglądałem ale na logikę chyba tak ten od przelewów i strzykawka pociągną to trochę paliwa i powietrza poszło ale minimalnie i na to mówi ze przelewy są git a tak se myślę ,że jak silnik nie pracował to równie dobrze mogło lecieć powietrze, dokładnie nie wiem bo to mój pierwszy diesel w życiu , bezyne mam opanowana jako tako a tu lipa , a jeśli chodzi o czujnik temp. to gdzie go szukać ale jak na moje to gdzieś z lewej strony na pompie wody chyba on był .

a co do świeczek żarowych są nowe i wszystkie grzeją sprawdzane na kompie, i tradycyjną metodą na kabelek , przekaźniki i reszta elektroniki ok tak przynajmniej pokazuje komp. a byłem na trzech niezależnych znaczy w innych warsztatach ,aku nówka ,nie wiem o co chodzi ale może filtrem łapie,albo uszczelniacze. Panowie pomocy, :cry:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do świeczek żarowych są nowe i wszystkie grzeją sprawdzane na kompie, i tradycyjną metodą na kabelek , przekaźniki i reszta elektroniki ok tak przynajmniej pokazuje komp. a byłem na trzech niezależnych znaczy w innych warsztatach ,aku nówka ,nie wiem o co chodzi ale może filtrem łapie,albo uszczelniacze. P

Więc ten problem zawężamy tylko i wyłącznie na zapowietrzaniu się ukłądu..Tylko problem w którym miejscu .Masz zamontowaną pompkę która to posiada w sobie zaworek odcinający.Zrób próbę stawiając tył samochodu trochę wyżej i zobaczysz jaki efekt rano. Poza tym wyciągając strzykawką poleciało powietrze !!!tak piszesz tam nie powinno byc żadnego powietrza. Jeżeli nie masz nowych przelewów to koszt całęj operacji jest nie duży i nie drogi 1m przewodu fi 3,2 najlepiej gatsa. i trzy trójniki .można sie pokusić samemu .Tylko że odpowietrzać już należy na drugim przewodzie czyli tym powrocie koło filtra .Jest temat i zdjęcia . Jeżeli nic nie pomoże to trzeba będzie robic te uszczelniacze na wtryskach innej rady nie ma. :cry:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum i ma podobny problem ze swoją zafirką, jest to samochodzik z 2005 roku (kwiecień) wersja A, 2.0 DTI, przbieg 125 tyś. km. Samochód po dwódniowym postoju odpala dosłownie na pare sekund i gaśnie, ponowne odpalenie tylko po odpowietrzeniu układu paliwowego w warsztacie. W tym warsztacie mechanik wymienił mi trójniki i przewody powrotne. Samochód jeżdził, ale po ponownym pozostawieniu samochodu na postój dłuższy objawy nie ustały. Samochód gdy jeżdzi codziennie odpala bez najmniejszego problemu, czy to mróz czy ciepło. Z samochodem byłem już w serwisie BOSCHA w Piekarach Śląskich ale i tam nie umieli mi pomóc, bo podobno nie są wstanie podpiąć pompy do stanowiska diagnostycznego z uwagi na brak takiej możliwości (pompa jest dwó gniazdowa), choć podobno "dokręcali mi połączenia na układzie paliwowym",ale wydali werdykt że prawdopodobnie jest to wina pompy wtryskowej. Zastanawiam się czy miał ktoś podobne obajawy w swoim samochodzie?

Czy na forum istnieje możliwość polecania dobrych warsztatów specjalizujących się zafirkach? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Może się nie do końca znam ale na mój rozum to goście chcą cię naciągnąć na niezłą kaskę.

Jeżeli pali Ci normalnie w ciągu dnia to na mój gust pompa jest git(ok). Jak Ci nie pali po dłuższym postoju to Ci się ukłąd zapowietrza. Wymiana przelewów to jedno ale jeszcze może się zapowietrzać na filtrze paliwa i przewodach doprowadzających paliwo na szybkozłączkach

 

Pozdrawiam

Omnibs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności