Gość Anonymous Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Witam, spotkała mnie dziś podobna sytuacja. Otworzyłem auto z pilota. Wsiadam przekręcam kluczyk, zapalają się wszystkie kontrolki po czym zostają: olej, ładowanie, silnik i kontrolka z kluczykiem - migająca! Przekręcam kluczyk dalej, żeby odpalić .. i nic - głucha cisza. Jedyne co mi przyszło do głowy, to ponownie wcisnąłem przycisk otwierania drzwi na kluczyku (nie wysiadając z auta) - mignęły awaryjne, po czym znowu zapłon i nic już nie migało.. i auto odpaliło bez problemu. 1. Z tego co już zdążyłem się zorientować, to problem z immobilizerem 2. Kolejna kwestia - kontrolka z kluczykiem teraz nie gaśnie przed zapaleniem silnika..dopiero po odpaleniu. Dowiedziałem się, że to normalne, jeżeli wystąpił jakiś błąd i jest w pamięci.. można go wykasować i wtedy zapalanie kontrolek wróci do normy..ale 3. sytuacja później się powtórzyła, więc jednak gdzieś jest przyczyna i nie było to przypadkowe, jednorazowe wystąpienie Dzięki informacjom zawartym w http://astraklubpolska.pl/viewt...&highlight=kody sprawdziłem kod błędu, i tak: a) po pierwszym wystąpieniu problemy miałem kolejno wyświetlane ECN161450, ECN000000 :-) po drugim wystąpieniu - wyświetlają się kolejno ECN161450, ECN161600, ECN000000 w powyższym wątku są co prawda tylko 4-cyfrowe kody, ale ponoć 4 pierwsze cyfry z ECN można zestawić z tymi z w/w wątku a 2 ostatnie to jego wartość - cokolwiek to oznacza (?) P1614 Wrong transponder key error (the chip is still in the key?) P1614 Wrong transponder immobiliser key B-006 P1614 immobilizer anti-theft wrong signal B-008 P1616 CIM (Steering Column module) wrong environment indicator Immobilizer B-006 Dalej nie wiem co robić.. a pojutrze wyjeżdżam w dłuższą trasę.. bardzo proszę o pomoc. PS. A może to być wina słabej baterii w kluczyku? PS2. "synchronizacja" metodą otwierania drzwi z kluczyka (nie z pilota) nie pomogła.. Z góry dziękuję za dalsze wskazówki Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9732-astra-h-17-cdti-czem-pali-si%C4%99-%C5%BC%C3%B3%C5%82ta-kontrolka-z-kluczykiem/page/2/#findComment-151861 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 u mnie rozwiazlem ten problem z odpalaniem przez wymiane CIM Tez nie moglem odpalic astry CDTI 1.9 albo caly czas palila mi sie kontrolka serwisowa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9732-astra-h-17-cdti-czem-pali-si%C4%99-%C5%BC%C3%B3%C5%82ta-kontrolka-z-kluczykiem/page/2/#findComment-149203 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skibot Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 witam myślę że mam rozwiązanie na powyższe 2 błędy (1616 i 1614) Ostatnio kupiłem astrę i przed zakupem udaliśmy się ze sprzedającym do warsztatu - komputer wyrzucił powyższe 2 błędy z tłumaczeniem na coś w stylu "błąd transpordera w kluczyku i brak komunikacji z immo". Sprzedający odpowiedział mi, że kiedyś te błędy wyskoczyły gdy próbował odpalić 2 z kompletu kluczykiem samochód i auto odpaliło dopiero za którymś razem, problem był notoryczny i w ASO naprawili mu to poprzez przeprogramowanie kluczyka tylko nie wykasowali błędów. Ponoć w autach do 2006 roku niektóre kluczyki nawalały a próba odpalenia auta takim kluczykiem wyrzuca powyższe 2 błędy. Sprawdzałem oba kluczyki i mimo że błędu w ASO nie wyksaowali to oba kluczyki działają, czyli myślę że niekoniecznie wgrywanie nowego softu lecz samo przeprogramowani kluczyka - bądź jeśli posiadasz drugi - olać ten pierwszy:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9732-astra-h-17-cdti-czem-pali-si%C4%99-%C5%BC%C3%B3%C5%82ta-kontrolka-z-kluczykiem/page/2/#findComment-407963 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 witam myślę że mam rozwiązanie na powyższe 2 błędy (1616 i 1614) Ostatnio kupiłem astrę i przed zakupem udaliśmy się ze sprzedającym do warsztatu - komputer wyrzucił powyższe 2 błędy z tłumaczeniem na coś w stylu "błąd transpordera w kluczyku i brak komunikacji z immo". Sprzedający odpowiedział mi, że kiedyś te błędy wyskoczyły gdy próbował odpalić 2 z kompletu kluczykiem samochód i auto odpaliło dopiero za którymś razem, problem był notoryczny i w ASO naprawili mu to poprzez przeprogramowanie kluczyka tylko nie wykasowali błędów. Ponoć w autach do 2006 roku niektóre kluczyki nawalały a próba odpalenia auta takim kluczykiem wyrzuca powyższe 2 błędy. Sprawdzałem oba kluczyki i mimo że błędu w ASO nie wyksaowali to oba kluczyki działają, czyli myślę że niekoniecznie wgrywanie nowego softu lecz samo przeprogramowani kluczyka - bądź jeśli posiadasz drugi - olać ten pierwszy:) Ale jakie przeprogramowanie kluczyka. Klucza sie nie programuje. On ma sobie byc i tyle. Jest tylko pryzpisany do auta by go akceptowal i na tym koniec. ALbo odpala albo nie i wtedy sie szuka gdzies indziej- kabloteka, moduly itd.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9732-astra-h-17-cdti-czem-pali-si%C4%99-%C5%BC%C3%B3%C5%82ta-kontrolka-z-kluczykiem/page/2/#findComment-408004 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lilaniki Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Witam miałam ten sam problem. Podjechałam na komputer i nie znalazł błędów. Skasowałam sama błąd pedałami gazu i hamulca i jest ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9732-astra-h-17-cdti-czem-pali-si%C4%99-%C5%BC%C3%B3%C5%82ta-kontrolka-z-kluczykiem/page/2/#findComment-428614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gener Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam wszystkie koleżanki i kolegów na forum. Ten wątek ma już swój wiek a cały czas brakuje mi rozwiązań błędów ECN typu 161450. Stąd moje pytania, żeby ożywić wątek: 1. Czy któryś autor postu w tym temacie, bądź ktokolwiek miał grubszy kłopot ze swoim Oplem ze względu na błąd ECN 161450? "Grubszy kłopot" oznacza, że jechał w długą trasę i nie dojechał ponieważ musiał holować auto albo przespać się po trasie i na drugi dzień zadziałało. Proszę o opis działań co się dzieje w dłuższych trasach po latach jazdy z błędem ECN 161450. 2. Czy mając odnawiający się błąd ECN 161450 mogę go ignorować? To znaczy jak kontrolka silniczka z kluczykiem zacznie migać to wciskam przycisk odblokowania drzwi na pilocie i przestanie migać i jadę spokojnie dalej? Albo wyłączam kluczyk do pozycji 0 trzykrotnie i znowu przestaje migać i jadę dalej. Ewentualnie która z tych metod jest mniej szkodliwa przy kasowaniu błędu? Przypuszczam, że błąd ten po jakimś czasie poprawnego uruchamiania silnika znika. Porawne uruchamianie silkika polega na odczekiwaniu 2 sekund w kolejnych pozycjach kluczyka 0, 1 i 2. Po czym rozruch 3. Z chwilą kiedy po włożeniu kluczyka do stacyjki nie chce wogóle drgnąć wykonujemy lekkie ruch kierownicą w prawo i w lewo. U mnie jest jeszcze tak, że jak włoże kluczku to się nic nie zapala na pozycji 0, dalej lekko przekręcam (lekko to znaczy 1minimentr od pozycji 0) i zapala się podświetlenie lampki sygnalizacji świateł awaryjnych, potem pozycja 1 i pozycja 2. dziękuje za wszelkie sugestie i odpowiedzi Edytowane 30 Sierpnia 2013 przez gener   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9732-astra-h-17-cdti-czem-pali-si%C4%99-%C5%BC%C3%B3%C5%82ta-kontrolka-z-kluczykiem/page/2/#findComment-484934 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vinici06 Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 Witam wszystkie koleżanki i kolegów na forum. Ten wątek ma już swój wiek a cały czas brakuje mi rozwiązań błędów ECN typu 161450. Stąd moje pytania, żeby ożywić wątek: 1. Czy któryś autor postu w tym temacie, bądź ktokolwiek miał grubszy kłopot ze swoim Oplem ze względu na błąd ECN 161450? "Grubszy kłopot" oznacza, że jechał w długą trasę i nie dojechał ponieważ musiał holować auto albo przespać się po trasie i na drugi dzień zadziałało. Proszę o opis działań co się dzieje w dłuższych trasach po latach jazdy z błędem ECN 161450. 2. Czy mając odnawiający się błąd ECN 161450 mogę go ignorować? To znaczy jak kontrolka silniczka z kluczykiem zacznie migać to wciskam przycisk odblokowania drzwi na pilocie i przestanie migać i jadę spokojnie dalej? Albo wyłączam kluczyk do pozycji 0 trzykrotnie i znowu przestaje migać i jadę dalej. Ewentualnie która z tych metod jest mniej szkodliwa przy kasowaniu błędu? Przypuszczam, że błąd ten po jakimś czasie poprawnego uruchamiania silnika znika. Porawne uruchamianie silkika polega na odczekiwaniu 2 sekund w kolejnych pozycjach kluczyka 0, 1 i 2. Po czym rozruch 3. Z chwilą kiedy po włożeniu kluczyka do stacyjki nie chce wogóle drgnąć wykonujemy lekkie ruch kierownicą w prawo i w lewo. U mnie jest jeszcze tak, że jak włoże kluczku to się nic nie zapala na pozycji 0, dalej lekko przekręcam (lekko to znaczy 1minimentr od pozycji 0) i zapala się podświetlenie lampki sygnalizacji świateł awaryjnych, potem pozycja 1 i pozycja 2. dziękje za wszelkie sugestie i odpowiedzi gener Ja mam taki problem auto jedzie ale jak wyłącze je na parkingu gaśnie do momentu aż jakby nie ostygnął nie mam pojęcia co z tym zrobic , jutro umówiłem sie w serwisie ASO Oświęcim   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9732-astra-h-17-cdti-czem-pali-si%C4%99-%C5%BC%C3%B3%C5%82ta-kontrolka-z-kluczykiem/page/2/#findComment-495184 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.