Skocz do zawartości

Drgania na wolnych obrotach, błąd 017011


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem, od kilku tygodni na wolnych obrotach drży mi silnik. Drganie jest na tyle wyczuwalne, że czuć na kierownicy, drążku zmiany biegów, karoserii, czasem falują obroty a dodatkowo od jakiegoś czasu świeci mi się błąd 017011. Wymieniłem wszystkie poduchy, bo dwie były oberwane, wymieniłem sondę lambda 1 (tą przed katalizatorem) - zasugerował mi to elektromechanik, podmieniłem wtryski, podmieniłem przepływomierz i wyczyściłem przepustnicę i dalej bez zmian. Pierdzi mi środkowy tłumik ale to nie ma nic wspólnego. Czy sonda za katalizatorem 2 może mieć jakiś związek z tym?

 

Szukałem na forum i w googlach ale nic nie znalazłem adekwatnego do mojego silnika

 

Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89393-drgania-na-wolnych-obrotach-b%C5%82%C4%85d-017011/
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałeś sondę a mierzyłeś przewody i sprawdzałeś jak ona pracuje?

P0170 to błąd składu mieszanki

A to 11 oznacza że jest zwarcie z masą.

 

Ogólnie przy błędzie p0170 jest do sprawdzenia szczelność dolotu , ciśnienie paliwa , wtryski , zawór par paliwa oraz sonda.

Zostaje sprawdzic zawór par paliwa i szczelność.

Ale na poczatek sprawdziłbym to zwarcie domasy.

Na którym z tych rzeczy ono występuje.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89393-drgania-na-wolnych-obrotach-b%C5%82%C4%85d-017011/#findComment-719807
Udostępnij na innych stronach

Ja nie sprawdzałem ale elektromechanik mi sprawdzał działanie pierwszej sondy i przepływomierza. Stwierdził, że sonda nie działa na wolnych obrotach i zalecił jej wymianę. Wymieniłem sondę na nową oryginalną Boscha (te same numery) i dalej to samo to powiedział, że może to być wina przepływomierza, który dawał 6-7 kg/h ale że nie znał parametrów jego działania w moim silniku to nie umiał powiedzieć czy to ok czy nie. Zalecił podmianę przepływomierza z innego samochodu. Zamówiłem używkę z allegro, bo nie miałem skąd podmienić i dalej to samo

Sorka za pytanie ale jak mogę sprawdzić to zwarcie do masy?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89393-drgania-na-wolnych-obrotach-b%C5%82%C4%85d-017011/#findComment-719809
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Brylant napisał:

który dawał 6-7 kg/h

 

I tak ma dawać. Poniżej 11 na wolnych.

Zmień elektromechanika na takiego który najpierw pomierzy  a i będzie miał dane do tego silnika aby mógł porównać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89393-drgania-na-wolnych-obrotach-b%C5%82%C4%85d-017011/#findComment-719810
Udostępnij na innych stronach

Mierząc oporność przewodów i ich przelotowość.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89393-drgania-na-wolnych-obrotach-b%C5%82%C4%85d-017011/#findComment-719813
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość pepeg_torun
W dniu 18.03.2020 o 20:53, adam1954 napisał:

Wymieniałeś sondę a mierzyłeś przewody i sprawdzałeś jak ona pracuje?

P0170 to błąd składu mieszanki

A to 11 oznacza że jest zwarcie z masą.

 

Ogólnie przy błędzie p0170 jest do sprawdzenia szczelność dolotu , ciśnienie paliwa , wtryski , zawór par paliwa oraz sonda.

Zostaje sprawdzic zawór par paliwa i szczelność.

Ale na poczatek sprawdziłbym to zwarcie domasy.

Na którym z tych rzeczy ono występuje.

 

Witam. W Oplu Astrze G z silnikiem Z12XP mam generowany ten sam błąd - P0170-11, ale czasami jest tez końcówka oznaczenia 03 lub 09. Co mogą oznaczać te dwa rozszerzenia? Z cytowanego tekstu dowiedzialem się, że "11"  oznacza zwarcie z masą. Domyślam się, że zwarcie może być teoretycznie w każdym podzespole  mającym wpływ na skład mieszanki. Jeżeli źle myślę to poproszę o sprostowanie.

Wymienilem sporo elementów i gdyby nie to, że samochód ma maly przebieg i jest w rodzinie od nowości, to zepchnął bym go dawno temu do Wisły.

Zmienialem na nowe (tylko oryginały):

- przepływomierz powietrza Bosch

- pierwsza sonda

- druga sonda

- przepustnica (ta była używana ale idealna)

- uszczelki nad i pod przepustnicą

- plecionka na rurze wydechowej za katalizatorem

- mierzyłem na listwie ciśnienie paliwa, było 3,8 bar

- sprawdziłem szczelność dolotu, kolektora ssącego, serwa hamulca, zawór oparów paliwa.

Czekam na nowy filtr paliwa i używany komplet wtryskiwaczy.

Będę wdzieczny za wszelkie sugestie.

Jak znajdę chwilę, to opiszę całą dotychczasową walkę w oddzielnym poście.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89393-drgania-na-wolnych-obrotach-b%C5%82%C4%85d-017011/#findComment-723291
Udostępnij na innych stronach

Teraz, urtas123 napisał:

Witam czy poradziłeś sobie z problemem bo mam bardzo podobną sytuację z moją astra?

 

A teraz napisz co zrobiłeś do tej pory .

Podaj zapisy parametrów pracy silnika.

Nie licz na to że w Twoim przypadku będzie to samo.

To nie maluch czy polonez.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89393-drgania-na-wolnych-obrotach-b%C5%82%C4%85d-017011/#findComment-723506
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności