Skocz do zawartości

Astre J silnik A16XER + LPG Prośba o interpretacje logów Duze Ujemne Korekty LTFT


Rekomendowane odpowiedzi

Gość malachor

Witam wszystkich,

Kilka miesięcy temu zakupiłem Astrę J z silnikiem A16XER instalacją LPG - stag gofast z przebiegiem 154000 z 2012 rocznika.

Miesiąc po zakupie auto odmówiło posłuszeństwa z powodu braku kompresji na 2 cylindrze czego przyczyną były wypalone gniazda zaworowe.

Przeznaczyłem głowicę do regeneracji, oraz wymieniłem rozrząd.

Aktualnie jeżdżę od mechanika do gazownika ponieważ mam duże korekty LTFT ( bogata mieszanka) w czym mechanik nie widzi problemu a gazownik odmawia regulacji LPG.

Dziś zrobiłem logi dynamiczne pracy silnika. Niestety sam na diagnostyce sie nie znam dlatego chciałbym poprosić kogoś z was o pomoc.

zipExport-2020-02-15_11-44-88dzis4.zip

 

Gość malachor

Update Pomiary robione na :

Rozgrzanym silniku 
Nawiew / Klimatyzacja - OFF

Instalacja PPG - OFF ( nie zakręcałem zaworu na butli ) 

 

Popraw logi aby były czytelne.

 

 

Gość malachor

Co proponujesz zmienić tak aby było lepiej ;)? ( 1 raz zbieram logi wiec zaznaczyłem wszystko żeby niczego nie pominąć)

 

Poczytaj ten temat i zrób aby wyglądały jak na flimiku

https://forum.opel24.com/topic/83023-opcom-podsumowanie-procesu-diagnostyki-tym-interfejsem/

 

Gość malachor

Cześć,

 

Tak jak pisałeś poprawiłem logi mam nadzieje ze teraz da sie cos wyczytac :)

Logi są zrobione wyłącznie na PB Klima/Nawiew wyłączone.

Dorzucam logi statyczne zrobione po wieczornej jezdzie.

 

Dodatkowo chciałbym się dopytać czy  aktualnym stanie mogę jezdzic na LPG tylko pilnowac zeby korekty nie wychodzily na + ? Nie jestem pewien jak to dziala Jest to moje 1 auto z LPG.

 

 

 

Logi Dynamiczne PB Opel Astra J A16XER.xls Logi Statyczne PB Opel Astra J A16XER.xls

 

Gość malachor

Ok mały update.

Dziś zrobiłem test zamknięcia zaworu na butli LPG
Po przejechaniu 40 Km na postoju LTFT wynosiło max -15
Dla porównania odkręciłem zawór i wyniosło -20.

Co do MAF. najniższa wartość jaka widziałem to około 2,6 - 2,9 g/s czyli +/- 9360 -10440 kg / h

Jutro odepnę przepływomierz, zamknę butle i zaczytam logi i wrzucę. Sądzę ze będą dokładniejsze bo pewnie logi zbiorę z przedziału kilku minut.

Tak jak mówisz może trochę przekłamywać.

Co mnie zaciekawiło to Korekty rosną przy braku obciążenia silnika. ( hamowanie silnikiem postój). Przy jeździe i RPM 2000 -3000 wynoszą około -7.

Jak puszcze gaz natychmiast rosną.

 

Gość malachor

Update

 

Zamknąłem butle lpg i odpiąłem przeplywomierz. LTFT wzroslo z -20 do -7-9.

 

Nie wiem czy wartosci MAF rzedu 2,6 - 2,9 g/s na obrotach 700-900 rpm to norma ?

Edytowane przez malachor

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności