Marcin 83 Opublikowano 6 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 Witajcie , przedstawię przebieg demontażu turbosprężarki , część fot może być nie po kolei z racji tego że dopiero przy składaniu zacząłem robić foty tak aby przedstawiać kolejne kroki. Więc na fotkach mogą być zamontowane elementy które już na danym etapie są ściągnięte . Będą nam potrzebne standardowe klucze typu mały zestaw 1/4 , 1/2 , torxy , i w kilku przypadkach klucze sztorcowe ribe . W dole posta podam nr części potrzebnych do montażu . Zaznaczam iż część rzeczy można nie demontować , lecz dla sporego ułatwienia demontowałem. Demontaż odbywał się bez kanału , na najazdach . Rozpinamy klemy . Rozpoczynamy od ściągnięcia pokrywy , dwie śruby i spinka na wężu , odkręcamy korek wlewu oleju i pokrywa wychodzi Następnie odkręcamy grill, 4 śrubki odchylamy grill i ciągniemy do góry z zaczepów w zderzaku Otrzymujemy dostęp do pasa przedniego , odkręcamy 6 śrub na pasie przednim ,żeby łatwiej poszło odkręcamy nakrętkę mocująca u góry zbiorniczek spryskiwaczy .Wysuwamy mocowanie rury dolotu i po podniesieniu pasa wypinamy wtyczkę czujnika klapy , rozpinamy cięgno otwierania klapy i pas odkładamy na bok Następnie odkręcamy przepływomierz i rury , demontujemy puche filtra powietrza , tu nie ma filozofii , opaski odkręcamy i wyciągamy na bok . Odkręcamy śruby na rurze dolotowej i też demontujemy Wchodzimy pod auto ściągamy osłonę pod silnikiem , spuszczamy płyn z układu kranik jest dostępny po ściągnięciu małej osłony z lewej strony (od rozrządu ) Ściągamy wąż między odmą a dolotem (opaski zaciskowe) odkręcamy rurę między turbiną a intercoolerem , odkręcamy rurę między intercoolerem a wlotem na EGR . Odkręcamy górne mocowanie intercoolera . Otrzymujemy teraz miejsce aby swobodnie odkręcić kolano dolotu powietrza do turbiny . Wszystko odkładamy na bok Odkręcamy mocowanie akumulatora , wyciągamy , następnie odkręcamy jego podstawę , dwie śruby widoczne , trzecia znajduje się pod wiązka "za obudowa" Odpinamy wężyk z pompy vacum , odkręcamy jego mocowanie do pokrywy,wysuwamy z uchwytu na magistrali i odkładamy na bok. Następnie odkręcamy weże z magistrali oraz miedzy chłodnica a termostatem Po pozbyciu się węży mamy miejsce na wyciągnięcie wentylatora , mocowany na dwie śrubki u góry , wchodzimy pod auto, wypinamy wtyczkę i wyciągamy go do góry Teraz aby ułatwić sobie demontaż reszty kładziemy się pod auto , odkręcamy flansze między katalizatorem a reszta wydechu , oraz wspornik , w sumie 6 śrub Po tem łapiemy się za osłonę termiczna turbosprężarki , w sumie 6 śrub do 5 jest dojście od góry, szósta wygodne dojście od dołu , niestety nie mam dobrej foty żeby to przedstawić . Gdy mamy odkręconą osłonę , przesuwamy ja ile się da w stronę akumulatora , i mamy dojście do miejsca gdzie magistrala łaczy się z blokiem silnika (osłonę bez szarpania wyciągnie się po demontażu magistrali , choć po małych manewrach jest to możliwe gdy magistrala jest założona ) Aby bez przeszkód wyciągnąć magistralę zrzucamy pokrywę rozrządu ( tutaj niestety też brak foto ) kilka śrubek po obwodzie obudowy i dwie większe na łapie silnika. Odubowe rozrządu zrzucamy aby wyciągnąć kawałek obudowy która zachodzi na magistralę Następnie odkręcamy śrubę z tej obudowy ,flansze magistrali do bloku(na foto nie widać dwóch śrub na klucz ribe) , ściągamy wąż do chłodnicy i możemy wyciągnąć magistralę do góry, oraz osłonę która już o nic nie zawadzi. Wykręcamy czujnik temperatury katalizatora . Odkręcamy zasilanie oleju na turbinę , opaskę łączaca katalizator z turbina , oraz rurkę między kolektorem wydechowym a chłodniczką spalin , jeśli śruby przy kolektorze nie puszcza wystarczy ściągnąć opaskę na chłodnicze . Katalozator na bok . Wypinamy wężyk podciśnienia z gruszki i wykręcamy rurkę spływu oleju z turbiny .Wężyk wypinamy z klipsów i wyciągamy do góry . Zostało nam 8 śrub z kolektora , 4 u góry a pozostałe niemal symetrycznie pod nimi. Wyciągamy turbosprężarkę do góry i możemy przystąpić do czyszczenia , montażu , wyciągania ewentualnie zerwanych szpilek. P.s. powód demontażu turbiny:   1 Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96823-demonta%C5%BC-turbospr%C4%99%C5%BCarki-zafira-b-19-cdti-120-z19dt/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 Wieczorkiem wrzucę numery potrzebnych przy montażu uszczelek szpilek,nakrętek. Edit. Dupa, przy sprzątaniu wywaliłem wszystkie opakowania , jedyne co mogę doradzić to uszczelka magistrali w hurtowniach występuje tylko z magistralą, na alle.... Można zakupić za jakieś 10 zł razem ze śrubami . Żeby nie czekać wyklepałem ją z klingerytu (w casto..... Do kupienia w małych arkuszach )   1 Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96823-demonta%C5%BC-turbospr%C4%99%C5%BCarki-zafira-b-19-cdti-120-z19dt/#findComment-794884 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi