Skocz do zawartości

Opel meriva A 1.8 czasem nie zapala sie kontrolka oleju i silnik nie daje sie uruchomić


Rekomendowane odpowiedzi

Zanim oddam do serwisu proszę o pomoc. 

Posiadam samochód  opel meriva A 1.8. Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki oprócz czerwonej ciśnienia oleju. Jeżeli ta kontrolka się nie zapala to później nie mogę uruchomić silnika. Rozrusznik kręci, ale silnik się nie uruchamia. Wystarczy poczekać chwilę raz dłuższą raz krótszą, przekręcić kluczyk ponownie i jeżeli kontrolka się zaświeci to silnik się uruchomi, a jeżeli nie to nie mogę uruchomić i ponownie czekam. Jak już silnik pracuje to nic się nie dzieje. Kontrolka gaśnie i później  ciśnienie oleju się nie zapala. Dzieje się tak bez względu na temperaturę silnika. 

 

 

A powiedz mi co umiesz sam zdiagnozować.

Widzę po wpisie że lepiej poszukaj jakiegoś mechanika abyś coś nie uwalił.

 

Umiesz poprawić styki?

Umiesz sprawdzić stan aku.? 

Umiesz sprawdzić pobór prądu na postoju?

Umiesz sprawdzić błędy w liczniku?

Umiesz sprawdzić stan przewodów i stan samego czujnika ciśnienia oleju?

2 godziny temu, JacekP napisał:

Rozrusznik kręci, ale silnik się nie uruchamia.

 

 

Wiele jest takich opisów .

Poczytaj forum.

 

 

Dzięki za szybką odpowiedź. 

Starałem się precyzyjnie opisać problem. 

Poradzę sobie z czynnościami które wymieniłeś. Na forach szukałem, ale takiego dokładnie problemu nie znalazłem. Piszą różnie. Może styki w liczniku może czujnik więc chciałem dopytać czy szukać raczej w stykach licznika czy zacząć od wymiany czujnika ciśnienia. Przewody od czujnika, akumulator, ładowanie  jest.

Przewody są ok, akumulator dobry.

 

2 minuty temu, JacekP napisał:

Przewody od czujnika, akumulator, ładowanie  jest.

 

Przewody muszą być.

Ale czy całe?

Przedzwoniłeś je czy nie mają przebić albo przerw?

 

 

Ładowanie jest . Ale jakie.

Jaka upływność na postoju?

Jak wygląda stan klem?

Grzeją się podczas pracy silnika?

Co mówi komputer diagnostyczny?

Jakie są błędy i parametry pracy w liczniku.?

 

Napięcie ładowania jest poprawne wynosi 14,5V. Na postoju mamy około 30mA poboru. Klemy wyczysciłem. Czy przewody się grzeją sprawdzę dokładnie , ale chyba nie są gorace.

Komputera nie podłączyłem więc o błędach nic nie powiem. 

 

14.5 V nie jest to idealne ładowanie

Powinno być 14.4

Jest tak jakby aku potrzebował energii.

Jakie jest po przejechaniu kilkudziesieciu km?

Jak wygląda sprawa punktów masowych?

 

 

 

30 mA to poprawnie ale nie dobrze.

Ja mam 10 mA

Przy 30 mA czułem że po wielu odpalaniach zaczyna brakować prądu

 

Jeżdżę raczej po mieście. Kilkukrotnie uruchamiam silnik i problemów nie mam, oczywiście oprócz tego przypadku z brakiem lampki od ciśnienia oleju. To występuje sporadycznie. Mogę kręcić rozrusznikiem i nic. Poczekam chwilę. Przekręcam stacyjkę, ciśnienie oleju się zapala i silnik spokojnie się uruchamia. Mogę jeździć kilka tygodni i spokój. Mogę zrobić 1000km zgasić silnik, za chwilę chce zapalić przekręcam  kluczyk i jeżeli lampa ciśnienia się nie zapali to wiem że będzie kłopot :)

 

Rozrusznik kręci więc prąd ma.

Pytanie teraz czy jest odcięte paliwo czy zapłon .

Czy odcina immo.

Czas by było podłączyć do komputera i sprawdzic co się dzieje w tablicy.

Potem spróbować wyjąć licznik i sprawdzić co mu dolega.

Czy styki w liczniku czy zimne luty, czy jakieś zwarcie.

 

  • 2 tygodnie później...
Gość matrix79

Witam

U mnie mam taki sam silnik też tak się działo. U mnie winny był licznik zegarów dobrze nie siedział w swoim wtyku, gdzie licznik nie ma żadnych zatrzasków tylko aby wchodzi we wtyk i nic go nie blokuje. Trzeba go docisnąć do wtyku i zablokować aby się nie wysuwał.

Pozdrawiam

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności