Skocz do zawartości

przeglądy instalacji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mój problem dotyczy, jak to ująłem w temacie, kwestii przeglądu instalacji gazowej. Zacznę od tego, że instalację założyłem ponad rok temu we Wrocławiu. Warunkiem utrzymania gwarancji jest wykonywanie przeglądów co 10tys. w zakładzie, w którym zakupiłem ową instalację. No i tu zaczynają się schody... Wszystko było ok, dopóki mieszkałem we Wrocku i mogłem podjechać do tego warsztatu anytime. Teraz mieszkam na drugim koncu Polski - w Zamościu (niestety taki charakter mojej pracy ;/ ) - i nieczęsto jestem we Wrocku, a tym bardziej trudno trafić tam przypadkiem co 10 tys km. Czyli ogólnie problem tkwi w tym, że mam strasznie daleko ??? , a chciałbym utrzymać moją instalkę w jak najlepszej sprawności.

 

Przejdę więc do bardziej konkretnych pytan:

1. Jakie czynności obsługowe powinienem podjąć i z jaką częstotliwością? Czytałem różne skarajne poglądy, według których należy np. wymieniać przewody WN co 10tys, gdzie indziej jakiś użytkownik pisał, że on już zrobił 30tys i nic nie wymieniał. Proszę więc o jakieś rozsądne opinie na ten temat.

2. Z jakimi kosztami muszę się liczyć? Przy pierwszym przeglądzie mojej instalacji zapłaciłem 70pln, a jedyne co wykonali to tylko czyszczenie filtra. Może mi się zdaje, ale mam wrażenie że trochę przepłaciłem.

3. Gdzie najlepiej dokonywać takich przeglądów? Czy w firmach zajmujących się zakładaniem instalacji nie będzie z tym problemów?

 

Jeżdżę Tigrą 1,6 z sekwencyjną instalacją easyjet. Przejechałem na gazie trochę ponad 21tys km, na razie (odpukać) bez żadnych problemów.

 

Jestem laikiem w tej kwestii ??? , więc może dla wielu użytkowników forum pytania te wydadzą się śmieszne. Proszę jednak o cierpliowść i udzielenie mi porad w tym zakresie :mrgreen: .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/862-przegl%C4%85dy-instalacji/
Udostępnij na innych stronach

Zadzwon do swojego instalatora (tam gdzie zakladales gaz) i sie z nim dogadaj, ze bedziesz u niego troche wczesniej lub pozniej niz te 10 tys km. Na pewno nie bedzie robil problemu i wpisze Ci w ksiazeczke obsl., ze byles po 10 tys :mrgreen: A dzieki temu bedziesz mial zachowana gwarancje ???

 

Co do wymiany kabli WN - jak nie masz problemu z gazem, wszystko chodzi tak jak trzeba, to nie ma potrzeby wymiany. Ja wymienilem kable na poczatku, jak zakladalem gaz, przejechalem na nich ok. 60 tys i sa jeszcze OK. Mam w Togrze gaz II generacji.

Czesciej nalezy wymieniac swiece. Ale z tym tez roznie bywa. Ostatnio wymienilem po 2 wymianach oleju, czyli po 30 tys.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/862-przegl%C4%85dy-instalacji/#findComment-357661
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że dla gazu duże znaczenie ma filtr powietrza, mówią, że trzeba wymieniać 2 razy częściej, niż na PB.

Ja wymieniam raz w roku, czyli na jakieś 12-15kkm.

Dobrze byłoby zgrać wymianę z przeglądem instalacji-regulacja.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/862-przegl%C4%85dy-instalacji/#findComment-357653
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z tymi moimi dojazdami do Wrocka to bywa różnie. Teraz np. wypadałoby się zgłosić na kolejny przegląd. Wiem, że goście nie robią problemu z wpisem do książeczki jeśli przyjadę po 11tys zamiast 10, ale może byc i tak, że będę miał okazję odwiedzić Wrocław w terminie zupełnie nie pasującym pod przegląd i co wtedy?

 

Dlatego myślę sobie czy rozsądne jest zrezygnowanie z tych przeglądow i gwarancji na instalację i jednocześnie skupienie uwagi na właściwej jej obsłudze, wymianie podzespołów typu właśnie filtr powietrza, przewody WN, świece itd. W koncu koszt przejazdu Zamość - Wrocław to w jedną stronę conajmniej 100pln i to za samo paliwo. Może bardziej opłaca się zrezygnować z tej gwarancji i ewentualnych napraw dokonywać już na własna rękę jak już coś się przydarzy?

 

A jeśli chodzi o regulację sekwencyjnej instalacji, to też przy okazji mam pytanie. Czy ona w ogóle wymaga regulacji, albo inaczej: czy może się sama rozregulować? Słyszalem, że korzysta ona z odpowiednio zmodyfikowanych danych z komputera sterującego zasilaniem benzynowym. Czyli, że te dwa źródła są za sobą powiązane. I trochę z innej beczki: robiąc chiptuning, czyli zmieniając mapy wtrysku paliwa dla zasilania benzynowego w przypadku sekwencyjnej instalacji jednocześnie zmieniam (optymalizuję) mapy wtrysku gazu. Mylę się czy nie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/862-przegl%C4%85dy-instalacji/#findComment-357601
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie chcę żeby ktoś podejmował za mnie tą decyzję, ale potrzebuję paru informacji, żeby móc dobrze wszystko skalkulowć. Stąd przecież moje pytania...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/862-przegl%C4%85dy-instalacji/#findComment-357596
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności