Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lord_wiader

Witam

Wczoraj przy ciasnym skręcie w lewo dałem ostro gazu i usłyszałem, że od strony prawego koła dobiega jakieś chrobotanie. Przy jeździe do przodu wszystko było ok, jednak gdy wziąłem kolejny zakręt chrobotanie się powtórzyło. W tej chwili przy mocniejszym przyśpieszaniu do przodu zarówno na prostych jak i skręconych kołach słychać chrobotanie dobiegające z prawej strony. Nie występuje ono przy jeździe do tyłu, nawet jak mocno przyśpieszam. Także gdy koła są skręcone ale jade powoli to nic nie stuka, puka.

Nie mam doświadczenia w kwestii diagnozowania usterek, ale pierwsze co mi przyszło na myśl to przegub, jednak ten powinien dawać o sobie znać przy skręcaniu, a u mnie jest tak tylko podczas przyśpieszania.

 

Silnik C14NZ w gazie, buda 3D, składak po wymianie całej belki przedniej.

 

Po ok 15godzinach postoju pod autem była wielka plama oleju.

 

Podniosłem autko i olej wycieka z dyferencjału w miejscu gdzie wchodzi półoś, wszystkie gumki od przegubów są całe.

Po wrzuceniu na luz i puszczeniu sprzęgła obraca się lewa piasta (NA LUZIE??), prawa się nie obraca (zapieczone tłoczki i dyferencjał robi swoje). W nocy albo jutro rano dam fotki jak to wygląda. Olej prawdopodobnie wyciekał już wcześniej zanim usłyszałem chropotanie, gdy ruszałem z parkingu zauważyłem parę kropel oleju jednak to zignorowałem myśląc, że to nie moje.

 

Mocowania wahaczy z lewej strony jest w porządku, prawe będę musiał robić niedługo bo troche rudej jest i miejscami blacha popękana...

Jeszcze jedno pytanko, dlaczego na luzie (włączony silnik) kręci mi się normalnie koło (auto w powietrzu), łatwo je zatrzymać i silnik nie gaśnie, jak auto stało na ziemi to efekt nie występował.

Pomocy!!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9738-chrobotanie-z-okolic-prawego-ko%C5%82a-ciekn%C4%85cy-dyferencja%C5%82/
Udostępnij na innych stronach

To normalne, że jedna półoś chce się obracać, działa mechanizm różnicowy.

Plama - uszczelki, ale nie wiem, czy one są wymienne, czy nie cały przgub do wymiany?

jakby co to ja mam.

Prawy przegub zewnętrzny masz do smieci niestety.

Do tyłu piszesz, że nie słyszysz, a pojedź ,do tyłu w lewo.

Na bank usłyszysz.

 

no bo to chrobotanie nie ma nic wspulnego z wyciekiem. to są dwie różne usterki.to nie przez chrobotanie ci cieknie . poprostu wymień przegób i wymień uszczelniacze

 

do zdjec....kiedys przy ostrym ruszeniu na skreconym kolach wyskoczyl mi ten przegub ze skrzyni i tez tak lecialo...proponuje podniesc bryke lub wjechac na kanal i puknac delikatnie jakims mlotkiem czy czyms takim w kolnierz tego przegubu w strone do dyferenc. u mnie pomoglo...jakies dziwne odglosy w czasie jazdy i wyciek zlikwidowany...wystarczylo 5 minut pracy....

 

Gość lord_wiader
wolf80, chyba masz rację. Wojowałem trochę z autem, popukałem troche i jak przestawiałem auto to jak ręką odjął. Żadnego chrobotania nawet na na I miałem pedał gazu w podłodze, przy skręcie też nic. We wtorek może się dowiemy co to było, bo wpadnie do mnie BANDI i będzie cudował ;) . I tak muszę zalać skrzynię olejem.

 

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności