Skocz do zawartości

Przepływomierz, a dokladnie masa powietrza.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam!

 

Mam pytanie jaka powinna byc dla silnika X18XE1 masa powietrza na biegu jałowym, ktory oblicza przeplywomierz? Bylem u mechanika...(ktoregos z kolei...) i powiedzial mi ze mam do wymiany przeplywomierz bo mierzy on 9-10jednostek(nie wiem w jakich jednostkach sie liczy), a ten mechanik powiedzial mi ze powinno byc 14...nie mam zamiaru znowu wydawac kolejnej kasy bez sensu...Wiec chcialbym sie upewnic jeszcze bardziej czy to tam co walniety przeplywomierz czy nie... Na kompie nic nie wyszlo.

 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam pytanie jaka powinna byc dla silnika X18XE1 masa powietrza na biegu jałowym, ktory oblicza przeplywomierz? Bylem u mechanika...(ktoregos z kolei...) i powiedzial mi ze mam do wymiany przeplywomierz bo mierzy on 9-10jednostek(nie wiem w jakich jednostkach sie liczy), a ten mechanik powiedzial mi ze powinno byc 14...nie mam zamiaru znowu wydawac kolejnej kasy bez sensu...Wiec chcialbym sie upewnic jeszcze bardziej czy to tam co walniety przeplywomierz czy nie... Na kompie nic nie wyszlo.

 

 

Pozdrawiam

Jelsi przepławka mierzy niewłaściwe parametry komputer powinien zgłosić błąd.

Jakie masz objawy bo rozumiem ze błędu nie ma ??

 

XE1 miały to do siebie ze ecm miało częste błędy p0100 i p0110 (sam u siebie miałem takie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czasami przy zmianie biegu obroty strasznie szybko spadaja i wtedy mi szarpnie autem(ale nie zawsze tak jest nie wiem od czego to zalezy jedynie tyle ze wtedy nie przekraczam 3000obr), przygasa silnik ponizej 2000obr powyzej nie ma takiego problemu.

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Przepływka nie pokazuje żadnego błędu - chyba, ze kompletnie padnie ale wcześniej sie "znieczula".

Twoje objawy podpowiadają, że to może być przepływomierz.

Najlepiej poszukaj takiego mechanika (lub znajomego), który ma dobry przepływomierz -zamieńcie się i porównajcie prace silników.

 

Aha - i jak kupować to tylko oryginał (wiem, ze drogi ale na pewno przeżyje kilka zamienników)

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

podmienialem przeplywke tyle ze sprzedawca mowil ze jest 100% sprawna bo to uzywka, ale roznicy nie odczulem(mogla byc tak samo walnieta..) a takie pytanie czy przy zmianie przeplywki powinienem odlaczyc akku ? Bo tego nie zrobilem i zastanawia mnie to czy ma to jakis wplyw?

 

Dzieki za odpowiedzi pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Aku nie - wystarczy wyjąć kluczyk ze stacyjki.

A z tymi przepływkami to prawda - kilku kolegów kupiło bądź już popsute bądź sprawne zamienniki, które pochodziły parę miesięcy.

 

Zacznij od sczytania błedów.

 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

bledow nie ma...wyskoczyl tylko jeden jak sprawdzalem jak chodzi silnik bez przeplywki. PRzy odlaczonym przeplywomierzu jest duzo gorzej przy zmianie biegu szarpie i tak go przydusi i po krotkim czasie ma moc...

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku nie - wystarczy wyjąć kluczyk ze stacyjki.

A z tymi przepływkami to prawda - kilku kolegów kupiło bądź już popsute bądź sprawne zamienniki, które pochodziły parę miesięcy.

 

Zacznij od sczytania błedów.

 

Pozdrawiam

nie wystarczy przy walniętej przepływce mogła sie przestawić mapa i już będzie po wszytkim trzeba robić adaptacje nowej(trzeba w sensie że w niektórych przypadkach trzeba)

1. Rozbierz rurę dolotu i przysłoń np. kartonikiem połowę dolotu i zobacz co wtedy będzie czy nie ustaną problemy

2. Pomierz elektrycznie przeplywke bez diagnostyki tylko multimetr. Masz 4 pinową to 2&3 i miernik do reki.

włączony zapłon 0V

uruchomiony silnik ok.0,7v

przyspieszanie skok do 4V (juz przy 2,7V jest ok)

 

A i pytanie klucz rozumiem że te przepływki to oryginały ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

cze

mam podobny problem komp wyrzuca mi bledy p0100 p0110, niby przeplywomierz ale kupilem nowy podlaczylem i silnki chodzil prawidlowo ale po krotkiej jezdzie znowu to samo te same bledy, dodam ze jak odpale silnik wszystko jest ok dopiero gdy wskaznik tem dochodzi do ok 80 stopni zapala sie kontrolka awarii ale jak przegazuje to gasnie i pozniej zapala sie podczas jazdy i gasnie itd.

co moze byc, jakas slaba masa ?

 

na pinie 3 napiecie na biegu jalowym wynosi 0,7v , przy 4000 oborotach 1,8 v, na pinie 2 nie ma napiecia - mase do pomiarow bralem z aku

przeswietlijem wiazke z przeplywomierza do kompa jest ok ale nie wiem z kad leci + na przeplywomierz , sciagnalem schematy z netu ale zaden nie jest caly , i jeszcze jedno pytanie czy napis na kompie powinien byc taki sam jak na przeplywomierzu tzn na kompie mam 5WK90021706572160

90560476

 

a na przeplywomierzu

 

jest 5WK960690530463 PBTGF30

 

prosze o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności