Skocz do zawartości

Samoczynny nadmiar oleju w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam Vivaro 2023  1.9 140KM.    Mam problem, ponieważ za 2 tygodnie mini mu już rok a musiałem w nim już 4 ! razy olej wymieniać. Jak twierdzą panowie z serwisu za krótkie mam dystanse ( co dzień z rana ok 27km ok 40 min jazdy) i sie w DPFie nie wypala paliwo i resztki się przedostają do misy z olejem czy coś takiego, czy jakieś nagary... i w efekcie do oleju w silniku przedostają się te resztki i mi przybywa wymieszanego oleju, co przkłada się na to że jakoś + - 7500 km wyskakuje mi serwis i trzeba olej wymienić. Raz czekałem ok 2 tygodni z tą wymianą i mi padła turbina. Pierwsza wymiana 7800, druga 15600, trzecia 23100, ostatnia 29200. Nie wiem co z tym fantem zrobić. Ja twierdze że to fabrycznie silnik jest spitolony. Ani go nie ma jak oddać, leasing jeszcze 2 lata. Czy przez prawnika pisac i niech wysyłają do serwisu do producenta albo coś.. Nie wyobrażam sobie mieć 4 letnie i po 16 wymianach oleju... to żenada... Co powinienem zrobić ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadmiar paliwa jest wtryskiwany w czasie wypalania DPF. A może masz tam FAP ? Bo nie wiem jaki masz kod silnika. Jeśli masz DPF i przerywasz procedurę wypalania to  stąd nadmiar oleju. Odcinki robisz krótkie , no ale bez przesady , ja robiłem 15 kilometrów i dało radę poogarniac żeby było ok. Najważniejsze , czy wiesz kiedy zachodzi proces wypalania ? Jeśli tak to jesteśmy w domu. I można pomyśleć co z tym fantem zrobić 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po szybkiej weryfikacji Vivaro c ma jednostki napędowe 1.5 i 2.0 i żaden z nich nie ma 140 koni , ani 140 KW . No i mają one filtry mokre  czyli Fap. Zatem nie wiem jak mamy Ci pomóc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka : 2.0 Diesel 144 KM M6 .. Różne forum czytałem i jedni piszą że spalanie jest od ponad  1500 obrotów... inni że dopiero po 2500 obrotów.. Ogólnie to nie wiem jak ten proces dokładnie wygląda.. ile mam jechać, na jakim biegu, ile minimum obrotów trzeba mieć i jak długo to powinno trwać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty są mniej istotne niż temperatura spalin która musisz osiągnąć , bez odpowiedniej temperatury nigdy skutecznie nie wypalisz . Rozeznaj temat czy jest dla Ciebie aplikacja do DPF. A jak nie to kostka obd i obserwowanie na telefonie parametrów EGT. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności