Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry.

Wymieniłem lewą końcówkę drążka kierowniczego (stara wybita była)  na nową o identycznej długości pod gwint. Wymiana na kanale oczywiście bez podnoszenia koła aby mi nie ruszyło się na boki. Po wybiciu starego na identyczną długość wkręciłem nowy i wsadziłem w zwolnicę. Niby 1:1, a po uruchomieniu pojazdu i jeździe idealnie do przodu kierownica nie była już w poziomie tylko lekko w lewo aby jechać na przód. Oczywiście po puszczeniu kierownicy ściąga delikatnie na lewo. Reset ESP oczywiście wykonałem skręcając maksymalnie lewo, prawo.

Na logikę wynikało z tego, że to lewe koło trzeba z tyłu wysunąć aby nie ściągało. Wyjąłem ponownie samą nową końcówkę ze zwolnicy i wykręciłem z jeden obrót. Po włożeniu okazało się, ze kolo kierownicy jest jeszcze bardziej nie w poziomie tylko w lewo. Ściąganie nadal. Powróciłem do tego co było.

I nie wiem teraz czy aby to wyregulować to po prostu wkręcić/wykręcić ten sam drążek łączący końcówkę z maglownicą i czy kręcenie tym prętem powoduje takie rozregulowanie ? Jak ten pręt (drążek kierowniczy) wykręcam z założonej końcówki drążka aby koło tyłem wypchnąć to czy automatycznie on wkręca się tam w maglownicę w tej gumie osłonowej i nic to nie daje ?

 

Dziękuję za wszelką odpowiedź jak to samemu wyregulować na poziom.

M.K.

Open Meriva A 1.4 benzyna

 

Edytowane przez silos

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96207-meriva-a-2008-ustawienie-zbie%C5%BCno%C5%9Bci-lewego-ko%C5%82a/
Udostępnij na innych stronach

Sam drążek w maglownicy jest na przegubie kulowym więc to nie zmienia zbieżności. Chyba że się wykręcił z listwy i wtedy nim kręcisz. Sprawdź zdejmując osłonę.

6 godzin temu, silos napisał:

Reset ESP oczywiście wykonałem skręcając maksymalnie lewo, prawo.

To nic nie zmienia i piszesz pewnie o EPS

Regulacja nie polega wyjmowaniu sworznia drążka tylko na kręceniu nim gdy jest wpięty do zwrotnicy.

Czyli luzujesz nakrętkę kontrujacą  i kluczem 10 chyba kręcisz samym drążkiem.

Wtedy następuje wkręcanie sworznia lub jego wykręcanie

 

Dzień dobry i dziękuję.

Tak przepraszam za EPS.

Tak zrobiłem też tak, że przy włożonej w zwolnicę nowej końcówce drążka odkręciłem śrubę kontrującą i wykręcałem lewy drążek kierowniczy przy podniesionym kole tak aby tył tego koła wypchnąć aby nie ściągało w lewo. Nic to jednak nie dało. Nadal kierownica nie ma poziomu.

Sprawdzę jeszcze co się kryje pod osłoną gumową drążka lewego przy maglownicy.

 

Za każdym razem po pokręceniu drążkiem trzeba przetoczyć auto kilka metrów do tyłu i z powrotem i wtedy patrzeć jak się układa kierownica.

Do tego regulację robi się na postawionym na kołach aucie

 

Dzień Dobry.

Na kanale na ustawionym na kołach pojeździe odkręciłem nakrętkę kontrująca końcówkę drążka kierowniczego lewego i zamiast wykręcać drążek kierowniczy jak poprzednio robiłem teraz wkręciłem kilka obrotów. Kierownica jest w poziomie. Delikatnie na prostej drodze ściąga nadal w lewo. Pewnie jeszcze trzeba wkręcić z część obrotu.

Chciałem jeszcze dopytać:

1. Jakie są parametry nakrętki M10 (na klucz 17) końcówki drążka? Zwykła ze standardowym gwintem nie pasuje.

2. Jeżeli chciałbym rozbić i wymienić pierścienie ABS z przodu to w celu wysunięcia zewnętrznej części półosi wystarczy wyjąć końcówkę drążka kierowniczego, wykręcić i wyjąć dwie śruby łączące amortyzator ze zwolnicą (wcześniej zaznaczając rylcem położenie zwolnicy względem amortyzatora aby zachować przechył koła w pionie), a następnie mocno odchylić zwolnicę aby półoś wyszła ?

Dziękuję za odpowiedź.

 

 

12 minut temu, silos napisał:

2. Jeżeli chciałbym rozbić i wymienić pierścienie ABS z przodu to w celu wysunięcia zewnętrznej części półosi wystarczy wyjąć końcówkę drążka kierowniczego, wykręcić i wyjąć dwie śruby łączące amortyzator ze zwolnicą (wcześniej zaznaczając rylcem położenie zwolnicy względem amortyzatora aby zachować przechył koła w pionie), a następnie mocno odchylić zwolnicę aby półoś wyszła ?

Nie wiem czy się opłaca wymieniać zębatkę i za jakiś czas przegub.

Taniej bo na dłużej jest wymienić przegub napędowy z nową zębatką.

Jak odkręcisz śrubę mocującą   sworzeń zwrotniczy i naciśniesz na wahacz  to też wyciągniesz przegub napędowy z piasty ,odchylając całego Macpersona z piastą

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności