Skocz do zawartości

Astra J , 1.4T , nie odpala za pierwszym , czasami słabsza moc


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez iskra222,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , posiadam Astrę J , 2014 r, 1.4 Turbo 140 km . Samochód kupiłem już z pewnymi problemami (wiem, mój błąd , żal mam wyłącznie do siebie) , auto posiada 2 usterki , jest to kłopot z odpalaniem oraz często gubi moc podczas jazdy

 

Jeśli chodzi o odpalanie to często nie uda mu się zapalić za pierwszym razem , nie wiem czy każda Astra ma tryb "podtrzymywania kręcenia rozrusznikiem ?" moja to ma , i nie ważne czy kręci całe 3-4 sekundy na tym podtrzymaniu , czy po prostu po sekundzie zrobię kluczyk w pozycje "zero" , za drugim przeważnie odpala od strzała (raz albo dwa razy mi się zdarzyło że musiałem więcej razy kręcić po przejechaniu krótkiego odcinka) , generalnie wykluczył bym chyba problem z ciśnieniem paliwa bo gdy samochód jest odpalony ,auto zgaszę i po sekundzie chce odpalić to przeważnie i tak za pierwszym razem nie odpali , dopiero za drugim , i mogę tak robić w kółko na postoju . Nie ma różnicy czy auto jest rozgrzane czy zimne , oraz czasami jest tak że 2 dni jest wszystko okej , mogę go odpalać i gasić po 10 razy przez cały dzień , zawsze pali za pierwszym , a jak go coś "strzeli" to znowu nie odpala.

 

Drugi problem jest taki że auto czasami gubi moc , tak jak by nie działało chwilami turbo. Auto potrafi jechać normalnie , wkręca się na obroty i przyspiesza idealnie , po czym nagle czuć jak by brak mocy , jak by nie było turbiny , po przejechaniu np. kilometra jest znowu wszystko okej , i auto jedzie normalnie (raz gdy był brak mocy , wcisnąłem pedał gazu do końca i przytrzymałem to wyskoczył po chwili "awaria pojazdu..." błąd p0299 , auto zgasiłem , odpaliłem , ruszyłem dalej w drogę , przez jakieś 3 minuty nie było mocy po czym wszystko wróciło do normalności i mogłem kręcić do 5-6 tyś obrotów , auto jechało i rozpędzało się tak jak trzeba) , dodam że wymieniałem kolektor wydechowy bo poprzedni był pęknięty i strasznie gwizdało (kolektor nowy z garretta , turbo zostało stare)

 

Myślę że te dwa problemy mogą mieć jedno wspólne dno , wiec postanowiłem je opisać . Oczywiście błędów żądnych nie ma

 

Samochód NIE posiada instalacji gazowej

 

Sprawdzone zostało : Grzybek dolotu , odma , zawór kierunkowy przy turbinie , szczelność dolotu poprzez sprężone powietrze

 

Podmieniane było : Cewka , Czujniki położenia wałków ssący i wydechowy , czujnik położenia wału

 

Wymienione było : Kolektor wydechowy , Akumulator , Świece , czujnik temperatury płynu chłodniczego (komputer pokazywał czasami -40 stopni płynu chłodniczego przez sekundę przy odpalaniu)

 

Zastanawia mnie jeszcze fakt że jest błędne wskazanie temperatury otoczenia na komputerze po OBD2 (komputer TEXA) , a na wyświetlaczu pokazuje normalną temperaturę zewnętrzną , czy jest jakiś inny czujnik czy o co chodzi ?

 

Parametry przy odpalaniu nie pokazały nic dziwnego , podczas jazdy nie sprawdzałem bo czasami brak mocy wyskakuje po przejechaniu 100km a czasami po 5km

 

Przychodzi mi do głowy jeszcze czyszczenie przepustnicy , i wymiana tego czujnika temperatury zewnętrznej ,ale to chyba nie ma nic wspólnego z odpalaniem? , za każdą odpowiedź i pomysł będę dozgonnie wdzięczny bo na prawdę przyjemnie się tym autkiem jeździ , ale zaczyna mnie wykańczać psychicznie 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez iskra222

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95674-astra-j-14t-nie-odpala-za-pierwszym-czasami-s%C5%82absza-moc/
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dzień dobry udało się rozwiązać problem z odpalaniem ?
Również mam taki problem co jakiś czas nie chce odpalić za pierwszym razem kręci rozrusznik a nie odpali dopóki nie przekręcę kluczyka na 0 i 2 raz zapale odpala zawsze błędów brak 

 

I co do tej pory sprawdziłeś?

 

Wymienione wszystkie przekaźniki pod maską , wymieniony czujnik położenia wału, wymieniony  moduł pompy , wymieniony czujnik temperatury sprawdzona kostka stacyjki umyta przepustnica sprawdzone ciśnienie pompy 
Mam wrażenie w że cieplejsze dni albo na ciepłym silniku zdarza się to częściej 

 

 

Masz tam KZFR .Jak się prawa przedstawia z czujnikami ? Filterki są ściągnięte?Sprawdzał ktoś iskrę ?

 

Mam zmienne fazy rozrządu a one   wpływają coś na odpalanie ? silnik dobrze chodzi równo i nie brakuje mu mocy.  iskrę ciężko sprawdzić bo nie wiadomo kiedy nie będzie ciachał odpalić . Czasem 20 razy pod rząd można zapalać i za każdym razem zapali kiedyś przez 2 tygodnie miałem spokój 

 

 

Witam wiadomo co było zrobione bo też mam ten problem  że pali za drugim razem panie Konradzie

 

Jeszcze nie doszedłem jaka to jest przyczyna ale mam podejrzenie na układ paliwowy 

 

 

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika sprawdził impulsatory na KZFR były dobrze ustawione i wymienił przepustnice bo pokazywała dziwne parametry, ale dalej to samo nie odpala za każmy pierwszym  razem .
Już mi się powoli kończą pomysły co morza jeszcze sprawdzić, po parametry wszystkie ma dobre .

 

Cześć, osobiście borykam się z tym problemem od czasu kupna auta, próbowałem po sieci znaleźć jakieś rozwiązanie problemu. Jednemu koledze zza oceanu udało się rozwiązać ten problem, w skrócie podobnie jak tutaj w losowych momentach nie odpalał mu za pierwszym, podejrzenia kierował w stronę pompy bo parametry ciśnienia mu się nie podobały. Natomiast użytkownicy początkowo doradzili wymianę evap (nie pomogło). Następnie doradzili mu wymianę czujnika temperatury zarówno tego w kolektorze wodnym jak i tego w chłodnicy. Dla niego okazało się to strzałem w dziesiątkę bo problem przestał występować, co ciekawe komputer pokazywał dobre odczyty. Z rozmów użytkowników wyczytałem że owe czujniki przyczyniają się do dobierania mieszanki A/F.

Cytat

Your coolant temp sensor issue may be causing it as well. If the car thinks it's really cold or really hot and it isn't, the A/F mixture will be off.


W przyszłym tygodniu planuję takowe czujniki wymienić, będę dawał znać o rezultatach.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności