Skocz do zawartości

ubytek płynu chłodniczego c.d. od wielu lat .....1.8 140KM 2007r


hetman83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zmagam się z ubytkiem płynu chłodniczego od wielu wielu lat, przez ten okres (3-4lata) wymieniłem wszystko co możliwe: chłodnica wody, węże od termostatu do parownika i inne (mam lpg), czujniki wszystkie co możliwe od temperatur, termostat i jego obudowa, chłodniczkę oleju komplet z oringami, chłodnica klimy też wymieniona. Sprawdzałem uszczelkę pod głowicą, jest ok.

1,5 roku temu miałem wymienianą chłodniczkę oleju, po jakimś czasie poprawili mi to ponieważ nowe oringi w niej po roku popękały, po wymianie tych orignów sytuacja wygląda tak że przed odpaleniem auta pod maską widać że gruby wąż od termostatu do chłodnicy jest "płaski" jakby podciśnienie go zassało, później podczas jazdy robi się normalny - zapewne po otwarciu termostatu. Przed wymiana tych oringów w chłodniczce oleju nie było tego tematu z tym grubym wężem, zawsze był normalny.

Ostatnio jeździłem długo na niskim poziomie płynu chłodniczego, mniej niż 1cm w zbiorniczku nie ma, zawsze coś jest na jego dnie i bardziej nie ubędzie. dolałem do połowy zbiorniczka, po 1 dniu znów kontrolka się pali, patrzę a tam 2-3cm poniżej połowy zbiornika, pewnie na styku działania czujnika w zbiorniczku. narazie nie dolewam, nigdzie wycieków nie widać, więc gdzie on może uciekać ? w kanał spalinowy w głowicy ?? i tego nie pokaże upg pewnie. albo coś parownik od gazu go traci... sam już nie wiem. 

Ostatnio miałem taki przypadek jeden jedyny że jechałem w nocy już tyle km że powinien się nagrzać ale z nawiewów leciało chłodne mimo że temp miałem ustawioną na 25 i więcej (na klimie) temp wody na zegarze poszła poza zakres 90st co nigdy się nie zdarzyło, wyłączyłem wtedy Klimę na panelu i wskazówka od temp płynu na desce nagle opadła do 60st i powoli zaczęła iść w górę a z nawiewów zaczęło lecieć ciepło. Nigdy tego nie miałem i pewnie już nie będę miał, układ był zapowietrzony ? niby te układy same powinny się odpowietrzać. Zbiornik już mam trzecie a korek z 4y i wyglądają ok. 
Ogólnie jakbym dolewał co jakiś czas płynu to nie było by tematu ale nie o to w tym chodzi, chcę mieć z tym spokój bo auto zadbane i może będę sprzedawać i chcę to ogarnąć. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności