Gość Fungusto Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Cześć. Podczas ruszania zgasł żonie samochód. Pomyliła trójkę z jedynką. Później pojawiła się kontrolka check engine. Wg. metody gaz-hamulec są to błędy p0036 i p0141. Wiem, że odnoszą się do drugiej sondy lambda. Ten pierwszy dotyczy podgrzewania sondy. Sonda była wymieniana około roku temu, bo padło jej podgrzewanie. Czy jest możliwe, że z powodu zgaśnięcia silnika padła by sonda?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87248-b%C5%82%C4%85d-drugiej-sondy-z18xe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Błędy od sondy mogły zostać nie skasowane przy wymianie. Ale dla czego świeci check to trzeba podpiąć do komputera i sprawdzić czy błąd jest obecny czy nie.Oraz czy tylko te błędy sa czy nie ma jeszcze innych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87248-b%C5%82%C4%85d-drugiej-sondy-z18xe/#findComment-710139 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fungusto Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 (edytowane) Zmierzyłem oporność grzałki i wynosi około 6,8 Ohma. Na wypiętej wtyczce jest napięcie na białych kablach ok. 14,2 V. Nie mam jak przejścia sprawdzić. Dodatkowo dzisiaj trochę ostrzej pojeździłem i doszedł błąd p0136. Czy możliwe, że zgaśnięcie silnika by uszkodziło sondę? A może to coś z katalizatorem tylko czy nie powinny być inne błędy? Edytowane 17 Sierpnia 2019 przez Fungusto   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87248-b%C5%82%C4%85d-drugiej-sondy-z18xe/#findComment-710162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87248-b%C5%82%C4%85d-drugiej-sondy-z18xe/#findComment-710165 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fungusto Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Rezystencję sprawdziłem na dwóch białych kablach wtyczki sondy, a napięcie na dwóch białych we wtyczce w którą wpina się sonda. Bez podnośnika ciężko coś więcej tam zmierzyć. To samo miałem rok temu i wtedy wymiana sondy pomogła i błędów nie było. Tylko wtedy zajął się tym elektromechanik. Przepraszam, że nie wspomniałem ale samochód ma instalację lpg. Zamiennik niby jest ntk. Trochę poszperałem, że na gazie sondy szybko padają. Czy niesprawny katalizator mógłby te błędy generować? Trochę nie uśmiecha mi się wymieniać sond co niespełna rok. Czy tą sondę można wyprogramować z ecu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87248-b%C5%82%C4%85d-drugiej-sondy-z18xe/#findComment-710167 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Na źle wyregulowanym gazie tak. To są błędy obwodu prądowego. Wiec pierwsze trzeba zmierzyć czy ma właściwą masę silnik. Poprawić masy na karoserii. Klemy . Podpiąć się do Pb komputerem . Podpiąc sie do LPG komputerem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87248-b%C5%82%C4%85d-drugiej-sondy-z18xe/#findComment-710168 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fungusto Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Dzięki za odpowiedź. Oczywiście trzeba to sprawdzić. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia dlaczego sonda walnęła jak silnik zgasł podczas ruszania na trójce. Wcześniej wszyściutko ok, zero błędów. Nie wiem jak to możliwe ale tu widzę związek. Może ktoś wytłumaczyć?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87248-b%C5%82%C4%85d-drugiej-sondy-z18xe/#findComment-710170 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Mogło szarpnąć silnikiem i przy zbyt krótkich przewodach mógł się pogorszyć styk. Najpierw trzeba sprawdzić czy ze sterownika silnika wychodzi odpowiednie zasilanie. Czy przewody od sterownika do sondy mają przejście i nie maja zwarć lub przerw   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87248-b%C5%82%C4%85d-drugiej-sondy-z18xe/#findComment-710172 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fungusto Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Chyba aż tak nie szarpnęło odnosząc się do tego co Pan napisał w innym wątku. Na pewno pojadę do gazowników i do jakiegoś elektronika, żeby sprawdził zakres sondy. Katalizator też sprawdzę, bo nie uśmiecha mi się co 9 miesięcy sondę wymieniać. Pomyślałem dlatego o katalizatorze, bo może rozwalony jest i okapca sondę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87248-b%C5%82%C4%85d-drugiej-sondy-z18xe/#findComment-710186 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Godzinę temu, Fungusto napisał: Chyba aż tak nie szarpnęło Ja tego nie wiem. Wiem natomiast że przewody są krótkie. A do tego styki w Oplu kiepskie. Ty masz problem z grzałką. Więc to nie ma nic wspólnego. Jedynie kiepski styk , problem z przewodami , sterownik silnika pali grzałkę , kiepska jakość sondy. Gazownik tylko polecany na forum LPG Zarejestruj się tam i spytaj kogo polecają. I sprawdzenie LPG na drodze a nie w garażu. Przed jazdą do gazownika najpierw zrób porządnie Pb. Potem pojeździć kilkadziesiąt km. aby mapa Pb się ułożyła. Mechanik od Pb niecha posprawdza wszystkie parametry nie same błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87248-b%C5%82%C4%85d-drugiej-sondy-z18xe/#findComment-710188 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.