Skocz do zawartości

Problem z mechanizmem zmiany biegów Meriva 1,7 cdti


Gość jurek175

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jurek175

Witam.

Kilka dni temu wystąpił problem z włączaniem 1- biegu coś zaczęło zawadzać pod mieszkiem ). Po podniesieniu mieszka okazało się , że cały mechanizm zmiany biegów wraz z metalową podstawą do której jest przykręcony czterema śrubami jest luźny i w momencie włączania jedynki przesuwa się w lewo i zawadza o obudowę i mieszek. Mam takie pytanie czy ten mechanizm jest przykręcony tyko do tej metalowej podstawy czy śruby przechodzą przez nią i są wkręcone w element znajdujący się pod nią ?.  Dwie śruby z jednej strony (udało mi się  włożyć pod spód metalowej płytki palec wystają ok 1 cm tak ,że nie są już  niżej w nic wkręcone). Wyczułem ,że przy lekkim nacisku z góry na gałkę lewarka jedynka wchodzi bez problemu jak i pozostałe biegi. Jestem umówiony na naprawę z mechanikiem dopiero w przyszłym tygodniu i zastanawiam się czy urwał się jakiś element ,który mocuje tą płytkę czy może te śruby zostały wyrwane lub wykręciły się z czegoś  co znajduje się pod tą metalową płytką-ramką. Czy ktoś może udzielić mi odpowiedzi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mechanizm jest przykręcony do tej blaszki. Rok temu wymieniałem tulejkę wybieraka ale nie pamiętam czy ta blaszka była przykręcona czy wspawana.

Trzeba rozebrać tunel środkowy i sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To ja może tutaj dopytam. Otóż narzeczona ma merive a i jakiś 3 misiące temu był wymianiany caly lewarek zmiany biegów wraz z linkami. Dziś zmiana biegów jest bardzo utrudniona? Jest bardzo ciężko wrzucić 1 lewarek nie wraca na swoją pozycję ogólnie tragedia. Czy może być mało oleju w skrzyni? Mechanik powiedział że dolewał a plamy pod autem nie ma....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z jakiego powodu lewarek był wymieniany?

Jedynkę ciężko wrzucić jak jest już wyrobiona tuleja plastikowa. Albo jak montował to źle cięgna ustawił. 

Edytowane przez michalwww

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak były trudności z wybraniem biegów też szykowałem się do regeneracji mechanizmu . Po dokładnych oględzinach okazało się że trzeba dołożyć podkładkę i dokręcić śrubę trzymającą cały ten mechanizm. Trzeba wejść pod auto i koło listwy wspomagania , między grodzią a silnikiem bardziej z prawej strony . Zrobiłem chyba z 60kkm albo i lepiej od tamtej pory i biegi nadal wchodxą

Edytowane przez irek711

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności