Gość wicia23 Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 (edytowane) Cześć, Dziś w miarę ciepły dzień, więc włączyłem klimę aby się trochę rozruszała po zimie i ruszyłem w drogę. Po 20 km jazdy z w miarę stałą prędkością 90km/h po obwodnicy zjechałem do sklepu i zapaliło się autko z kluczykiem. Żadnych innych niepokojących objawów nie było. Po powrocie podpiąłem OP-COM'a i zacząłem badać temat. Błędy: P1405 - Obwód recyrkulacji spalin - niskie napięcie (02) - Nie występuje P1405 - Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe (0A) - Obecny P1405 - Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe (04) - Sporadyczny Pokasowałem ale nadal wracały. Odpiąłem wtyczkę od EGR-a, przedmuchałem, popukałem w korpus i nadal nie dało się ich skasować. Przejechałem się kawałek, wykasowałem błędy i znowu wróciły, postanowiłem zrobić rundkę z podłączonym kompem aby sprawdzić parametry. Przegoniłem auto trochę mocniej pod 6krpm po czym zgasiłem, skasowałem błedy, odpaliłem i po kolejnych 7km nie pojawiły się ponownie. Z nagranych parametrów: Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego) - zmienia się co jakiś czas z Aktywny na Nieaktywny Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) - pracuje w zakresie 0,21 - 3,61 V Czy to początki padu EGR-a? Czy włączenie klimy to tylko zbieg okoliczności ? Edytowane 30 Marca 2018 przez wicia23   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91331-b%C5%82%C4%85d-p1405-egr-po-wymianie-rozrz%C4%85du/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 EGR powinien pracować przy małych i średnich obciążeniach. Na wolnych i przy pełnym ma być zamkniety. Masz miernik?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91331-b%C5%82%C4%85d-p1405-egr-po-wymianie-rozrz%C4%85du/#findComment-689917 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wicia23 Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 EGR powinien pracować przy małych i średnich obciążeniach. Na wolnych i przy pełnym ma być zamkniety. Masz miernik? Na wolnych EGR jest w pozycji 0,78V - 0,85V Przy pełnym bucie też w podobnych wartościach Miernik mam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91331-b%C5%82%C4%85d-p1405-egr-po-wymianie-rozrz%C4%85du/#findComment-689922 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 Czyli w normie. A miernikiem pomierz EGR jak w załączniku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91331-b%C5%82%C4%85d-p1405-egr-po-wymianie-rozrz%C4%85du/#findComment-689925 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wicia23 Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 (edytowane) jak ta numeracja pinów jest na EGR 3 piny są w górnym rzędzie i 2 w dolnym jak ta numeracja pinów jest na EGR 3 piny są w górnym rzędzie i 2 w dolnym Edytowane 30 Marca 2018 przez wicia23   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91331-b%C5%82%C4%85d-p1405-egr-po-wymianie-rozrz%C4%85du/#findComment-689933 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 W załączniku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91331-b%C5%82%C4%85d-p1405-egr-po-wymianie-rozrz%C4%85du/#findComment-689936 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wicia23 Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 Dziękuję. Będę działał po świętach Wysłane z mojego SM-T311 przy użyciu Tapatalka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91331-b%C5%82%C4%85d-p1405-egr-po-wymianie-rozrz%C4%85du/#findComment-689956 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wicia23 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 (edytowane) Przejechałem 20 km rano i 20 km po południu dzisiaj i błąd nie wyskoczył. Pomierzyłem przed chwilą ale chyba coś nie czaje tego schematu. Na wtyczce od wiązki po włączeniu zapłonu jest 5V na pinie 2 + masa Według schematu, który wrzuciłeś Pin 2 i 4 jest podany 2 razy z różnymi wartościami: 1800Ωi 3500Ω Na EGR: - piny 2 i 4 jest 3 030 Ω - piny 4 i 6 żeby cokolwiek odczytać musiałem miernik przestawić na 200M Ω wynik to 1,0-1,2 - piny 2 i 6 żeby cokolwiek odczytać musiałem miernik przestawić na 2M Ω wynik to 0,022-0,024 Edytowane 3 Kwietnia 2018 przez wicia23   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91331-b%C5%82%C4%85d-p1405-egr-po-wymianie-rozrz%C4%85du/#findComment-690230 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 3500Ω Fakt zapomniałem dopisać że tą wartość podano dla rocznika 2005> Spróbuj użyć innego miernika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91331-b%C5%82%C4%85d-p1405-egr-po-wymianie-rozrz%C4%85du/#findComment-690232 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wicia23 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 (edytowane) Fakt zapomniałem dopisać że tą wartość podano dla rocznika 2005> Spróbuj użyć innego miernika Pacjent jest rocznika 2005, to by się zgadzało: 3030Ωa 3500Ω jest się o co czepiać ? Edytowane 4 Kwietnia 2018 przez wicia23 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91331-b%C5%82%C4%85d-p1405-egr-po-wymianie-rozrz%C4%85du/#findComment-690236 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.