Skocz do zawartości

Nagły spadek mocy, nietrzymanie obrotów, gaśnięcie i problemy z odpaleniem - Astra G 1.6 8V 75KM 55kW.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

No więc owa astra zachorowała tydzień temu podczas normalnej jazdy. Nagle utraciła praktycznie całe przyśpieszenie (prędkość jako tako potrafiła utrzymać aczkolwiek zwiększyć już nie) oraz było można odczuć lekkie drganie? coś jakby obroty były zbyt niskie ale nie aż tak mocno. Od razu stanąłem na najbliższym możliwym miejscu i wrzuciłem na luz no i wtedy już obroty spadły do około 400/500 aczkolwiek można było je zwiększyć dodając gazu. Na szybko przełączyłem na benzyne by sprawdzić czy jest tak samo i nic się nie poprawiło. Jak puściłem pedał gazu to już auto zgasło i nie chciało odpalić ani na benzynie ani awaryjnie na gazie. Po jakimś tam czasie stania zaczęła odpalać ale to trzeba było dość długo kręcić natomiast obrotów jak nie trzymała tak dalej tego nie robiła chyba że trzymało się pedał gazu bo gdy już się puściło to tak jak wspomniałem gasł silnik. Totalnie nie mam pojęcia co mogło pójść. Z rzeczy które zostały sprawdzone to świece, zawór EGR (chociaż on to chyba za wiele by z tym nie miał wspólnego no ale komputer pokazał błąd to tak profilaktycznie spojrzałem) i odma. Do oleju dostała się minimalnie woda aczkolwiek nie dużo natomiast powstało masło w wężykach i w okolicach korka pod pokrywą zaworów od jeżdżenia na krótkie dystanse przy użyciu LPG. Aktualnie  astra odpala tylko raz po czym pracuje w miarę "normalnie" przez 3 sekundy i gaśnie - potem już w ogóle nie odpala i trzeba poczekać jakiś czas (z reguły 20 min około i potem topornie przy użyciu pedału gazu wstaje). Zalecenie mechanika to wymiana sondy (co jutro uczynię ) aczkolwiek nie jestem w 100% przekonany iż to ona może być winowajcą więc zwróciłem się o pomoc/sugestie tutaj :)  

Z góry dziękuje za jakiekolwiek chęci pomocy ponieważ nie na rękę mi trochę teraz oddawać auto do mechanika :)

 

25 minut temu, Rejko393 napisał:

Do oleju dostała się minimalnie woda aczkolwiek nie dużo natomiast powstało masło w wężykach i w okolicach korka pod pokrywą zaworów od jeżdżenia na krótkie dystanse przy użyciu LPG.

Lpg nie ma nic wspólnego z masłem.

Krótkie odcinki ta.

 

 

25 minut temu, Rejko393 napisał:

Zalecenie mechanika to wymiana sondy

 

Na jakiej podstawie ?

Pomierzył pracę sondy?

A sonda nie pracuje na zimnym od razu tylko po chwili więc nie ma na to wpływu.

Jakie błędy są obecne .

 

Najpierw sprawdź czy sterownik widzi wał korbowy.

Ja wyglądają świece podczas takiego odpalania.?

Jakie masz ciśnienie paliwa?

25 minut temu, Rejko393 napisał:

zawór EGR (chociaż on to chyba za wiele by z tym nie miał wspólnego no ale komputer pokazał błąd to tak profilaktycznie spojrzałem)

I co z tego oglądania wywniosowałeś?

Pewnie nic bo na oko to chłop w szpitalu umarł.

Trzeba komputerem diagnostycznym sprawdzić jego wartości przy odpalaniu.

Sprawdzić zaworek par paliwa

A do tego jak zakończyla się awaria w Twoich poprzednich postach bo dokończyłeś tematu którego sam założyleś

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności