Gość jackins Opublikowano 21 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2021 Opel Tigra Twin Top 1.8 Pb+LPG 2005, 270tk (120tk na LPG)- Sekwencja. Rozrząd około 50tk. Problem występuje na Pb i LPG. Wcześniej jakieś 4-5tys km: Przy ujemnych temperaturach problem z odpaleniem. Odpalał i gasł. Po 3-4 razie odpalał ale trzeba było chwilkę poczekać żeby można było jechać inaczej po dodaniu gazu go dusiło, szarpało nim i mógł zgasnąć. Na ciepłym lub przy dodatnich +10 temperaturach nie było problemu. Po wymianie cewki na nową (oryginał) i świec problem był ale słabiej odczuwalny. Aktualnie: Kilka dni temu podczas jazdy 160-180km/h stracił moc. Zauważyłem jak zgasły kontrolki na przełączniku LPG/Pb. Po wyjęciu/włożeniu bezpiecznika można było dalej jechać na LPG jednak już max około 140km.h Teraz na zimnym (nie ujemne temp.) silniku tak samo problem z odpaleniem. Na rozgrzanym też czuć przerwy w zapłonie i jest znacznie słabszy. Podczas jazdy słabo można odczuć przerwy w zapłonie ale wystarczy na chwile zdjąć nogę z gazu by po chwili przyspieszać i wtedy szarpie bardzo by po chwili znów było lepiej. Wskazania błeów: Car Scanner ELM OBD2 DTC P0421(19) Raw code: 042119 ECU: 11 Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu., Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) OBDII: Warm up catalytic converter, bank 1 - efficiency below threshold C3072(1B) Raw code: 70721B ECU: 11 Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy P1021(19) Raw code: 102119 ECU: 11 Status: Test się nie powiódł P0022(19) Raw code: 002219 ECU: 11 Status: Test się nie powiódł OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 2 - timing over-retarded C3895(04) Raw code: 789504 ECU: 11 Status: Test się nie powiódł U3111(7F) Raw code: F1117F ECU: 11 Status: Test się nie powiódł, Potwierdzona, Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu. P0170 Raw code: 0170 ECU: 11 Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna OBDII: Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction P0304 Raw code: 0304 ECU: 11 Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci OBDII: Cylinder 4 - misfire detected P0110 Raw code: 0110 ECU: 11 Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor - circuit malfunction P0100 Raw code: 0100 ECU: 11 Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - circuit malfunction P0170 Raw code: 0170 ECU: 11 Status: Oczekująca OBDII: Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction P0304 Raw code: 0304 ECU: 11 Status: Potwierdzona OBDII: Cylinder 4 - misfire detected Załączam zdjęcia -wykresy pracy silnika na LPG -przyspieszanie tuż po zwalnianiu czyli wtedy kiedy w trakcie jazdy problem się nasila -szarpanie. Boję się, że problem polega na nieszczelności 4 cylindra. Proszę o pomoc w diagnozie. Pozdrawiam Jacek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92029-x18xe-pblpg-problem-z-odpaleniem-nie-pali-na-4-cylinder-brak-mocy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jackins Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 Dodam celem uzupełnienia, że dzisiaj jest słonecznie i temp 13 stopni. Po godz. 14 odpalałem to nawet sie nie zająknął i z minimalnym chwilowo odczówalnym spadkiem mocy jechałem 180km/h. Mam nadzieje ze można wykluczyć problemy ze sprężaniem tzn zawory itp.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92029-x18xe-pblpg-problem-z-odpaleniem-nie-pali-na-4-cylinder-brak-mocy/#findComment-733718 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 25 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2021 W dniu 21.03.2021 o 17:46, jackins napisał: P0421(19) To jest problem z katalizatorem lub drugą sondą. W dniu 21.03.2021 o 17:46, jackins napisał: P0100 To przepływka W dniu 21.03.2021 o 17:46, jackins napisał: P0022 To problem z nastawnikiem wałka rozrządu na ssaniu a Ty go nie masz . Więc albo jakieś zwarcie na sterowniku albo sterownik zwariował   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92029-x18xe-pblpg-problem-z-odpaleniem-nie-pali-na-4-cylinder-brak-mocy/#findComment-733834 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jackins Opublikowano 25 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2021 Przepływke podmieniałem...bez zmian. Lambda będzie w sobote to się zobaczy. Bardziej mnie martwi sterownik, którego tez podejrzewam ze względu na niemal poprawną prace w wyższych temperaturach otoczenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92029-x18xe-pblpg-problem-z-odpaleniem-nie-pali-na-4-cylinder-brak-mocy/#findComment-733844 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jackins Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Wygląda na to, że albo kable albo sam komputer jest winowajcą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92029-x18xe-pblpg-problem-z-odpaleniem-nie-pali-na-4-cylinder-brak-mocy/#findComment-734237 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.