Skocz do zawartości

Astra H kombi z18xer skrzynia F17 regulacja biegów (po wymianie poduszek silnika)


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tytule, wymieniałem ostatnio wszystkie poduchy silnika (https://forum.opel24.com/topic/95583-wyimana-wszystkich-poduszek-silnika-astra-h-na-przykładzie-z18xer-kombi/#comment-763151) i po tej wymianie znikło chaczenie 4 biegu ale z kolei wchodziły z takim wyraźnym oporem, jakbym na chama musiał je wrzucać, podczas toczenia się czasami 2 nie chciała wejść wgl i inne dziwne rzeczy, zatem postanowiłem wyregulować sobie biegi.

Rzeczy potrzebne do tego zabiegu:
torx 50 (jak nie masz to np 40 albo 45 da rade, ja nie miałem i udało mi się 40 odkręcić i dokręcić)
przedłużki, ze 2 długie jakieś (ja uzyłem długiego śubokreta, przedłużki i grzechotki na śrubokręt)
lewarek bo trza podnieśc auto, i to wysoko aby sie wgramolic pod niego i operować


Wpierw trzeba zablokować lewarek w pozycji serwisowej (na maska w lewo), tam są otwory, trzeba w nie coś włożyc, np gwódź albo wiertełko. Nic drewnianego (ja włożyłem pedzelek) nie wytrzyma i się  rozleci i uperdzieli wszystko, musi być metalowe i się tam zmieścić. następnie chyc pod auto i lokalizujemy śrube od cięgna  biegów, trzeba ją zluzować. Nie odkręcić tylko poluzwować, jest lekko dokręcona więc nie powinno być problemu, ja dałem rade grzechotką 1/4. Następie uciekamy pod maske, dla wygody można zdjąć aku z podstawą, tam jest taki koreczek ze sprężyną, trzeba bujać cięgnem przód/tył i na boki lekko aby dało się go wcisnąć, wchodzi tylko w jedną pozycję. Mi chwile zajęło zanim go złapałem, miałem duże przesunięcie (obrócenie). Jak złapie, wciśnie się to chyc pod auto i dokręcamy śrube od cięgna, na necie znalazłem 15 niuta ale szczerze to tyle ile 1/4 siły macie i dacie rade to śmiało można, dosyć duża ta śruba więc wytrzyma. Następie luzujecie korek, trzeba go wyciągnać tak jak jak był, jak nie idzie to wyjmujecie gwoździa czy co tam wsadziliście przy lewarku i wtedy powinien wyjść, ja nim pokręciłem i sam wyskoczył. Po regulacji zrobiłem przejażdzkę, poprawa jest ogromna, biegi w astrze zawsze wchodzą mniej gładko niż w jakimś lupo czy corolli ale jest lepiej niż było, zatem misja zakończona sukcesem. jak mieliście zerwane poduchy to zalecam za jedną robotą przy wymianie to podregulować, roboty na 15min max a rezultaty wysoce zadowalające. 

Dałbym jakieś foty ale cały czas mam jakiś limit 95kb na załaczniki, zatem daje link do mojego dysku google

https://drive.google.com/drive/folders/1y8UsLKP9He4bL0QhcoEf0z3qJyVhiLNH?usp=sharing

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności