Reynald Opublikowano 21 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2022 Dzień dobry. Jakis czas temu w aucie rozleciał się alternator, zatarły się łożyska, urwało się sprzegięłko plus zatarte wszystkie rolki osprzętu. Kupiłem nowy Hella 120a, nowe rolki i po zamontowaniu nowy zaczął dymić po minucie. Okazało się, że jeden z dwóch przewodów masowych na nakrętkę 8 był złamany, zarobiłem go na nowo ale mam wrażenie, że dalej gdzieś jest problem bo nowy alternator dość szybko się grzeje. Może to wina tego, że na starym rozładował się praktycznie alternator i alternator jest teraz dość obciążony? Sprawdzałem masę akumulatora, klemy, przewód plusowy do alternatora i wydaje się być wszystko ok. Jednak 2 minuty po odpaleniu ta gruba szpilka na alternatorza, do której przykręcamy przewód plusowy robi się gorąca. Czy to normalne? Możliwe, że akumulator kończy żywot i robi zwarcie? Boję się, że nowy alternator szlag trafi. Odpinałem równiez sterownik świec bo czytałem, że on też potrafi robić zwarcie. Macie propozycje co jeszcze warto sprawdzić, od czego zacząć? Może miernikiem można to dobrze sprawdzić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95092-19-cdti-nowy-alternator-grzeje-si%C4%99/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 21 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2022 Zawieź aku do sprawdzenia i się dowiesz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95092-19-cdti-nowy-alternator-grzeje-si%C4%99/#findComment-754573 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.