Skocz do zawartości

Opel Movano B, 2.3, 150 KM - Problem z kontrolką check engine


Gość rrhoads

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów!

 

Od niedawna stałem się posiadaczem Opla Movano B, Rok 2013, 150 km.

Oczywiście po zakupie zawsze coś człowieka zaskoczy.

 

Ogólnie auto chodzi bardzo dobrze, natomiast parę dni temu wyskoczył mi check engine Sprawdź Wtryski, a po dalszej jeździe Usterka Wtrysku+Kluczyk+check engine+STOP.

Auto dalej prowadziło się tak samo jak przed tymi komunikatami.

 

Pojechałem sprawdzić na diagnostyce do dobrego mechanika co to za błąd i komputer podał:

P0402 - Wykryty nadmierny przepływ przy recylkulacji spalin "A"

P242F - Ograniczenie Filtra cząstek stałych silnika diesla -akumulacja sadzy.

 

Mechanik nie miał czasu się tym zająć bo miał masę innych aut ale powiedział, że przyczyna tkwi w EGR jego zdaniem.

Pojechałem do kogoś innego, kto to rozebrał i okazało się że EGR był już czyszczony i wygląda OK.

 

Więc... hm...co może być przyczyną pojawiania się tych błędów?

Możecie coś podpowiedzieć, by nie rozkopywać całego auta w poszukiwaniu winowajcy? Auto tak jak pisałem, pomimo tych błędów

jeździ tak samo.

 

Pozdrawiam,

Maciej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Błąd od EGR może być spowodowany tym błędem od DPF. Sprawdź zapelnienie DPF i co pokazuje czujnik ciśnienia 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcin za trop - a jak można sprawdzić zapełnienie PDF? Pewnie trzeba jechać na kolejną diagnostykę do jakiegoś serwisu, czy może jakoś w przydomowym warsztacie by się udało sprawdzić?

 

I jeszcze jedno pytanie - jeśli auto jeździ naprawdę dobrze tzn nie czuje spadków mocy, normalnie pracuje to czy pomoże przegonienie go, żeby przedmuchać ten DPF? Czy lepiej tego narazie nie robić

Edytowane przez rrhoads

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz elm i darmowy program to będziesz miał wgląd do DPF. Koszt jakieś 20-50 zł . Co do przedmuchania to najpierw sprawdź jego stan i szczelność 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, mam już aplikacje i program tylko co teraz sprawdzić dokładnie? Jak sprawdzić ten Dpf?

 

sprawdzałem na aplikacji różne wartości ale nie mogłem znaleść parametru który odpowiada za przepustowość dpf

Edytowane przez rrhoads

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wybierasz w opcjach przed połączeniem z autem rodzaj komunikacji. W opcjach masz jaki do Ciebie pasuje. Jeśli nie ma w spisie to bierzesz ten co jest zalecany. Potem dajesz listę wszystkie czujniki i jedziesz na dół aż znajdziesz wartości które Cię interesują. A check od czego Ci na elm wyskakuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności