Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nadszedł czas, w którym muszę zmierzyć się z kolejnym problemem.

Z racji, że miałem problemy z akumulatorem (częste rozładowywanie) postanowiłem kupić nową jednostkęimage.png.93e412ce4c5c715782bc54134554fc7e.png o parametrach 63Ah i 600A dla rozruchu, której parametry zalecane są przez producenta pojazdu.

Procedura standardowa:

- Samochód na "N"

- Odłączenie klemy "+"

- Odłączenie klemy "-"

- Odkręcenie mocowania akumulatora i jego podmiana;

- Podłączenie w odwrotnej kolejności.

 

Efekt po przekręceniu stacyjki:

- INSP (na wyświetlaczu);

- Stale świecąca kontrolna ASR;

- samochód odpalił normalnie;

- Przełączenie na "A";

- Samochód jedzie;

- Zaparkowanie, wyłączenie samochodu, powrót do domu.

 

Rano wyjście do pracy i efekt po przekręceniu stacyjki:

- "F" na wyświetlaczu;

- Samochód odpala, ale nie jedzie;

Kody błędów : 

- P1700 (Układ napędowy)

- P0117 (Układ napędowy - Engine Coolant Temperature Circuit Low Input

- U3AFF 

 

Jedyne miejsce w necie, gdzie występują moje trzy błędy.

Dodatkowo film, na którym widać problem z modułem skrzyni.

 

Odnosząc się do błędów:

- P0117 - konieczna będzie wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego;

- P1700 i U3AFF odnoszą się do skrzyni biegów Easytronic.

 

Co zasugerujecie, aby uniknąć kosztownej wymiany kompletnego robota skrzyni?

- Ja ze swojej strony czytając w necie spróbuję odłączyć akumulator na chwilę i sprawdzę, czy to coś zmieniło (link pierwszy);

- Jeżeli ww. nie pomoże, to pozostaje grzebanie w silniczku skrzyni i wymiana szczotek (też wyczytane);

- Ostatecznie wymiana robota...

 

Edytowane przez XWRJJX

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86083-16-16v-z16xep-easytronic-2008-skrzynia/
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Przepraszam, że wcześniej nie dałem znać, jednak zarobiony byłem. 

Mój poważny problem okazał się być pierdołą. Szukając w sieci rozwiązania okazało się, że delikatne postukanie w obudowę silniczka od skrzyni załatwiło sprawę. Dodam jeszcze, że po wymianie akumulatora większość moich problemów z samochodem przestało istnieć. Wcześniej moją zmorą było przygasanie świateł przy zmianie biegów, które po ww. wymianie ustąpiło., rozrusznik kręci jak szalony, samochód odpala bez żadnych problemów... Same plusy za 280PLN...

Edytowane przez XWRJJX

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86083-16-16v-z16xep-easytronic-2008-skrzynia/#findComment-705337
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności