Skocz do zawartości

Wyimana wszystkich poduszek silnika astra h na przykładzie z18xer kombi


Rekomendowane odpowiedzi

w kazdym poście opisze krótko wymiane każdej z poduszek z fotkami, dla uproszczenia, wpierw najłatwiejsza:

PODUSZKA Z PRZODU SILNIKA:
Filozofii tutaj nie ma, potrzebne:
-nasadka etorx e18 
-nasadka 16
-nasadka/płaski do kontru śruby 16
lewarek do podniesienia silnika

ponieśc silnik, z centymetr czy dwa, zeby zaraz cała rama sie z silnikiem nie podnosiła. nie ma znaczenia odkręcić najpierw śruby silnika czy poduszki. jak nie masz krzepy w łapie szykuj rureczki, śruby są konkretnie dokręcone i też konkretnie trzeba je sporwrotem dokręcić.na przenidnich zastosowałem klej do gwintów niebieski, później już się z tym nie bawiłem, taka siła dokręcenia że nie ma sensu raczej i fabrycznie też nie było.  śrube poduszki mozna dokręcić na wiszącym silniku (za radą mechanika). 

napisze tutaj i nie bede sie powtarzał, da się to zrobić normalnymi nasadkami, ale te sruby są tak doyebane że nie ryzykowałbym obrobienia się łba a nasadek wiele nie potrzeba, warto zainwestować. niby siła dokręcania na necie jaką znalazłem to 55 niuta ale na bank było skręcone o wiele więcej :)

306763757_635323271639446_4517005864247815405_n.jpg

306916049_1534229973672827_3010913588308567505_n.jpg

307258730_632456641649882_2607906746773211783_n.jpg

307278214_748494649584407_6044288168188664472_n.jpg

307286105_933409064284952_5560108006706101101_n.jpg

PODUSZKA TYLNA SILNIKA/SKYRZNI
 

pies trącał pana inżyniera co to projektował, a konkretnie dostęp od góry do dwóch śrub kontrujących. ledwo palca wsadzi, nasadka wejdzie ale nasadka z grzechotą już nie, bez fantazji i kombinowania nie da rady...
co potrzebne:
-długi torx 55
- nasadka 16
-klucz płaski 16 do skontrowania nakrętki śruby bocznej i górnej bocznej
-klucz płaski 19 do skontrowania nakrętki śruby głownej na torx, ja znalazłem taki gięty boczny ale zwykłym też podejdzie

króko, podnieśc silnik, odkręcić po koleii każdą ze śrub, trzeba się wygimnastykować aby je skontrować, jak wyzej nasadka wejdzie, nasadka z grzechotką nie. mi się udało od góry złapać płaską 16 tą śrube górną boczną, jest to wykonalne tylko trzeba przytrzymać ją jakby od góry, taki kąt 45 stopni na nakrętke otwartą stroną i idzie przytrzymać. 19 kontruje się bez problemu, dostęp kluczem jest "bezproblemowy". zdjęć nie robiłem bo nie było miejsca niestety, nakrętki przechodza przez sanki więc wszystko po omacku. na filmie z yt (https://www.youtube.com/watch?v=dVBzVkbRzgg&ab_channel=FixandDrive) jest to zobrazowane lepiej. u mnie nad poduszka w środku sanek był nalot powierzchnowej rudej, od razu zabezpieczyłem. najgorzej wymienialna poduszka w oplu

 

306517360_536521604906516_5644153513349344171_n.jpg

306997920_561278289086740_2800595517158709919_n.jpg

307539263_602819887985837_1987234511799018881_n.jpg



fotki w lepszej jakości na dysku google:
https://drive.google.com/drive/folders/125JyIsC7SPQ5n7AgmwvufriASILF_6k6

Edytowane przez mateusz101195

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODUSZKA LEWA (POD AKUMULATOREM)

prosty dostęp, wystarczy zdjąć aku czego tutaj nie bede opisywał, potem jest wszystko na wierzchu. niestety przechodzi śruba poduszki przez podłużnice i wychodzi przy nadkolu, zatem koło i nadkole część przednia do zdjęcia>
potrzebne:
-torx 55
-nasadka 13

-nasadka e14

-nasadka e16

wymontować aku z podstawą. poduszka trzyma się do takiego wspornika na 3 śuby, e16, odkręcić. sam wspornik też trzeba odkręcić, trzyma się na e14, trzeba go odkręcić jak jeszcze poduszka jest w "gnieździe", inaczej nie wyjmie, ale wychodzi bez problemu. łape poduszki odgiąc na bok i ta śruba prawieże pod łapą też się odkręci. poduszka do ramy trzyma sie na 4 śrubach e14, odkręcić. po drugiej stornie w nadkolu jest wylot gwintu z poduszki, nasadka 13. wykrecic łape, wkręcić w nowa poduszke, da sie tylko w jeden sposób bo ma gwin kontrujący. włożyc, zakręcić aż w łokciu strzeli i gotowe. 

306865434_8069755416431768_7792276485583520974_n.jpg

306869390_424698239818032_717900063766084740_n.jpg

307019899_471173398244591_1981611702599755013_n.jpg

307269887_3301469186839755_1709184252798938831_n.jpg

307524027_597593002025369_3776614494573265264_n.jpg

307616416_493914176075431_6618869376458444614_n.jpg

PODUSZKA PRAWA POD FILTREM POWIETRZA:


trza zdjąc filtr powietrza, trzyma się na torxa, rozmiaru nie pamiętam ale ja go zawsze płasikim odkrecam. i elastyczny łącznik do łapacza, rura od przepustnicy moze zostać

potrzebne:
-nasadka e16
-torx 55

łapa trzym się na 3 śrubach, poduszka podobnie na 3. odkrecić wszystkie, wyjąc poduche, odkrecić łape, wkręcić w nową, zamontowac, poduszka zmienionam robota na 15min. naturalnie silnik przy wszystkich poduszkach musi być uniesiony,

Protip który znalazłem w necie:
po zamontowaniu wszystkich poduszek, poluzować śruby od łap poduszki lewej i prawej,  nie odkręcić tylko wyraźnie poluzować, uruchomić silnik, dać mu popracować aby się "ułożył" i dopiero dokręcić śrube. ROBIĆ TO NA PŁASKIEJ DRODZE NAJLEPIEJ W POZIOMIE, JAK ZROBISZ TAK NA KOBYŁKACH/LEWARKU TO NIC Z TEGO NIE BĘDZIE. U mnie od razu po wymianie zaobserwowałem mini drgrania więc zrobiłem jak wyżej i się uspokoiło, łapy się ułożyły optymalnie i jest fajnie. ogólnie wymiana wszystkich poduszek na kobyłkach 2-3 godzinki na luźie, nawięcej roboty z tylną bo dostęp makrabryczny. za poduchy z potrzebnymi narzedziami (nasadki etorx i długi torx) dałem niecałe 400ziko, stan na wrzesień roku 22, firmy corteco (przód prawa tył) i febi (lewa). 
 

306913455_493781742593266_6579994317430568373_n.jpg

306850787_1156864985183323_7433748471072149214_n.jpg

fotki w lepszej jakości na dysku google:
https://drive.google.com/drive/folders/125JyIsC7SPQ5n7AgmwvufriASILF_6k6

Edytowane przez mateusz101195

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wymieniałem bo zobaczyłem że przód jest stary (wszystkie poduszki fabryka 08 rok). ostatnimi czasy zauważyłem żę jak szybciej puszcze sprzęgło (nie strzele tylko szybciej psuzcze) to jest takie jeb w podłodze. jak widać poduszki swoje przeżył, po wymianie komfort podniósł się znacząco. polecam i pozdrawiam 

306731973_462780722459114_7694364713944780233_n.jpg

306798570_977444826987319_1385042859713070280_n.jpg

fotki w lepszej jakości na dysku google:
https://drive.google.com/drive/folders/125JyIsC7SPQ5n7AgmwvufriASILF_6k6

Edytowane przez mateusz101195

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerwana była tylna i ta pod akumulatorem, od rozrządu i przód poparcialy, mocniej lub mniej ale jednak. Guma 14 lat, ma prawo się zamortyzować. Ciekawostka taką że miałem czasem problem z wrzuceniem 1-2, potrzebowały więcej siły do wbicia biegu. Teraz po wymianie poduszek wchodzą praktycznie bez oporu, więc silnik musiał się lekko podnieść czy coś 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daje linka do wszystkich fot co zrobiłem do mojego dysku google, dostępy nadane
https://drive.google.com/drive/folders/125JyIsC7SPQ5n7AgmwvufriASILF_6k6?usp=sharing

zdjęcia są w lepszej jakości, oryginalne z aparatu, rozdzielczość jakieś 4k więc można se przybliżać dowoli wszystkie pęknięcia itp XD 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, po te biegi nie wchodzą tak jak bym chciał po wymianie tych poduszek, co prawda 4 nie chaczy ale teraz wszystkie wchodza jakoś tak z wyraźnym oporem więc postanowiłem wyregulować sobie biegi w asterixie, zrobie o tym osobny post, później wkleje tutaj linka do niego. Po regulacji wszystko w porządeczku, wchodzą jak w masełko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności