Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich brat kupił ZafireB z silnikem 1.8 z18xer 140 km 2007 r. Czysta benzyna bez lpg

 

Pierwsze po kupnie wymienił rozzad +pompe wody oleje i wszystkie filtry

+ pokrywa zaworów bo była krzywa i przeciekał olej na zewnątrz kupiliśmy nową zamiennik z odma w komplecie

 

(Stara pokrywa była cała w maśle tak jak by upg ) no ale dalej...

 

po złożeniu i odpaleniu nalaliśmy nowego płynu wszystko było oki silnik sie odpowietrzył było bardzo ciepło w kabinie 

 

Zauważyłem że olej sie wydostaje na zewnątrz silnika spod chłodniczki oleju ( cała miska zasmarkana olejem tylko wyciekał  na zewnątrz ( nie mieszał się z płynem chłodniczym zbiornik był czysty)więc kupiliśmy zestaw orginalnych uszczelnien do tej chłodniczki wymieniliśmy wszystko poskładaliśmy do kupy ładnie sucho nic nie wycieka 

 

Zalaliśmy znowu (spuszczony płyn wcześniej ten co był nowy zalany )

 

Odpowietrzyc sie udało auto grzeje że wysiedziec nie idzie tak jest ciepło 

No ale mówie zrobimy z 5 - 10 kmna sprawdzenie wróciliśmy podnosze maske płyn w zbiorniku jest stan trzyma ale złapałem za waż gruby od termostatu do chłodnicy co idzie i był bardzo twardy 

 

Pierwsza myśl upg ?. Zrobiłem test na obecność spalin w układzie chłodzenia płyn nie zmienił koloru robiłem 3x ten test i za każdym razem był płyn niebieski (nie zmienił koloru) 

 

To zakładam uszczelke moge wykluczyć 

Bo niby te testy są wiarygodne 

 

Panowie to skąd takie ciśnienie w układzie chłodzenia ?. 

 

Złapie za waż po kdótkej trasie to nie idzie weża zgnieść jest bardzo twardy boje sie tak jezdzić 

Może macie jakieś pomysły?. 

 

Edytowane przez Damian5589

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/98753-zafira-b-z18xer-problem-z-ci%C5%9Bnieniem-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, wesol napisał:

Ten test to jak robiłeś?  Możesz opisać? 

 

Tak robiłem 3x 

Silnik temperatura około 95 stopni w wszystkich 3 przypadkach testu

 

1. Założyłem tester co2  na zbiornik zalałem płynem reakcyjnym do wyznaczonych kresek we fiolce no chwile czekałem na wolnych chodził po 2 min obroty podwyższyliśmy na około 3 tys żeby wytworzyć większe ciśnienie ale płyn jak był niebieski tak pozostał nie zmienił koloru 

 

Następnie po około 4  min odpuściliśmy pedał gazu silnik pochodził na wolnych około 2 min płyn dalej nie zareagował (nie zmienił koloru) 

 

2 i 3 raz zrobiliśmy tak samo płyn bulgotał w zbiorniczku i podnosił sie stan podczas dodawania gazu

 

 

 

 

Było się przejechać bo nawet na lekko podwyższony h obrotach to nie to samo co podczas jazdy pod obciążeniem. Żeby Ci to zobrazować to podam dane. Snik np diesla ma sorezanie około 28 barów. Teraz na jalowych obrotach ponieważ spalanie jest paliwo to wytwarza około 40 barów na cylindrach. Teraz z pedałem w podłodze podczas jazdy to bywa ponad 400 barów bo jest dużo paliwa i dużo powietrza a wal korbowy ma opór w postaci oporu toczenia auta rze opory powietrza czy choćby masy i ładunku bo może jechać np pod górkę. Także różnica jest znaczna. Auto sprawdzane na postoju może nie wykazać uszczelki pod głowica zaś pod obciążeniem może pokazać naprawdę dużo. 

 

No rozumiem tylko boje sie ten test robić pod obciażeniem ppdczas jazdy z uwagi na duże ciśnienie może wywalić mi płyn , 

Tylko na postoju trzymaliśmy go na obrotach mówisz że to za mało ?. 

Sam już nie wiem w pon kupuje termostat i nowy korek zbiorniczka

 

A jak z twardością reszty węży? Żeby się nie okazało że chłodnica zawalona i stąd taki twardy wąż w tym miejscu?

 

Dziś sie przejechałem swoją Zafirą A 1.8 125 km i też ma twarde ale troszke mniej 

 

Może ja szukam dziury w całym ogrzewanie działa dobrze u brata

 

Zależy jak bardzo będzie trafiona uszczelka pod głowicą. Ja np swoim tdi pojechałem 330 km do Gdańska na Chiptuning i wróciłem. Nie butowalem jakoś mega mocno by mi płyn wywalało.i dojechałem i pojeździłem jeszcze dwa miechy zanim się zabrałem za robotę.  Ale powiem Ci ze sam ściągnąłem głowice założyłem nwa uszczelkę i nowe tylko śruby. Całość wyszła mnie 200 zł bo uszczelka 100 zł i 100 śruby.. Że 115 koni zrobiłem początkowo na większej turbinę 160 koni a potem jeszcze włożyłem inne wtryski plus big turbo i pękło 205 koni i tak ganiałem parę lat.  A po wymianie upg  odkręca ja korek od zbiorniczka po jeździe ostrej było tylko malutkie pyknie cie gdzie wcześniej sykniecie większe jak przy otwieraniu coca coli. 

 

Wymiana termostatu nic nie da bo termostat już się nie psuje że jest całkiem zamknięty bo to nie polonez. Tak samo z korkiem i on jak trzyma ciśnienie to jest okej. 

Edytowane przez wesol

 

4 godziny temu, wesol napisał:

Zależy jak bardzo będzie trafiona uszczelka pod głowicą. Ja np swoim tdi pojechałem 330 km do Gdańska na Chiptuning i wróciłem. Nie butowalem jakoś mega mocno by mi płyn wywalało.i dojechałem i pojeździłem jeszcze dwa miechy zanim się zabrałem za robotę.  Ale powiem Ci ze sam ściągnąłem głowice założyłem nwa uszczelkę i nowe tylko śruby. Całość wyszła mnie 200 zł bo uszczelka 100 zł i 100 śruby.. Że 115 koni zrobiłem początkowo na większej turbinę 160 koni a potem jeszcze włożyłem inne wtryski plus big turbo i pękło 205 koni i tak ganiałem parę lat.  A po wymianie upg  odkręca ja korek od zbiorniczka po jeździe ostrej było tylko malutkie pyknie cie gdzie wcześniej sykniecie większe jak przy otwieraniu coca coli. 

 

Wymiana termostatu nic nie da bo termostat już się nie psuje że jest całkiem zamknięty bo to nie polonez. Tak samo z korkiem i on jak trzyma ciśnienie to jest okej. 

 

No ja sie obawiam uszczelki właśnie

Tylko test znowu nie wykazał ale pod stsrą pokrywą było pełno majonezu i na korku

 

Sytuacja wygląda tak: 

Podpiełem op-coma robie odczyt temp silnik sie grzeje podczas jazdy temp 100 - 110 zgasiłem aby nie przegzać i scholowałem do domu woda w zbiorniczku sie gotuje jest duże ciśnienie

 

Podczas wymiany rozzadu zauważyłem że ma słabą kompresje jak kreciłem wałem

 

Dziś zmierzyłem ciśnienie na cylindrach i wyszło

 

 

1 cylinder 8.2
2 cyl niecałe 6
3 cyl 5.5
4 cyl 9 

Z olejem

1 cyl 12 atm
2 cyl 9 
3 cyl 9 
4 cyl 12 atm

 

zapala dobrze chodzi też w miare przyzwoicie( nie wypada zapłon ) 

Manometr raczej nie przekłamuje bo sprawdziłem na 2 innych autach zasilanych pb95 to pokazywał 13 , 14 na zdrowych silnikach...

 

góra z dołem do roboty?. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności