Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Znalazłem coś takiego! WYWAŻANIE KÓŁ Z TESTEM DROGOWYM CZYLI KONIEC Z „BICIEM” Komfort -Oszczędność-Bezpieczeństwo ! Firma oferuje usługi wyważania kół, kontroli trakcji, diagnostyki kół oraz test drogowy za pomocą amerykańskiej wyważarki HUNTER GSP 9700. To nowoczesne i ciekawe urządzenie służy do diagnozy wszelkich drgań występujących w kole i wyeliminowania tzw. „bicia” pochodzącego od kół. Badana jest również sprężystość , sztywność opony oraz całego koła w rzeczywistych warunkach na drodze: W przypadku tradycyjnego sposobu wyważania mogą pojawić się drgania. Wówczas należy powtórzyć wyważenie. Dzięki urządzeniu Hunter cały ten proces zastępowany jest przez analizę komputerową - tzw. System Kontroli Wibracji. Poprzez symulację warunków na drodze, urządzenie dokonuje pomiaru koła, określa czy i w jakich warunkach może ono „bić” nawet po wyważeniu. W ten sposób można łatwo wyeliminować drgania, które mogą się pojawić. Komputer m.in. na podstawie analizy zużycia bieżnika, stanu opony i felgi określi również na ile samochód ma tendencję do odchyleń od idealnego toru jazdy na wprost. Jeżeli montujemy nowe opony lub wyważamy koła, urządzenie „podpowiada” jak założyć je na samochodzie aby pracowały w optymalnych warunkach. Wpływa to m.in. na stabilność toru jazdy. Komputer HUNTER pozwala także na osobną diagnozę opony i felgi. Dzięki temu możemy stwierdzić, co jest głównym źródłem drgań lub „bicia”. Komputer pokaże jak ułożyć oponę na feldze aby drgania zniwelować. Może się okazać, że nawet dobrze wyglądająca opona lub felga nie nadaje się już do użytku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8764-telepanie-kierownicy-bezradny/page/2/#findComment-280082 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 No może tak być, że nowa ma kłopoty. Mi teraz się jeszcze coś przypomniało. Niektóre opony trzeba nabić na 5 atmosfer, spuścić do ciśnienia wymaganego i dopiero wyważać. Ponoć tak jest z nokianami, które właśnie zakupiłem, ale jeszcze nie załozyłem, bo snieg leży.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8764-telepanie-kierownicy-bezradny/page/2/#findComment-280079 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Miałem podobny problem w Civicu. Tam problem polegał na tym że tłoczki hamulców nie cofały się dość daleko i przy pewnej prędkości (90 km/h) czułem drgania. Inne co może być to piasta koła. To miałem też ale drgania wystepowały przy hamowaniu głównie. Po wielu próbach kupiłem na szrocie używaną piastę i jak ręką odjął. Bicie piasty można sprawdzić czujnikiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8764-telepanie-kierownicy-bezradny/page/2/#findComment-279846 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 a pierścienie centrujące do tych felg masz? w poprzednim aucie nie miałem i biło, również przy hamowaniu...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8764-telepanie-kierownicy-bezradny/page/2/#findComment-279841 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 no to powitac w klubie telepania kierownicy tak jak koledzy wyzej pisza sprawdz opony i felgi, potem koncowki drozkow i tuleje (ale piszesz ze wymienione) dalej swozen na wahaczu. obilo mi sie o uszy ze moze to tez byc przegub wewnetrzny albo amorki wiec zostaje wjechac na szarpaki i moze cos wyjdzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8764-telepanie-kierownicy-bezradny/page/2/#findComment-279725 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 zibi, miałeś do czynienia w tej dziedzinie. Kwestia dotyczy felg w Astrach. Dokładnie ten sam problem. Drganie od 120 do 130, powyżej tez ok. Na alu też ale już mniej odczuwalne (tutaj może do doważenia). Sprawdzałem na wszystkich wyważarkach w okolicy ale wymieniałem opony, felgi i większej różnicy między nimi nie było. Z rozmowy z wulkanizatorem (a często borykał się z tymi felgami) wynikało by to, że felgi mogą być fabrycznie nie najlepiej "wyprasowywane". Co o tym myślisz?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8764-telepanie-kierownicy-bezradny/page/2/#findComment-279700 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 DAROMV6,kazda nowa felga ma tolerancje krzywizny,ale czy to 1mm,czy wiecej,to juz nie pamiętam,bo zmieniłem profil opon na przemysłowe. Szczerze mówiąc,to jakbym miał twoje koła w łapie,to coś bym wymyślił,a tak na odległosc,to trudno.Polecam mój opis typów bicia w tym temacie: http://forum.opel24.com/co-tak-moze-trzasc-vt4193.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=optymalizacja&start=10 Jeszcze jedna sprawa:żeby stwierdzic,czy bicie jest od samych opon,czy od czegos innego wystarczy podniesc przód do góry i jechac w powietrzu.Jesli kierownica nie bije,ale leciutko drga przy .....powiedzmy 170 km/h,to mogą być to tylko opony. Komputer HUNTER pozwala także na osobną diagnozę opony i felgi. Dzięki temu możemy stwierdzić, co jest głównym źródłem drgań lub „bicia”. Komputer pokaże jak ułożyć oponę na feldze aby drgania zniwelować.To juz miały stare wywazarki,a ten niby hit to zwykła optymalizacja   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8764-telepanie-kierownicy-bezradny/page/2/#findComment-279528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 diagnostyka za browara ! spiknij się z kimś (rodzinka, znajomy, sąsiad...) co na takich samych kółkach jeździ i u niego wszystko wpożo. Podmieńcie kompletne koła i sprawdz na jego kółkach czy dalej Ci telepie autkiem. Jak nie to już wiadomo że to wina kółek. No i z użyczajacym mus iść na piankę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8764-telepanie-kierownicy-bezradny/page/2/#findComment-277866 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 A czy wyważyłeś tylne koła ! Bo ja miałem taki przypadek że koła przednie były wyważone a tylne tyle o ile Wyważałem je na samochodzie tak zwane doważanie I jakby ręką odioł. Pozdrawiam Andy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8764-telepanie-kierownicy-bezradny/page/2/#findComment-277858 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 a czy przypadkiem za duży luz na łożyskach kół nie będzie powodem telepania? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8764-telepanie-kierownicy-bezradny/page/2/#findComment-277469 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.