Gość aktywator Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Witam , Posiadam Astre G z silnikiem 1.6,16v(Z16XE), bez LPG .Przebieg ( 174 tys. autentyczny sprawdzony ostatnio w aso) a auto jest od nowości w rodzinie ,więc pochodzi z pewnego źródła.Ostatnio na autostradzie auto zaszarpało,straciło moc i przeszło w tryb awaryjny ( wypadanie zapłonu na 4 cylindrze) Odstawiłem auto do mechanika ponieważ sam sprawdziłem świecę , na 4 cylindrze była mokra i brakowało kawałka elektrody, kupiłem nową świecę ,ale niestety nic to nie dało. Zmierzyłem ciśnienie na każdym cylindrze : Nr.1 - 16,5 Nr.2 - 16,5 Nr.3 - 16,7 Nr,4 - 0 Mechanik zdjął głowicę cylindry nr.1,2,3 w idealnym stanie nawet jednego wytarcia w cylindrze nr.4 widoczne rysy + wypalony zawór wydechowy (reszta ok ) .Mechanik powiedział ,że najbardziej korzystną opcją jest wymiana silnika ,ale szkoda jest wymieniać mi silnik który jest uszkodzony tylko na jednym cylindrze ,dlatego moje pytanie jest następujące .: -Jakie jest najlepsze wyjście z tej sytuacji ? -Lepiej remontować mój silnik ,który jest pewny czy kupić silnik na szrocie (pytałem i jest 8 sztuk takiego jak mój po 800zł sztuka)? -Jakie są koszta ewentualnego remontu obecnego silnika (porysowany 4 cylinder i wypalony zawór wydechowy)a wymiany na inny silnik używany?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88972-16-16v-remont-czy-wymiana-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deodekabokat Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Wiesz gdyby nie ten wytarty cylinder to odpowiedź jest prosta-robić. Bo wtedy tylko głowica do wymiany albo ew zawór i gniazdo. Dół zostaje w budzie. Tak jak mówisz dół trzeba wyciągać i rozebrać cały. Zostanie tylko pompa oleju w bloku, reszta out. Wymiana tloka i szlif. Wszystko poskładać. Mechanik weźmie więcej niż za sam swap silnika bo będzie miał podnośnik zajęty jak blok pójdzie do obróbki Jeżeli kupisz motor niezatarty jest szansa że będzie wszystko ok ew będzie brał trochę olej. Ryzyko jest ale jest też ryzyko powodzenia. Ja osobiście przy zatartym cylindrze bralbym drugi motor bo robota ta sama. Ew zdarzy się zdjęcie głowicy i wymiana pierścieni i uszczelniaczy. Niestety twój motor już ci powiedział że taki pewny to nie jest. Po rozegraniu do śrubki to już nie będzie ta sama jednostka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88972-16-16v-remont-czy-wymiana-silnika/#findComment-718180 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 27 minut temu, aktywator napisał: szkoda jest wymieniać mi silnik który jest uszkodzony tylko na jednym cylindrze Jak ci przemieli jedną kończynę, to jesteś inwalidą, czy nie jesteś? Masz przecież 3 sprawne... 28 minut temu, aktywator napisał: w cylindrze nr.4 widoczne rysy Panie doktorze, jestem chory, proszę o diagnozę. Liczysz na to, że ktoś doradzi naprawę silnika czy jego wymianę na podstawie tego, co napisałeś? Mechanik powinien wiedzieć bo to widział. Rysa i rysa to nie to samo. Żeby jakieś zdjęcie dokładne tych rys albo coś, to może jeszcze można by pokusić się o poradę, ale teraz pozostaje jedynie szklana kula.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88972-16-16v-remont-czy-wymiana-silnika/#findComment-718181 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aktywator Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Byłem osobiście w warsztacie i widziałem wypalony zawór oraz rysy na cylindrze nie wyglądały jakoś tragicznie ,ale były zdecydowanie widoczne gołym okiem.Znalazłem zdjęcie w internecie (sam nie pomyślałem ,aby zrobić zdjęcie) i w moim cylindrze układ i wygląd rys jest bardzo podobny jak na zdjęciu poniżej :   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88972-16-16v-remont-czy-wymiana-silnika/#findComment-718182 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deodekabokat Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Na który szlif wyda to już inna bajka. Do Twojego wozu motory są bardzo tanie. Zgodzilbym się z robieniem gdyby motor był drogi i trudno dostępny. A że go wyjąć z budy musisz to już wg mnie bez sensu jest robić nadwymiar na cylindrze. Wyjście tłoka z korbowodu to trudna operacja, trzeba mocno palić palnikiem pół biedy jak pójdzie równo na prasie. Do tego nadwymiar tłok i pierścienie. Jeżeli zdazy się nowa korba to też i panewki.To że ten silnik po 170 nie ma śladów zużycia na pozostałych cylindrach to dla opla w pb żaden wyczyn. Rozbieralem oplowskie motory po 300kkm i nie było śladów zużycia na cylindrach. Więc dopóki motor nie zaliczył faila to nie ma się co bać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88972-16-16v-remont-czy-wymiana-silnika/#findComment-718187 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Jeśli rysy nie są wyczuwalne pod paznokciem (wygląda ze zdjęcia że nie są), to sprawdziłbym owal tulei, jakby były ok to przehonowałbym wszystkie gary, zmienił komplet pierścieni na nowy, obejrzał stan tłoków i poskładał. Głowica zrobiona, dół zreanimowany i parę lat pojeździ. Wiem co mam, nie wiem co kupię.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88972-16-16v-remont-czy-wymiana-silnika/#findComment-718191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.