Skocz do zawartości

X18XE PB+LPG problem z odpaleniem, nie pali na 4 cylinder, brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opel Tigra Twin Top 1.8 Pb+LPG 2005, 270tk (120tk na LPG)- Sekwencja. Rozrząd około 50tk.

 

Problem występuje na Pb i LPG.

 

Wcześniej jakieś 4-5tys km:

Przy ujemnych temperaturach problem z odpaleniem. Odpalał i gasł. Po 3-4 razie odpalał ale trzeba było chwilkę poczekać żeby można było jechać inaczej po dodaniu gazu go dusiło, szarpało nim i mógł zgasnąć. Na ciepłym lub przy dodatnich +10 temperaturach nie było problemu.

Po wymianie cewki na nową (oryginał) i świec problem był ale słabiej odczuwalny.

 

Aktualnie:

Kilka dni temu podczas jazdy 160-180km/h stracił moc. Zauważyłem  jak zgasły kontrolki na przełączniku LPG/Pb. Po wyjęciu/włożeniu bezpiecznika można było dalej jechać na LPG jednak już max około 140km.h

Teraz na zimnym (nie ujemne temp.) silniku tak samo problem z odpaleniem. Na rozgrzanym też czuć przerwy w zapłonie i jest znacznie słabszy. Podczas jazdy słabo można odczuć przerwy w zapłonie ale wystarczy na chwile zdjąć nogę z gazu by po chwili przyspieszać i wtedy szarpie bardzo by po chwili znów było lepiej.

 

Wskazania błeów:

Car Scanner ELM OBD2 DTC

 P0421(19) Raw code: 042119 ECU: 11 Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie został ukończony od ostatniego resetowania      błędu., Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) OBDII: Warm up catalytic converter, bank 1 - efficiency below threshold

 C3072(1B) Raw code: 70721B ECU: 11 Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy

P1021(19) Raw code: 102119 ECU: 11 Status: Test się nie powiódł

 P0022(19) Raw code: 002219 ECU: 11 Status: Test się nie powiódł OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 2 - timing over-retarded

 C3895(04) Raw code: 789504 ECU: 11 Status: Test się nie powiódł

 U3111(7F) Raw code: F1117F ECU: 11 Status: Test się nie powiódł, Potwierdzona, Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu.

P0170 Raw code: 0170 ECU: 11 Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna OBDII: Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction

 P0304 Raw code: 0304 ECU: 11 Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci OBDII: Cylinder 4 - misfire detected

 P0110 Raw code: 0110 ECU: 11 Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor - circuit malfunction

P0100 Raw code: 0100 ECU: 11 Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - circuit malfunction

 

P0170 Raw code: 0170 ECU: 11 Status: Oczekująca OBDII: Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction

 P0304 Raw code: 0304 ECU: 11 Status: Potwierdzona OBDII: Cylinder 4 - misfire detected

 

Załączam zdjęcia -wykresy pracy silnika na LPG -przyspieszanie tuż po zwalnianiu czyli wtedy kiedy w trakcie jazdy problem się nasila -szarpanie.

 

Boję się, że problem polega na nieszczelności 4 cylindra.

Proszę o pomoc w diagnozie.

 

Pozdrawiam

 

Jacek

162856110_1834118553414343_4079989634193874878_n.jpg

163047371_3548691968592061_755195062187564383_n.jpg

163059948_262269018712155_5252245982293189133_n.jpg

163065945_1409649322718527_3689511628277131106_n.jpg

163117751_939066516632963_112843454483760420_n.jpg

163165813_497078411669766_1065394643921939574_n.jpg

163170369_240661537770325_1532527791068098108_n.jpg

163248513_460785125240100_8822483635699386168_n.jpg

164069778_2928693787414066_632634330602191_n.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92029-x18xe-pblpg-problem-z-odpaleniem-nie-pali-na-4-cylinder-brak-mocy/
Udostępnij na innych stronach

Dodam celem uzupełnienia, że dzisiaj jest słonecznie i temp 13 stopni. Po godz. 14 odpalałem to nawet sie nie zająknął i z minimalnym chwilowo odczówalnym spadkiem mocy  jechałem 180km/h. Mam nadzieje ze można wykluczyć problemy ze sprężaniem tzn zawory itp.

 

W dniu 21.03.2021 o 17:46, jackins napisał:

 P0421(19)

 

To jest problem z katalizatorem lub drugą sondą.

W dniu 21.03.2021 o 17:46, jackins napisał:

P0100

To przepływka

 

W dniu 21.03.2021 o 17:46, jackins napisał:

P0022

 

To problem z nastawnikiem wałka rozrządu na ssaniu a Ty go nie masz .

Więc albo jakieś zwarcie na sterowniku albo sterownik zwariował

 

Przepływke podmieniałem...bez zmian.

Lambda będzie w sobote to się zobaczy.

Bardziej mnie martwi sterownik, którego tez podejrzewam ze względu na niemal poprawną prace w wyższych temperaturach otoczenia.

 

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności