Skocz do zawartości

1.6 , 16v remont czy wymiana silnika?.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość aktywator

Witam , 

Posiadam Astre G z silnikiem 1.6,16v(Z16XE), bez LPG .Przebieg ( 174 tys. autentyczny sprawdzony ostatnio w aso) a auto jest od nowości w rodzinie ,więc pochodzi z pewnego źródła.Ostatnio na autostradzie auto zaszarpało,straciło moc i przeszło w tryb awaryjny ( wypadanie zapłonu na 4 cylindrze)

Odstawiłem auto do mechanika ponieważ sam sprawdziłem świecę , na 4 cylindrze była mokra i brakowało kawałka elektrody, kupiłem nową świecę ,ale niestety nic to nie dało.

Zmierzyłem ciśnienie na każdym cylindrze : 

Nr.1 - 16,5

Nr.2 - 16,5

Nr.3 - 16,7

Nr,4 - 0 

Mechanik zdjął głowicę cylindry nr.1,2,3 w idealnym stanie nawet jednego wytarcia w cylindrze nr.4 widoczne rysy + wypalony zawór wydechowy (reszta ok ) .Mechanik powiedział ,że najbardziej korzystną opcją jest wymiana silnika ,ale szkoda jest wymieniać mi silnik który jest uszkodzony tylko na jednym cylindrze ,dlatego moje pytanie jest następujące .: 

-Jakie jest najlepsze wyjście z tej sytuacji ? 

-Lepiej remontować mój silnik ,który jest pewny czy kupić silnik na szrocie (pytałem i jest 8 sztuk takiego jak mój po 800zł sztuka)?

-Jakie są koszta ewentualnego remontu obecnego silnika (porysowany 4 cylinder i wypalony zawór wydechowy)a wymiany na inny silnik używany?

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88972-16-16v-remont-czy-wymiana-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

Wiesz gdyby nie ten wytarty cylinder to odpowiedź jest prosta-robić. Bo wtedy tylko głowica do wymiany albo ew zawór i gniazdo. Dół zostaje w budzie. Tak jak mówisz dół trzeba wyciągać i rozebrać cały. Zostanie tylko pompa oleju w bloku, reszta out. Wymiana tloka i szlif. Wszystko poskładać. Mechanik weźmie więcej niż za sam swap silnika bo będzie miał podnośnik zajęty jak blok pójdzie do obróbki

 

Jeżeli kupisz motor niezatarty jest szansa że będzie wszystko ok ew będzie brał trochę olej. Ryzyko jest ale jest też ryzyko powodzenia. Ja osobiście przy zatartym cylindrze bralbym drugi motor bo robota ta sama. Ew zdarzy się zdjęcie głowicy i wymiana pierścieni i uszczelniaczy.

 

Niestety twój motor już ci powiedział że taki pewny to nie jest. Po rozegraniu do śrubki to już nie będzie ta sama jednostka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88972-16-16v-remont-czy-wymiana-silnika/#findComment-718180
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, aktywator napisał:

szkoda jest wymieniać mi silnik który jest uszkodzony tylko na jednym cylindrze

Jak ci przemieli jedną kończynę, to jesteś inwalidą, czy nie jesteś? Masz przecież 3 sprawne...

 

28 minut temu, aktywator napisał:

w cylindrze nr.4 widoczne rysy

Panie doktorze, jestem chory, proszę o diagnozę. 

Liczysz na to, że ktoś doradzi naprawę silnika czy jego wymianę na podstawie tego, co napisałeś?
Mechanik powinien wiedzieć bo to widział. Rysa i rysa to nie to samo. Żeby jakieś zdjęcie dokładne tych rys albo coś, to może jeszcze można by pokusić się o poradę, ale teraz pozostaje jedynie szklana kula.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88972-16-16v-remont-czy-wymiana-silnika/#findComment-718181
Udostępnij na innych stronach

Gość aktywator

Byłem osobiście w warsztacie i widziałem wypalony zawór oraz rysy na cylindrze nie wyglądały jakoś tragicznie ,ale były zdecydowanie widoczne gołym okiem.Znalazłem zdjęcie w internecie (sam nie pomyślałem ,aby zrobić zdjęcie)  i w moim cylindrze układ i wygląd rys jest bardzo podobny jak na zdjęciu poniżej

 

5-0.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88972-16-16v-remont-czy-wymiana-silnika/#findComment-718182
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

Na który szlif wyda to już inna bajka. Do Twojego wozu motory są bardzo tanie. Zgodzilbym się z robieniem gdyby motor był drogi i trudno dostępny. A że go wyjąć z budy musisz to już wg mnie bez sensu jest robić nadwymiar na cylindrze. Wyjście tłoka z korbowodu to trudna operacja, trzeba mocno palić palnikiem pół biedy jak pójdzie równo na prasie. Do tego nadwymiar tłok i pierścienie. Jeżeli zdazy się nowa korba to też i panewki.
To że ten silnik po 170 nie ma śladów zużycia na pozostałych cylindrach to dla opla w pb żaden wyczyn. Rozbieralem oplowskie motory po 300kkm i nie było śladów zużycia na cylindrach. Więc dopóki motor nie zaliczył faila to nie ma się co bać

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88972-16-16v-remont-czy-wymiana-silnika/#findComment-718187
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rysy nie są wyczuwalne pod paznokciem (wygląda ze zdjęcia że nie są), to sprawdziłbym owal tulei, jakby były ok to przehonowałbym wszystkie gary, zmienił komplet pierścieni na nowy, obejrzał stan tłoków i poskładał. Głowica zrobiona, dół zreanimowany i parę lat pojeździ. Wiem co mam, nie wiem co kupię.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88972-16-16v-remont-czy-wymiana-silnika/#findComment-718191
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności