Gość Cesc93 Opublikowano 28 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2020 Witam, Mam taki problem z Corsą D 1.2 86KM, 2014 r. Gdy spada temperatura w okolice 0 stopni podczas odpalania samochodu "na zimno" trochę dłużej świecą mi się kontrolki ABS i ESP. Potem, po przejechaniu jakichś 3-4 kilometrów samochód wyrzuca ikonkę awarii, konkretniej żółty samochód z kluczykiem. Auto traci moc, jakby było w jakimś trybie awaryjnym. Gdy zjadę, wyłączę samochód na minutę, wyjmę kluczyk i znów odpalę, problem nie występuje, aż do następnego dnia. Mechanik sprawdzał i kod błędu pod komputerem, to awaria pedała gazu. Nie wymienialiśmy go, bo pierwszy raz te problemy wystąpiły w zeszłą zimę, potem przyszła wiosna, lato i było wszystko ok, więc w teorii pedał wygląda na sprawny. Miał ktoś kiedyś podobną sytuację? Tak jak wspominałem, gdy temperatura dochodzi do +6, 7 stopni, problem całkowicie zanika. Gdyby ktoś coś wiedział, albo miał jakieś sugestie czy pomysły co to może być, byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam, Michał   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91378-corsa-d-tryb-awaryjny-przy-ni%C5%BCszych-temperaturach/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogoes Opublikowano 28 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2020 (edytowane) Pedał gazu ma dwa czujniki położenia pedału gazu. Położenie pedału gazu jest opisane za pomocą odczytu napięć, których wartość jest w stałym stosunku: U2=2x U1 . Dla pedału niewciśniętego, czyli 0%- U1=0,49V, U2=0,98V, . w miarę wciskania napięcie rośnie i dla pedału wciśniętego na 100%- U1=1,90V, U2=3,82V. Parametry te można zmierzyć na zapłonie i wyłączonym silniku. Może przy zimnie i większej wilgotności (szczególnie po nocy) są jakieś problemy na stykach złączy. Warto byłoby wypsikać oczyszczaczem do styków, a następnie kontaktem60, złącze przy czujniku pedału gazu (B22), złącze X2 i złącze przy sterowniku XC2 lub XC90 (w zależności od kodu silnika). Screeny ze schematów z TISa Ci wstawiłem, najlepiej zdobądź TISa np. z strony sympatycznego gryzonia, bo żeby przejrzeć pełen schemat z widokami i lokalizacją złączy, rozpiską pinów, to musiałbym wstawić kilkanaście screenów. Także, jeżeli problem jest w pedale gazu, to samochodowy elektryk powinien to bez problemu zdiagnozować. Poniżej screeny z opcoma z wykresem obu napięć i położenia w %, oraz screeny napięć przy min. i max. położenia pedału gazu. Także mając opcoma pedał gazu spokojnie można sprawdzić. Jak nie masz opcoma, to poszukaj na forum kogoś z Twojej okolicy. Zresztą nie musi być opcom, Delphi i Wow Snooper chyba też te parametry odczytają. Poniższe parametry dotyczą moje corsy, ale myślę, że u Ciebie będą zbliżone. Edytowane 28 Listopada 2020 przez bogoes dodanie tekstu i zdjęcia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91378-corsa-d-tryb-awaryjny-przy-ni%C5%BCszych-temperaturach/#findComment-728064 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquarija Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 Mam dokładnie taki sam z tym samym modelem samochodu. Męczę się z tym od zeszłej zimy. Wymienili mi cewkę w aucie, sondę lambda, a problem nadal występuje. Znajomy zdiagnozował wstępnie, że to kwestia właśnie pedała gazu. Możesz mi napisać, jak ostatecznie rozwiązałeś problem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91378-corsa-d-tryb-awaryjny-przy-ni%C5%BCszych-temperaturach/#findComment-769718 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.