Skocz do zawartości

Zafira c, 2014r 2.0 cdti prawdopodobnie tpms


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

 

Mam problem prawdopodobnie z modułem tpms odpowiedzialnym za monitorowanie ciśnienia w oponach. 
 

Do tej pory wszystko było ok. Mam dwa komplety opon jedne bez a drugie z oryginalnymi czujnikami. Korzystam z nich zaleznienod pory roku jedne na zimę a drugie na lato.

 

Podczas korzystania z kół bez tpms nagle wyskoczył komunikat o niskim ciśnieniu w oponach przednich i informacja o awarii i konieczności kontaktu z serwisem. Samochód nie stracił mocy itd. 
 

Założyłem dwa koła z oryginalnymi tpms na przód i próbowałem w menu zresetować ustawienia żeby system ożył ale nic się niestety nie stało. Olałem temat bo samochód jeździ normalnie jednak chciałbym zdiagnozować problem kablem lub interfejsem obd.
 

Mam zwykły elm327 pod Bluetooth ale on nie pokazuje żadnych błędów. Opcom z aliexpres nie obsługuje mojej zafiry.


Polećcie interfejs który przeskanuje wszystkie moduły i będę wiedział co się dzieje.

 

Dodam na koniec że jednocześnie po komunikacie znalazłem martwego ptaka pod maską ale nie wiem czy może to mieć z tym coś wspólnego.

 

Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel scanner , opcom ale nie od chińczyka .

Mi elm z Zafira c gadał normalnie , tzn czytał błędy. Program car scanner pro.

Elm v-gate icar2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Założyłem koła z oryginalnymi tpms i komputer w samochodzie je widzi bo pokazuje na wyświetlaczu jednak ciśnienie, które pokazuje nie pokrywają się z tym co faktycznie pokazuje ciśnieniomierz w kompresorze. Prawdopodbnie komunikat o wizycie w serwisie pochodzi od tego układu tpms bo żadne z interfejsów Bluetooth z tych tańszych nie łączą się z abs, esp itd. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Torque pro pod obd Bluetooth ale on nie pokazuje żadnych błędów bo nie łączy się ze wszystkimi modułami. Jutro dostanę interfejs który ma się połączyć ze wszystkim. Ten komunikat pojawia się już od ok miesiąca a dzisiaj pojawił się komunikat o niskim ciśnieniu oleju i wyłącz silnik. 
 

Nigdy nie wymieniana uszczelka smoku i zastanawiam się czy ten komunikator wizycie w serwisie nie jest od ciśnienia oleju, może czujnik a może łapie powietrze przez tą sparciałą uczelke, jutro podepnę i się dowiem ale tak czy siak uszczelkę planuje wymienić i wiem że jest tam kupa rozbierania i wiercenie otworu w obudowie skrzyni na dwie śruby od miski. Nie jestem mechanikiem ale umiejętności około samochodowe mam a mechanicy podają terminy takie że do tej pory silnik się zatrze a potrzeba jest taka żeby zafira jeździła od pon do pt. :/ 

 

Może ktoś podlinkować mi temat z wymiany tej uszczelki z jakąś instrukcją ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności