Skocz do zawartości
Gość Anonymous

ciezko wchodzace biegi

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

 

Nabylem wlasnie Agile 2000rok z silnikiem z10xe i mam wrazenie, ze biegi wchodza dosc ciezko (szczegolnie w porownaniu do mojej Astry G :?: )

 

Widze, ze jest tu jakies rozwiazanie z linkami.

 

Da sie cos z tym zrobic ? cos wyczyscic, posmarowac itp ?

 

pozdr.

Damian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można ... się przyzwyczaić. Agila ma skrzynię z Jelcza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Potwierdzam! Dla przykładu w mojej niedawno zakupionej Agili 2001 1.0 skrzynia biegów najprawdopodobniej pochodzi z wczesnych egzemplarzy STARA :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Hej

Może to być spowodowane złą regulacją. Powodów oczywiście może być mnóstwo. Np. wybite poduchy silnika :) Trzeba zacząć od najprostszej rzeczy czyli regulacji

:pa:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Agila 04r. 1.0 benzyna + lpg -Mam problem ze skrzynią biegów a konkretnie z jej bardzo ciężką pracą . Biegi przy zgaszonym ( zimnym lub ciepłym silniku ) dają się wrzucać choć lewarek pracuje jak w smole , natomiast przy zapalonym silniku stojąc np. na światłach czasami nie da wrzucić żadnego biegu ( wydaje się że jak jest zimny jest lepiej niż jak silnik się zagrzeje ) ale wystarczy że autko pomału się toczy biegi wchodzą ( też ciężko ) , przez tą ciężką prace lewarka zdarzyło mi się że spadało cięgno od linki w kabinie . Zapuszczałem linki i przesmarowałem cięgna spreyem pod maską i w kabinie nie pomogło , więc zostało mi sprawdzić olej - okazało się że powinno go być 2,2 l a po spuszczeniu było go niecałe 1,5l. , kupiłem oryginał opel. Po wlaniu i przejechaniu paru km. jest praktycznie bez zmian (minimalnie lepiej ale są dalej problemy z wrzuceniem biegów na postoju) . Sprzęgło nie ciągnie i nie ślizga , biegi nie zgrzytają ( wsteczny troszkę ale to chyba normalka ) i wydaje się że nie potrzebują regulacji bo raczej trafiają w swoje miejsce. Może ktoś coś podpowie bo autkiem na się poruszać kobieta i zaczyna się problem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jedna z chyba wad tego autka. Ciężko wchodzące biegi to wina linek zmiany biegów, które po pewnym czasie ciężko chodzą - przesuwają się w pancerzu. Jedyna rada: wymiana linek i po kłopocie. Przy zakupie używki ugnijcie linkę i poruszajcie ją w pancerzu - powiina się łagodnie przesuwać. Jeżeli bedzie duży opór, to dalej po zamontowaniu linek biegi będą ciężko chodzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi mechanik zdrowo spsikał linki pastą miedzianą, dodatkowo rozebrałem tunel środkowy, tam wszystko przesmarowałem, napsikałem od tej strony w linki dużo wd40 i biegi wchodzą bardzo leciutko. Nie trzeba nic wymieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To normalka dla tego modelu - nic nie potrzeba smarowac, taki ma urok. Chodzi ciezko, ale jest na to patent wrzucajac biegi wolniej, nic nie szarpac i bedzie ok - w koncu to autko powolne miejskie.

Edytowane przez Fircyk81
§4 pkt. 4.4 regulaminu forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przesmarowaniu wszystkiego biegi wchodzą połowę lżej, także polecam.U siebie będę zabieg niedługo poprawiał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!

W mojej agilce też coraz gorzej wchodziły biegi, wsteczny od kilku dni wcale nie chciał wejść, miałam wrażenie jakby wszystko było w środku zatarte i usyfione ale nie było żadnych zgrzytów. Oddałam autko do mechanika i okazało się, że to mechanizm zmiany biegów. Mechanik wyczyścił, nasmarował i teraz zmieniam biegi dwoma paluszkami :-))

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Gabcia26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.