Skocz do zawartości

Pomoc przed zakupem auta Meriva B 1.4 LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem przed ewentualnym zakupem auta. Od sprzedawcy otrzymałem informacje,/mogę coś przekręcić a raczej czegoś nie dosłyszeć lub nie zapamiętać dokładnie słów/

że - jest twarde/ ciężkie/ sprzęgło, biegi mogą wchodzić ciężej pierwszy i drugi, 

- występuje nieszczelność lub przepocenie/ na wysprzęgliku czy też w jego okolicach.

I ostatnia informacja o wyregulowaniu mieszanki gazowej bo poprzedni właściciel tego nie zrobił.

 

Jak rozumiem objawy  jakie mi przedstawiono pasują do usterki wysprzeglika lub jego elementów. 

Szukałem informacji o tym  i przeczytałem, że są układy hydrauliczne pełne wystepujące w nowszych pojazdach zwane CSC i tam wysprzeglik jest  umiejscowiony w sprzegle, lub półautomatyczne gdzie jest zamontowany na skrzyni.

Dotarłem i widziałem na filmiku i artykułu ze zdjęciami  gdzie w Merivie A  jak zrozumiałem e występuje wspomniany wysprzęglik razem z łożyskiem oporowym i jego zasilanie jest poprowadzone od tego elementu na zewnątrz obudowy skrzyni do króćca który jest na niej zamocowany i są do niego doprowadzone przewody z płynem/ olejem/ i też służy ten króciec do odpowietrzania.

 

Wiem że piszę może mało składnie ale nie mam w dziedzinie mechaniki doświadczenia.

 

Pytanie. Czy możliwe jest /pewnie tak/ że awaria dotyczy elementu króćca lub przewodu od niego do pompki sprzęgła.

W przeciwnym przypadku rozumiem że trzeba wymienić całe sprzęgło czyli wyciągać skrzynię co jest sporym wydatkiem.

 

Wiadomo, człowiek dopiero po pewnym czasie po odbytej rozmowie/ ja tak mam/ analizuje na spokojnie pewne rzeczy. Łączy je w całość.

Na pytanie czy jest to poważna awaria otrzymałem informację że jest to wymiana elementu ok 200 zł i jest dobry dostęp do tego.

Wskazywałoby to na jakiś element który jest powiązany z układem sprzęgłowym. Przewód, króciec... Ale wiadomo jak to może być.

Auta nie widziałem... jestem umówiony za kilka dni.

 

Może uzbroicie mnie w nową wiedzę i coś podpowiecie.

 

Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który rok, jaki przebieg ? Być może za jednym zamachem już trzeba będzie sprzęgło zmieniać. 

Zapoznaj się z tematem żebyś na minę nie wdepnął

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2014r  173 tys. km. Rozumiem że właśnie całe sprzegło. Nie opłaca się jednej części bo robocizna z wyciągnięciem skrzyni jest  spora bo to trochę roboty, żeby za jakiś czas  ponownie wymieniać docisk i tarczę.

Gdyby tak było to spróbuję się dowiedzieć ile wynosi taki koszt żeby ewentualnie negocjować cenę  i zrobić to sprzęgło i wiedzieć że będzie zrobione. Lecz wiadomo, może być różnie. Może mówić że to nie w sprzęgle tylko gdzieś na drodze do pedału sprzęgła. ostatecznie przy oględzinach. Pewnie istotną sprawą jest gdzie jest dokładnie ten wyciek. Jeżeli przepocenie jest na króćcu na skrzyni to automatycznie oznacza usterkę wysprzęglika w skrzyni? Czy wymiana króćca może pomóc. Wiem to pytania bardziej do mechaników. Może będę musiał z jakimś porozmawiać.

Zaraz się zapoznam z tematem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło tam chyba najtańsze nie będzie , tam jest dwumasa , a jej żywotność zależy od wielu czynników. I nikt nie powie ile objeździe . 100-300 tys. Wymiana kompletu trzeba 3 minimum liczyć .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest normalne sprzęgło bo to benzyna przecież ??

 

A jaki sterownik gazu?

 

Trochę dziwne że 1/2 cięzko wchodzi a nie wszystkie - tutaj coś nie halo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życie jest zbyt piękne żeby producenci nie pchali dwumasy w benzyny :

https://allegro.pl/oferta/oryginalne-sprzeglo-dwumasa-luk-600031600-12293940755

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem o objawach że twarde sprzęgło, cięższe wchodzenie biegów i wycieku, przepoceniu to właśnie wskazuje na wysprzęglik. A wymianę sprzęgła to myślałem o samym sprzęgle tzn. docisk, tarcza i ten element wysprzeglika z łożyskiem oporowym. 650, 700 kosztuje Sachsa a 1000 Luka . Jeżeli jest dwumasa to skontrolować no ale gdyby trzeba było wymieniać... to koszt wzrasta.  Koszty części znam teraz ewentualne koszty w warsztacie. Wiadomo, że do takiej akcji musi być konkretny zakład.  I ewentualnie negocjacja ceny. Ale w sumie to zaczynam już trochę wątpić czy jest sens w to iść 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ waldek powiedział 1,2  czytałem że wysprzęglik to objawy 1 i wsteczny przeważnie. Jak mówię mogłem coś przekłamać. Wiesz jak się rozmawia, ktoś też może cos przekrecić ja usłyszeć

 

silnik podnieść półosie wyciągnąć sanki jak są chyba są zdemontować...  czyli wykluczacie że może to być przewód olejowy albo pompka sprzegła albo coś po drodze jakaś mała rzecz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności