Skocz do zawartości

Astra G Z16SE błąd czujnika temperatury powietrza w dolocie


Flinston

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód szarpie, gdy tylko choć trochę się rozgrzeje (na zimnym jest dobrze).

Szarpanie występuje przy puszczaniu gazu i czuć je podczas przyspieszania, a także przy jeździe na lekko wciśniętym gazie.

Na górze silnika słychać jakieś pukanie, jakby miał niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu i występowało spalanie stukowe.

 

Do tej pory wykonałem czyszczenie przepustnicy i wymianę paska rozrządu. Bez efektów.

Po podłączeniu do komputera jedyny błąd, jaki występuje, to czujnik temperatury powietrza dolotowego.

Boję się, że to sterownik silnika umiera, bo wyczytałem gdzieś w Internecie, że ten błąd jest właśnie od niego.

 

Auto odpala normalnie za pierwszym razem, czy zimne, czy ciepłe.

Ten czujnik ma jakieś szczególne znaczenie? Dodam, że poprzednik go odłączył od dolotu i tak jeździł.

 

Edytowane przez Flinston

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Napiszę tutaj jeszcze raz, żeby nie tworzyć osobnego tematu.

 

Kabel od czujnika zrobiony, nie ma już żadnych błędów. Do tego wymieniłem cewkę, świece i kable zapłonowe.

Niestety to nie przyniosło żadnych efektów.
Aktualnie objawy są takie:
-słychać dziwne dudnienie z okolicy 1 cylindra. Występuje przy przyspieszaniu, po odpuszczeniu gazu natychmiast dźwięk zanika. Wyraźnie słychać go z głowicy. Dźwięk nie jest zależny od obciążenia, wciskanie gazu do podłogi nie powoduje jego narastania. Na wolnych obrotach też cisza

-występuje mocne szarpnięcie silnikiem podczas odpalania i gaszenia

-silnik drży na wolnych obrotach, właśnie od strony tego cylindra

-szarpanie przy puszczaniu gazu, przy jego dodawaniu, zmianie biegów i jeździe na lekko otwartej przepustnicy

-przy ruszaniu trzeba mocno wcisnąć gaz, bo inaczej natychmiast zaczyna się dławić i rzuca budą

-wolne obroty za mocno spadają przy dojeżdżaniu do skrzyżowania
-podejrzanie dużo wody leci z wydechu, nawet gdy silnik jest gorący

Nie ubywa oleju, nie kopci na niebiesko, nie ubywa też płynu chłodniczego ani nie ma ciśnienia przy odkręcaniu korka.
Czy takie objawy mogą być od wypalonego zaworu? Wiem, że kiedyś samochód miał LPG, ale zostało wymontowane.

 

Edytowane przez Flinston

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności