Gość Mobilny46 Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Witam. Problem z Opel Vivaro 2.0 CDTI 2012r. Po usunięciu DPF przez magików auto zaczęło kopcić po miesiącu od usunięcia. Po odpaleniu silnika (zimnego) odpala bez problemu lecz po dodaniu gazu ciężko wchodzi na obroty przerywajac i kopcąc obficie. Po 5 minutach na wolnych obrotach problem ustaje i puszcza delikatnego dymka. Diagnostyka zrobiona problemy z 3 wtryskiwaczem. Zrobiona próba przelewowa wtrysk uszkodzony. Wymienione 4 szt. na nowe. Zostały zakodowane. Auto pracuje równo i cicho lecz objaw poszarpywania i kopcenia na zimnym w zakresie 1000-3000 obr pozostał. Czuć w wydechu niedopalone go diesla.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93345-opel-vivaro-20-cdti-kopci-nier%C3%B3wno-wchodzi-na-obroty/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Dpf usuniety, a zapychał się przez lejący wtryskiwacz który potem i tak wymieniłeś. Magicy wycieli i wyprogramowali? Jeśli wyprogramowali to zrobili to dobrze? Masz seryjne nastawy ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93345-opel-vivaro-20-cdti-kopci-nier%C3%B3wno-wchodzi-na-obroty/#findComment-740576 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mobilny46 Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Właśnie o to chodzi że to nie ja wycinałem i również nie ja obrabislem sterownik. Z tego co się zorientowałem to magik bierze oprogramowania od Ruskich xd Najpierw klient oddał gdzieś do wycięcia a potem dopiero zaczęło się dziać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93345-opel-vivaro-20-cdti-kopci-nier%C3%B3wno-wchodzi-na-obroty/#findComment-740579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 No ale Ty jako zleceniodawca dałeś to zrobić ?. Mniejsza zresztą o to. Teraz pytanie czy dobrze to wykastrowali. Z tego co widzę to nie. Kolejne pytanie czy gość to poprawi? A jeśli masz nowe wtryskiwacze a dpf jeszcze nie sprzedałeś to może warto do niego powrócić zakładając że ma kto serie wgrać. A jak nie to musisz znaleźć kogoś co sprawdzi czy jest to dobrze wykastrowane . Bo u ruskich to raczej reklamacji nie złożysz. No i do sądu też z tym nie pójdziesz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93345-opel-vivaro-20-cdti-kopci-nier%C3%B3wno-wchodzi-na-obroty/#findComment-740580 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mobilny46 Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Nie ja jestem właścicielem auta ani to nie ja zlecałem usunięcie. Do mnie przyjechał niedawno klient z tymi objawami kłócenia i nierównej pracy podczas podnoszenia obrotów. Zrobiłem diagnostykę i próbę przelewowa w której wyszedł uszkodzony 3 wtryskiwacz. Chciałem oddać je do sprawdzenia lecz nie szło ich zdemontować. Demontował je spec od głowic. Niestety w kawałkach. Więc zostały założone nowe wtryski lecz objaw kłócenia i przerywania pozostał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93345-opel-vivaro-20-cdti-kopci-nier%C3%B3wno-wchodzi-na-obroty/#findComment-740581 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Rozumiem. To teraz właściciel musi ustalić czy programowanie zostało dobrze wykonane. Jeśli nie to albo wraca do serii ( zakładając że jest taka możliwość) albo szukać kogoś kto to poprawi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93345-opel-vivaro-20-cdti-kopci-nier%C3%B3wno-wchodzi-na-obroty/#findComment-740582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mobilny46 Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Kilka miesięcy temu właściciel nie słuchał mojej rady dotyczącej usunięcia DPF przez firmę PROFESJONALNĄ. Z tego co jeszcze mówił to zaczęły szaleć zegary odrazu po wycięciu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93345-opel-vivaro-20-cdti-kopci-nier%C3%B3wno-wchodzi-na-obroty/#findComment-740583 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Ja tam do dziś uważam że dpf przy sprawnym aucie to nic strasznego (choć sam prawie do głowy dostałem szukając przyczyny częstego wypalania) to taki wyznacznik kondycji silnika. Może taka firma profesjonalna się podejmie, choć nie wszyscy chcą po kimś poprawiać i brać za to odpowiedzialnosc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93345-opel-vivaro-20-cdti-kopci-nier%C3%B3wno-wchodzi-na-obroty/#findComment-740584 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mobilny46 Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Ja też nie jestem zwolennikiem. Moim zdaniem jeżeli coś jest na wyposażeniu pojazdu to powinno na nim zostać. Właściciel musi sam się teraz starać żeby wyprostować temat. Chociaż wątpię że bez firmy PROFESJONALNEJ się obejdzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93345-opel-vivaro-20-cdti-kopci-nier%C3%B3wno-wchodzi-na-obroty/#findComment-740585 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.