Skocz do zawartości

Czarny dym/sterowanie westgate turbo (Y17DT)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas temu tworzyłem podobny temat do tego, ale na dzisiaj mam nowe problemy, a ich rozwiązania znaleźć nawet na tym forum nie mogę. Mowa o Astrze G 1.7 DTI isuzu z 2003 roku.

Przechodząc do sedna, tydzień temu byłem na stacji diagnostycznej sprawdzić auto czy ogólnie z nim wszystko ok, co prawda, przegląd mam dopiero w październiku. Gość doczepił się do kopcenia auta i powiedział, że nie podbiłby tłumacząc się, że jest "akcja smog". Problem w tym, że to auto puszcza czarny dym przy wysokich obrotach, a w czasie jazdy, nawet przy gwałtownej jeździe w lusterkach nie widzę żadnego pierdnięcia z wydechu.  Mam nieco obawy, bo nie wiem, czy ktoś inny nie będzie się czepiał w innej stacji, wole rozwiać sobie te wątpliwości. Notorycznie wywala błąd P0400 o komunikacie "Za wysokie napięcie zaworu EGR", innych błędów brak, porobiłem testy opcomem, każdy przeszedł pozytywnie.

 

Sprawdziłem po kilka razy ten silnik na wiele sposobów, wyczyściłem układ dolotowy, sprawdzałem podciśnienia, podmieniałem wężyki, czyściłem EGR (iglica rusza się), wszystko jest szczelne, wymieniłem elektrozawór n75. Turbo sprawne, brak luzów na wirniku, turbo nie przepuszcza oleju. Zaślepiałem EGR, jeździłem z zaślepionym, później również wyjąłem blaszkę spod rurki i efekt jest taki, że nie widać żadnej różnicy, niezależnie, czy go zaślepię czy też nie.

 

Wiem, że pod pompą wtryskową jest zawór który steruje bezpośrednio sama turbiną, a konkretne westgate, w internecie nie mogę go znaleźć, wszędzie Google wypluwa mi zawór n75. ale to nie jest ten. Wolałbym sobie kupić takowy  na podmiankę  i od razu wymienić, bo nie mam za bardzo możliwości co chwile jeździć na kanał.

 

Co można jeszcze sprawdzić, poza dokładnymi pomiarami ciśnienia i konkretną diagnostyką programem? - z tym będę musiał udać się do kogoś, kto ma lepszy sprzęt.

 

Wiem na pewno, że kolektor wydechowy jest brudny, zapewne od kolektora, po katalizator również za czysto nie jest, aczkolwiek nie dam rady tego na szybko ogarnąć, tam jest tyle rozbierania, że chyba z 4 dni rozkładałbym i składałbym, kwestia tego, czy to też może wpływać na czarny dymek?

Sadza to wiem, że się gromadzi, ale juz wielokrotnie dostało po dupie i coś tam wypluwało z wydechu, ale nic poza tym.

Edytowane przez Kuba142

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87581-czarny-dymsterowanie-westgate-turbo-y17dt/
Udostępnij na innych stronach

To czy jest syf w kolektorze czy go nie ma to nie wpływa na moc silnika ani też nie wpływa na to czy kopci. Ja bym jeszcze zrobił oct na odmie i wtedy wyjdzie czemu kopci. N75 to oznaczenie EZ w grupie vag więc nie wiem jakie ma w oplu ale to nie takie ważne w sumie. Tak z czapy to nie pamiętam co to za EZ co pod pompa jest. Może jeszcze trzebaby sprawdzić rozrząd bo tu też może być psikus. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87581-czarny-dymsterowanie-westgate-turbo-y17dt/#findComment-711375
Udostępnij na innych stronach

No to mamy podobny problem. 

Co do egr, to obstawiam że problem nie tkwi w iglicy, ale może w membranie która to tą iglicą steruje przy pomocy elektro zaworu podciśnienia.

Egr wyczysciłeś ale syf w układzie wydechowym pozostał, dla tego dalej kopci. Jednak wg mnie uszkodzony egr nie jest powodem, a efektem innej awarii. U mnie padł zawór sterujący egr, a wszystko zaczęło się od tego że zatkało katalizator=kłęby czarnego dymu za mną. 

Zerknij na mój wątek, ja u siebie zdiagnozowałem lanie wtrysków podczas hamowania silnikiem.

Problemu nie potrafię rozwiązać, nie wiem co jest nie tak

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87581-czarny-dymsterowanie-westgate-turbo-y17dt/#findComment-711379
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie występują kłęby czarnego dymu, że aż siwo, smród i ślepe oczy.

 

Tak jak pisałem, pojawia się niewielki moim zdaniem czarny dym przy wysokich obrotach zbliżających się do odcinki. Puszcza delikatnego, mało widocznego dymka podczas odpalania po chłodniejszej nocy. Podczas pracy na jałowym, w czasie spokojnej czy gwałtownej jazdy, w lusterkach nie widać żadnego dymu, nic, jak dla mnie to normalna sprawa, auto 16 lat i to jeszcze diesel, to on zawsze będzie pierdział jakimś dymem, nawet nowe auta kopcą jak kominy i akurat na przeglądzie musiał się doczepić do jakiegoś pierdu przy wysokich obrotach.

 

Gdzieś na forach wyczytałem, szczególnie na elektrodzie, że często ludzie maja problemy z błędem P0400 w tym silniku, piszą, że walnięty zawór pod pompą wtryskową, stąd wywala błąd i nie ma sterowania turbiną.

Sęk w tym, że nikt nie pisze, jaka jest nazwa tego zaworu, a w internecie nie mogę znaleźć dokładnego schematu podciśnienia, nawet na https://opel.7zap.com/ nie ma dokładnego schematu układu podciśnieniowego w tym aucie.

 

Rozrząd/czy wtryski wykluczam, rozrząd jest po wymianie, a silnik ma spalanie które nie jest niepokojące, pracuje równiutko na jałowym, brak kłopotów podczas jazdy, po prostu pracuje perfekt poza tym, że jest słaby, a co za tym idzie, brak pracy turbiny.

Wczoraj podjechałem na kanał i sprawdziłem, czy w ogóle sztanga westgate rusza się, brat zwiększał obroty, a ja obserwowałem sztangę, a ta z kolei nawet nie drgnęła. Popchnąłem ją ręcznie śrubokrętem i nie stawia oporów, wyczyściłem nieco i popsikałem WD40, ale to też nie pomogło.

 

Fakt, odma się poci nieco i zapewne jakaś tam ilość czarnej wydzieliny trafia do rury, ale nie pluje olejem, a ubytków oleju też nie mam.

 

Jak uda mi się znaleźć magicznym sposobem nazwę tego zaworu, to kupię, podmienie i zobacze, a jak nie pomoże, to oddam do jakiegoś majstra i niech się bawi ;)

 

wesol, wazne chyba nie, bo jeździłem 2 dni bez tego elektrozaworku i nie zauważyłem żadnej różnicy w zachowywaniu się auta, więc nie wiem jaką on tam role spełnia, natomiast gruszka EGR pracuje po zassaniu powietrza.

Na bank sterowaniem turbo musi zajmować się ta pierdoła pod pompa wtryskową, bo do tego zaworku idzie przewód z trójnika, a zaworku drugi przewód, który idzie do westgate, chyba, że jest to jakaś integralna część pompy i musze pompe wymieniać, hehe

Edytowane przez Kuba142

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87581-czarny-dymsterowanie-westgate-turbo-y17dt/#findComment-711403
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności